Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در دیدار با مدیرکل جهاد کشاورزی ضمن انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت توسعه طرح‌های اشتغال دام سبک، گفت: اجرای این طرح به منظور افزایش راندمان تولید در گله‌های روستایی و کاهش هزینه‌های تولید انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهی راد با بیان اینکه ارتقاء معیشت دامداران از مهمترین اهداف توسعه این طرح است، تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی به دنبال ارتقای بهداشت و کاهش تلفات در بین طرح‌های دامداری روستایی و همچنین اصلاح نژاد دام سبک هستیم.

وی بابیان اینکه کمیته امداد در تلاش است با شناسایی مددجویان مستعد اجرای طرح و آموزش و توانمندسازی آن‌ها گام‌های مؤثری در توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی بردارد، افزود: طبق تفاهم‌نامه منعقدشده به‌زودی کار بهسازی زیرساخت‌های بهداشتی فضا‌های دامی مددجویان آغاز می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی پشتیبانی فنی و تخصصی طرح و استفاده از ظرفیت مراکز اصلاح نژادی دام سبک خراسان شمالی را ازجمله تعهدات پیش‌بینی‌شده جهاد کشاورزی در این تفاهم‌نامه دانست و گفت: مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصصی و عمومی، همکاری در ارائه خدمات و کالا‌های یارانه‌ای موردنیاز طرح‌های دامی، اولویت‌بندی و تسهیل در صدور مجوز طرح‌های دام سبک مددجویان، از دیگر تعهدات جهاد کشاورزی در کمک به ایجاد طرح‌های دامی سبک در استان است.

انتهای پیام/د

توسعه پرورش دام سبک با همکاری جهاد کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان

 درویشی از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی سبزی سالم ویژه زنان روستایی و ‏عشایری شهرستان کرمان با هدف توانمند‌سازی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها خبر داد.‏

 وی افزود: جهاد کشاورزی با هدف ترغیب زنان روستایی به ایجاد باغچه سلامت، تولید محصول سالم و ارگانیک و درآمدزایی با همکاری مرکز جهاد کشاورزی باغین در ابتدای کار توزیع بذر کشت سبزیجات به زنان روستایی داوطلب برای ایجاد باغچه های خانگی را انجام داد. 

‏ وی در خصوص اهمیت اجرای طرح‌های ویژه زنان روستایی بیان کرد: حمایت از اشتغال زنان روستایی با اجرای برنامه های ‏آموزشی و ترویجی برای آنان و حمایت مالی آنان از طریق صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی، ‏موجب تقویت روحیه خودباوری و تعاملات اجتماعی زنان، ایجاد انگیزه تولید برای ارتقای معیشت خانواده، بهره ‏مندی خانوار روستایی از تغذیه سالم، درآمد زایی برای آنان و توسعه پایدار روستایی می شود‌. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان افزود: ترویج فرهنگ تولید و مصرف سبزیجات سالم خانگی به منظور سلامت و بهبود تغذیه خانوار‌های روستایی از اهداف این طرح می باشد. 

وی بیان داشت: همچنین به منظور ارتقای سطح سلامت تغذیه خانواده از روش‌های بیولوژیکی وغیر شیمیایی برای مبارزه با آفات و علف‌های هرز استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد