Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:03:58 GMT

کل و بز وحشی طارم، قربانی طمع شکارچیان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۴۱۷۸

کل و بز وحشی طارم، قربانی طمع شکارچیان


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم گفت: کل و بز وحشی که یکی از حیوانات نادر و حمایت شده منطقه خرمنه‌سر طارم است، قربانی طمع شکارچیان شد .


غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، با بیان این‌که ماموران حفاظت محیط زیست در حین گشت در منطقه باکلور داخل منطقه حفاظت شده شکارممنوع یک نفر سلاح به دست مشاهده کردند که جهت جلوگیری از تخلف احتمالی شکار در حین شروع به کار توسط ماموران دستگیر شد، اظهار کرد: از فرد متخلف، سلاح ته‌پر پنج تیر پران به همراه یک تیر فشنگ ساچمه‌ای آماده به شلیک کشف و ضبط شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه طی اخبار موثق از مخبران معتمد محلی مبنی بر اینکه یک رأس بز وحشی توسط ۴ نفر در داخل منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر اراضی روستای چرزه شکار شده و لاشه به داخل منزل انتقال یافته است، تصریح کرد: با حکم قضایی خانه فرد متخلف توسط ماموران مورد تفتیش قرار گرفت که  طی بررسی‌ها مقدار گوشت بز وحشی شکار شده، یک قبضه سلاح ته‌پر تک لول به همراه پنج تیر فشنگ چهارپاره مخصوص شکار حیوانات و چارپایان بزرگ کشف شد .


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم با بیان این‌که کل و بز وحشی جزو حیوانات حمایت شده منطقه خرمنه‌سر است، ادامه داد: فرد خاطی سابقه‌دار بوده و چند فقره شکار غیرمجاز در پرونده خود دارد .


این مسئول با اشاره به اینکه مراتب شکار غیرمجاز فرد خاطی صورت‌جلسه و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد، ادامه داد: ضرر و زیان گونه کشف شده ۱۰ میلیون تومان به غیر از مجازات کیفری که دادگاه تعیین می‌کند، است .


به گزارش ایسنا، منطقه خرمنه‌سر طارم یکی از مناطق بکر استان زنجان است که محل زیست انواع گونه‌های گیاهی و حیوانات نادر است .  منطقه شکارممنوع خرمنه‌سر که از آبان سال 81 جزو مناطق شکارممنوع اعلام شد، در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و وسعت آن حدود 77 هزار و 885 هکتار بوده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از 300 تا 2800 متر است .


حیات‌وحش این منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه‌گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه‌بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها و نیز دارای گونه‌های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افرا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان حفاظت محیط زیست قهوه کشف و ضبط گوشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر

حسن ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان اظهار کرد: در پی گزارشات رسیده از مردم و دوستداران حیات وحش شهرستان مبنی برتلف شدن پرندگان از نوع زنبورخوار در جنگل این شهرستان، ۲ نفر زنبوردار غیر بومی متخلف که با ترفند‌های خاص به منطور جلوگیری از خسارت به کندو‌های خود با آغشته کردن سم به زنبور عسل و با خوراندن طعمه‌های آغشته به سم مبادرت به از بین بردن این پرنده‌ها کرده بودند، دستگیر شدند.

او گفت: زنبورداران متخلف اقدام به از بین بردن تعداد ۴۰ قطعه پرنده از نوع زنبورخوار در منطقه ممنوعه کوه سیاه در جنگل بناب و دهنه حسین کشته شهرستان ارسنجان کرده بودند.

ابراهیمی افزود: ماموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست جهت رصد، گشت، پایش و بررسی دقیق موضوع ضمن شناسایی و دستگیری متخلفان در منطقه مراتب تخلف نامبردگان را صورتجلسه کردند و آثار تخلف و تلفات پرندگان وحشی نیز مستندسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارسنجان ادامه داد: پرونده این تخلف به منظور اقدامات و برخورد قانونی به دادگاه ارسال شد و متخلفان به دلیل کسب درآمد و منفعت شخصی اقدام به کشتار بی رحمانه این گونه حیات وحش کرده بودند، اما نقش با ارزش و بی بدیل اینگونه از پرندگان برکسی پوشیده نیست.

 ابراهیمی تاکید کرد: ماموران این اداره با هدف حفظ حیات وحش و انجام رسالت سازمانی خود در صورت وجود چنین تخلفاتی در حوزه شهرستان بدون اغماض برخورد خواهند کرد.

او اضافه کرد: چنین تخلفاتی به طور قطع از چشم ماموران این اداره پوشیده نخواهد ماند. همچنین از کسانی که شاهد بروز این تخلفات و اقدامات غیرانسانی در منطقه هستند تقاضا می‌شود در اسرع وقت موضوع را به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

ابراهیمی با اشاره به راهکار‌های پیشگیرانه برای در امان ماندن کندو‌های عسل از هجوم زنبورخواران، گفت: پیشنهاد می‌شود زنبورداران با ایجاد سر و صدا در اطراف کندو‌ها و برپایی مترسک و یا ایجاد امواج و صدای پرندگان شکاری این پرندگان را دور کنند و از وارد آمدن خسارت و زیان به طبیعت بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • کشف شیر وحشی از یک ویلا + جزئیات
  • حیوانات وحشی در تهران؛ روباه و شغال و گرگ در پایتخت چه می‌کنند؟
  • شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان