Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حذف قطار پردیس از مسیر یزد به تهران و بالعکس، همچنان بلیط قطار سالنی پردیس فروخته می شود و این در حالی است که مسافران با قطار دیگری به غیر از پردیس به مقصد می رسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مخاطبان متعددی گزارش داده اند که در سامانه خرید بلیت قطارهای رجا، در مسیر تهران به یزد و بالعکس، بلیت قطار پردیس خریده اند اما هنگام سوار شدن با قطار دو طبقه مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان به دلیل حجم عظیم مسافرت‌ها در وضعیت فعلی اقتصادی، نابسامانی‌ها و تخطی از قوانین دیده می‌شود که نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد.

قطار پردیس که تا چندی پیش در این مسیر تردد داشت، در مقطعی از زمان حذف شد اما شرکت رجا خبر از بازگشت آن داد و پس از مدتی دوباره قطار پردیس ناپدید شد. قطار پردیس به صورت سالنی بوده و با کیفیت مناسب است اما واگن‌های دو طبقه، کیفیت نازلتری دارد در حالیکه به نام پردیس اقدام به جذب مسافر کرده و تردد دارد.

یک کارشناس حقوقی در خصوص عرضه و فروش بلیط پردیس و جابجایی مسافران با قطار سالنی دو طبقه اظهار داشت: در صورتیکه مشخصات قطار اعلامی در سامانه فروش بلیط مغایر با قطاری که مسافر سوار شده باشد تقلب در فروش محسوب می‌شود.

بر این اساس سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به این تخلف است و شرکت خاطی علاوه بر استرداد وجه دریافت شده از مسافران، محکوم به پرداخت چند برابر مبلغ دریافتی می شود.

یکی از مخاطبان در تماس با ایلنا ضمن تایید اینکه بلیط قطار پردیس تهیه کرده اما با قطار دو طبقه به یزد رسیده است، گفت: هفته گذشته در سفری که از تهران به یزد داشتم بلیط قطار پردیس تهیه کردم اما هنگام سوار شدن در راه آهن تهران با قطار دو طبقه مواجه شدم که به دلیل مشغله کاری ابتدا متوجه موضوع نبوده و در بین راه پی به این تخلف آشکار بردم.

وی با بیان اینکه این اقدام و تخلف رجا موجب افزایش نارضایتی مردم از شبکه ریلی و در نهایت افت بیشتر سهم جابجایی مسافر از شبکه ریلی بوده می شود عنوان کرد: این درحالیست در حال حاضر ناوگان بخش ریلی کشور مشکلات زیادی دارد و حتی از فرسودگی جدی رنج می برد.

بررسی شاخص های عملکردی شبکه ریلی، نشان می دهد که در  دولت یازدهم این صنعت حال و روز خوشی نداشته و طرح های بزرگ صنعت حمل و نقل ریلی هنوز هم اجرایی نشده اند. البته وضعیت شبکه ریلی کشور در قیاس با استانداردهای بین المللی شبکه ریلی از وضعیت نامناسبی دارد. وزارت خانه مسئول این موضوع نیز که وزارت راه و شهر‌سازی است، تاکنون نتوانسته به این وضعیت سامان ببخشد.

با این حال مردمی که با چنین مشکلی مواجه شدند و بلیط پردیس تهیه کرده اما با قطار دو طبقه در مسیر تهران به یزد یا بالعکس به مقصد رسیدند می توانند برای پیگیری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بلیط حمل و نقل شاخص قوانین و مقررات مسافران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه به رانندگان قانونمند

سرهنگ علی رضایی گفت: با هدف بهره گیری از ظرفیت‌های اجتماعی برای مشارکت کاربران ترافیکی در حوزه رعایت دقیق مقررات و کاهش تصادفات در سفر‌های نوروزی، پویش اجتماعی نه به تخلف در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

وی افزود: عنوان کلی این طرح نه به تخلف رانندگی در سفر‌های نوروزی و شعار آن سالم برگردیم در نظر گرفته شده است و عموم شهروندان و رانندگان می‌توانند شماره پلاک خودرویی را که در ایام نوروز پیمایش جاده‌ای داشته و فاقد تخلف می‌باشد، به شماره ۰۹۹۹۹۵۴۳۰۳۶ در پیام رسان‌های سروش و ایتا ارسال کنند تا پس از بررسی از سوی مرکز اجرائیات راهور فراجا، مشمول قرعه کشی و دریافت جوایز شوند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان تصریح کرد: برای این پویش، پوستری نیز طراحی شده که به منظور اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری شهروندان در حوزه‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، جراید و تبلیغات محیطی منتشر می‌شود تا شاهد مشارکت حداکثری در این پویش و رعایت دقیق مقررات عبور و مرور در همه محور‌های درون و برون شهری باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آغاز پیش فروش بلیط قطار مسافربری از صبح امروز
  • اعطای جایزه به رانندگان قانونمند
  • توقیف ۹۶ دستگاه خودرو متخلف در محورهای مواصلاتی لرستان
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان
  • معرفی فرودگاه دبی
  • خوش‌شانس یا بدشانس؟/ روایت زندگی زوجی بیمار و سالمند که بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوند برنده شدند
  • قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد ۴ رام افزایش یافت
  • راز‌های پنهان کاخ چهلستون قزوین
  • معرفی انواع قطارهای مسافربری در ایران
  • آمریکا در حال برنامه ریزی برای ساخت شبکه ریلی و قطار فوق پیشرفته بر روی ماه است