Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-03-28@17:10:26 GMT

وزیر باید به مجلس توضیح دهد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۴۴۶۵

وزیر باید به مجلس توضیح دهد

«حسینعلی شهریاری» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی و نمایندۀ مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «نماینده» با اشاره به اجرای سند ۲۰۳۰ در وزارت ارتباطات، اظهار داشت: «این طرح پذیرفتی نیست؛ زیرا هم توسط مقام معظم رهبری، هم در شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم در مجلس بارها نسبت به آن تذکر داده شده است و اعلام شده که نباید سند ۲۰۳۰ در هیچ ارگان یا مجموعه‌ای اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسائلی که در این سند وجود دارد، نفوذ فرهنگی بسیار جدی‌ای است؛ اما مسئولان نسبت به آن هیچ توجهی ندارند و به‌صورت مخفیانه در حال اجرای آن هستند.»

وی ادامه داد: «این سند اصلاً با مسائل فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی کشور سازگاری ندارد؛ به‌همین دلیل مقام معظم رهبری علاوه بر جلوگیری از اجرای آن، در خطابی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، فرمودند باید مراقبت جدی‌تری انجام می‌دادند تا آموزش و پرورش این کار را انجام ندهد.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا برخی مسئولان به اجرای سند ۲۰۳۰ تمایل دارند، تصریح کرد: «این قضیه به دولتمردان و مدیران کشور برمی‌گردد؛ متأسفانه خیلی از این مدیران خودباخته، لیبرال و یا غرب‌زده هستند و این تفکر باعث می‌شود که آنها به مسائلی مانند طرح تحول آموزش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و حتی باید طبق قانون این طرح را اجرا کنند، خیلی اهمیت نمی‌دهند.»

شهریاری با اشاره به کلیپ منتشر شده از محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اجلاس جامعۀ جهانی اطلاعات که در ماه آوریل در ژنو سوئیس برگزار شد، گفت: «در این کلیپ آقای جهرمی، وزیر محترم ارتباطات، در خارج از کشور گفتند که ما در حال اجرای این سند (سند ۲۰۳۰) در کشور هستیم؛ آنطورکه دیدم به‌نظر نمی‌آید که این کلیپ ساختگی باشد.»

وی تصریح کرد: «پیرو انتشار این کلیپ بنده سؤالی از آقای آذری‌جهرمی مطرح کردم که ان‌شاءلله به‌زودی به کمیسیون صنایع مجلس می‌آید.»

نمایندۀ مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ در این وزارت‌خانه، گفت: «ایشان توضیح دهند که این تفکر از کجا می‌آید، چرا آن‌قدر گستاخ شده‌اند که سندی را که همه مخالف آن هستند را با وقاحت تمام اجرایی کردند.»

شهریاری تصریح کرد: «متأسفانه اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس تهران بسیار شایع است. بنده در بسیاری از مدارس ابتدایی دیده‌ام که در ساعات رسمی‌ چه رفتارهایی از دانش‌آموزان مطابق با توصیه‌های سند ۲۰۳۰ سرمی‌زند.»

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا بعضی از مدیران، صاحب‌نظران و کارشناسان ما به مزایای اسناد بالادستی خودمان توجهی ندارند و تشنۀ اسناد غربی مثل ۲۰۳۰ هستند، گفت: «متأسفانه مدیران ما نمی‌خواهند وقت و دقت کافی برای اجرای اسناد بالادستی خودمان بگذارند. آنها به بهانۀ اینکه می‌گویند ما می‌خواهیم دانش‌آموزان شاد باشند، اجرا کردن مواردی که در سند ۲۰۳۰ آماده است را ترجیح می‌دهند؛ زیرا این کار برای آنها خیلی راحت‌تر است.»

نمایندۀ مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «متأسفانه گاهی آقای رئیس‌جمهور هم از این حرف‌های بی‌ربط می‌زنند که ما می‌خواهیم جامعه شاد باشد؛ ولی خب نمی‌دانم آیا معنای شادی فقط رقاصی و آوازخوانی است که بتوان با آن مردم را شاد کرد؟ به‌نظر من آقای رئیس‌جمهور همین‌که بتواند مشکل معیشتی مردم را حل کند و شکم آنها را سیر کند و اشتغال ایجاد کند خود همین کارها نشاط‌آور است و لازم نیست بخواهند کارهای دیگر برای شاد کردن مردم انجام دهند.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نقش مجلس در مقابله با اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت چیست، گفت: «بنده خیلی امیدوار نیستم که مجلس بتواند در این زمینه کاری انجام دهد.»

منبع: نماینده

کلیدواژه: سند2030 ماهنامه نماینده مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کرد.

مرتضی آقاتهرانی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این کتابخانه عنوان کرد: اصلاح قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور ضرورت دارد.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

آقاتهرانی ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم مجدانه تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج شده و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

وی در رابطه با بودجه فرهنگی سال 1403 به ویژه بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد. سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از کتابخانه تازه تاسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرز و بوم باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • هدف‌گذاری اجرای ۲ میلیون مترمربع آسفالت در معابر سنندج
  • فرامرز اصلانی در ایران دفن می‌شود؟ وزیر ارشاد توضیح داد (فیلم)
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است