Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@01:21:44 GMT

خیزش موقتی گرد و خاک در تهران

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۴۹۹۵

خیزش موقتی گرد و خاک در تهران

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از وزش باد نسبتا شدید و خیزش موقتی گرد و خاک در پایتخت طی امروز (۲۹ تیر) خبر داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۲۹ تیر) است، اظهار کرد: از این رو برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای شکل گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعد ازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود و بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در برخی ساعات امروز (۲۹ تیر) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی امروز و تداوم آن تا فردا (۳۰ تیر) در برخی ساعات شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود که عمدتا ناشی از ازدیاد تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی است.

شهبازی با اشاره به اینکه با تغییر شرایط جوی طی فردا، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابر و وزش باد نسبتا شدید است که در برخی اوقات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق می‌شود، گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا انتظار می‌رود طی فردا بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن نسبت امروز افزوده شود و در برخی ساعات کاهش کیفیت هوا به ویژه برای گروه‌های حساس را به دنبال دارد.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز (۲۹ تیر) با میانگین ۶۸ در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۷۶ همچنان در شرایط سالم است.

به گزارش ایسنا،آسمان تهران فردا (۳۰ تیرماه) کمی ابری در بعد ازظهر همراه افزایش ابر و گاهی وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۴۱ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خیزش گرد و خاک تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کارشناس هواشناسی برای روز‌های آینده تداوم پایداری جو همراه با افزایش نسبی ابر در آسمان منطقه را پیش بینی کرد.

مریم بهروزی گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند برای امروز سه شنبه جوی به نسبت پایدار را در سطح منطقه شاهد خواهیم بود. البته در بخش‌های غربی منطقه وزش باد‌های نسبتا شدید پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه گذر متناوب امواج در سطح استان اتفاق خواهد افتاد که سبب افزایش ابر و البته در برخی مناطق بارش‌هایی به صورت پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: از روز جمعه جو پایدارتر خواهد شد. به لحاظ دمایی ظهر امروز نسبت به دیروز اندکی افزایش دما را شاهد خواهیم بود. دیروز در گرمترین ساعات بیشینه دمای شهر قزوین به ۱۱ درجه سلسیوس رسید.

دیگر خبرها

  • استقرار جو نسبتاً پایدار در البرز تا روز شنبه
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • باد شدید و رگبار موقتی پدیده غالب جوی در همدان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و ضعیف در البرز
  • هوای پاک، ارمغان هفتمین روز بهار در مشهد
  • وضعیت هوای تهران؛ در شرایط قابل قبول
  • پیش‌بینی هواشناسی