Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-23@19:58:37 GMT

تصویری ناب از گوزن مینیاتوری در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۴۶۶۷

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شده‌اند که نخستین تولد از این گونه در سال جاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، داود میرشکار در این خصوص به رسانه‌ها گفت: خوشبختانه شرایط در منطقه برای زاد و ولد این گونه حیوانی مناسب است و باعث شده نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شوند.

وی ادامه داد: برنامه حفاظت از گوزن‌ها با تدابیر و شدت بیشتری در فصل زایش به طور شبانه روزی در زیستگاه‌های طبیعی این گونه در حال انجام است.

میرشکار گفت: بعد از بیماری میاز که در سال 1393 باعث تلف شدن تعداد زیادی از گوزن‌های پارک ملی کرخه شد، این اداره کل با برنامه های پایشی و رصد شبانه‌روزی زیستگاه را برای احیای مجدد این گونه آماده کرده و برنامه های خاص حفاظتی و کنترل بیماری در این پارک انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: هدف این اداره کل علاوه بر تکثیر در محیط های کنترلی، تکثیر به‌صورت آزاد در محیط های طبیعی بوده و به همین منظور در سایت تکثیر از پنج راس در سال 1398 به 12 راس در سال 1402 راس رسید که نشان از پویایی و موفقیت این سایت و مدیریت مطلوب منطقه است.

وی پیش‌بینی کرد که در سال جاری سه تا 4 گوساله به این جمعیت اضافه شود.

براساس این گزارش گوزن زرد ایرانی که با نام علمی «Dama mesopotamica» شناخته می‌شود، زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در حال حاضر از گونه‌های در معرض خطر است و در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از جمعیت و منابع طبیعی قرار دارد.

زیستگاه اصلی این گونه حیوانی در جنگل های دز و کرخه خوزستان است و در طول سال‌های اخیر مناطقی هم در استان‌های مختلف برای تکثیر این گونه در نظر گرفته شد. جزیره اشک ارومیه و دشت ناز ساری از جمله این مناطق هستند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • تولد اولین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی پارک ملی کرخه در سال جاری
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس)