Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد‌ابراهیم اعلمی آل‌آقا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به الگوهای سنتی آموزش در مدارس و دانشگاه‌های کشور گفت: این موضوع بسیار مهم است و در اجلاس اخیر رؤسای دانشگاه‌‌های کشور نیز مورد بحث قرار گرفت. ساختار کنونی دانشگاه‌ها با ماهیت آموزش محوری و نهایتاً پژوهش محوری شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌های کشور از روز نخست با هدف تربیت کارشناس و متخصص تاسیس شد و مأموریتی برای ارائه خدمات فناورانه کارآفرینی و ثروت‌آفرینی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده بود.

رئیس دانشگاه رازی گفت: در حال حاضر هم دانشگاه‌ها با ساختار سنتی آموزش‌محور پیش می‌رود. در چنین شرایطی به‌روز‌رسانی مباحث آموزشی و تنظیم آن براساس نیاز جامعه، باید با استفاده از فناوری تحقق پیدا کرده تا دانشگاه در زمینه اشتغال‌زایی دانشجویان خود موفق عمل کند، از طرفی دانشجویان باید بتوانند برای جامعه ثروت‌آفرین باشند. متأسفانه این اقدامات در دانشگاه‌های کشور به خوبی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بازنگری در مأموریت دستگاه‌های دولتی، افزود: در دهه ۶۰، مشکل کمبود پزشک و خدمات تخصصی مربوط به آن در کشور مطرح شده بود در چنین شرایطی دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت بهداشت ادغام شد.

اعلمی آل‌آقا ادامه داد: نتیجه ادغام وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌خوبی مشهود است؛ زیرا در حال حاضر حداقل بخش بزرگی از مسائل مربوط به پزشکی، بهداشت و درمان در یک وزارتخانه تجمیع و برای آن تصمیم‌گیری خواهد شد؛ اما در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی این وضعیت حاکم نیست.

وی در پایان تاکید کرد: متأسفانه دانشگاه‌ها به‌رغم توسعه در دانشکده‌های فنی و مهندسی، نتوانسته‌اند در ارائه خدمات فنی به صنایع، عملکرد مثبتی داشته باشند. همچنین دانشکده‌های کشاورزی در ارائه خدمات وزارت جهاد کشاورزی با تنگنا مواجه شدند. در همین راستا به نظر می‌رسد دولت باید در ماموریت‌گرایی دستگاه‌های اجرایی بازنگری داشته باشد تا بتواند از خدمات فناورانه و ثروت آفرین دانشگاه‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط با این نهاد علمی، بیشتر برخوردار شود.

انتهای پیام/

31 / 320 محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی ثروت آفرینی کارآفرینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه رازی ثروت آفرینی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن سرابیان شامگاه دوشنبه در جلسه مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و ستاد مستندسازی وزارت نیرو، رونمایی از اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه‌ها و املاک وقفی در استان خوزستان اظهار کرد: تیرماه سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد شد که در این راستا اسناد مالکیت فراوانی در راستای حفظ حقوق بیت المال صادر شد.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: از زمان انعقاد تفاهمنامه تاکنون در استان خوزستان اسناد مالکیت بیش از ۲۵ هزار هکتار بستر رودخانه و حریم داشته‌ایم که کار بسیار بزرگی بوده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو گفت: در راستای انعقاد تفاهمنامه، کارگروه‌های مشترک در ستاد و استان‌ها تشکیل شد، همچنین در این راستا اقدامات خوبی در سراسر کشور انجام شد.

وی افزود: همچنین در خصوص اصلاح سند سد دز اقدامات خوبی صورت گرفت که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حفظ حقوق بیت المال دستور ویژه داده‌اند.

کد خبر 6085963

دیگر خبرها

  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو