Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:09:22 GMT

کره جنوبی در پیمان امنیتی با ژاپن تجدید نظر می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۴۸۰۷

کره جنوبی در پیمان امنیتی با ژاپن تجدید نظر می کند

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه از قول این اداره آورده است که ژاپن با این ممنوعیت یکجانبه حقوق و مقررات بین المللی را نقض کرده است و برای مقابله با این اقدام کره جنوبی همه گزینه ها از جمله تجدید نظر در پیمان نظامی تبادلات اطلاعات را بررسی می کند.

اختلافات زمانی شدت گرفت که دادگاه کره جنوبی اعلام کرد شرکت نیپون ژاپن به دلیل بکارگیری اجباری نیروی کار از کره و پرداخت نکردن دستمزد آنها در دوران استعمار باید غرامت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مالکیت بر جزایر دوکدو در دریای شرقی، بردگان جنسی در دوران استعمار و همچنین نحوه پرداخت غرامت به این افراد دارای اختلافات جدی هستند و ممنوعیت اخیر صادرات اقلام فنی پیشرفته از سوی ژاپن به کره جنوبی نیز باعث شده است تا زخم های کهنه دو کشور سر باز کند.

این اداره تاکید کرده است اگر اختلافات تاریخی هم میان دو کشور وجود دارد باید با دیپلماسی حل و فصل شود و کره جنوبی خود را مقید به آن می داند اما ژاپن با این ممنوعیت دست به حرکتی تلافی جویانه زده است.

دو کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی یک توافقنامه تبادل اطلاعات میان ساختارهای نظامی امضا کردند که حالا کره جنوبی می گوید برای مقابله با اقدامات ژاپن همه گزینه ها از جمله بررسی دوباره این توافق را در نظر می گیرد.

ژاپن صادرات اقلامی را که در ساخت تجهیزات ارتباطاتی و تلفن های هوشمند و برخی ریزتراشه ها و نیمه هادی ها بکار می رود، ممنوع کرده و این باعث خشم کره جنوبی شده است.

در کره جنوبی به دنبال این ممنوعیت جنبشی برای تحریم کالاهای ژاپنی شکل گرفته است و بررسی های آماری نشان می دهد بیش از نیمی از کره ای ها به آن پیوسته اند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور صبح امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت در اولین روز از هفته کارگر با شعار "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌های فوتسال کنار رفت
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • ایران- کویت، امروز ۱۷:۳۰؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • ایران- کویت ، امروز 17:30؛ امید افغانستان به تیم ملی ایران
  • امید افغانستان به تیم ملی ایران/تلاش سامورایی برای فرار از رسوایی