Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در گزارشی با عنوان «خطرات پیش روی جهان در سال 2019» نوشت: با وجود افزایش سطح بحران در جای جای کره زمین، در نیمه دوم سال 2019 این خطرات نزدیک و کوتاه‌مدت به نظر می‌رسند.

خالدی/

مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در گزارشی با عنوان «خطرات پیش روی جهان در سال 2019» نوشت: با وجود افزایش سطح بحران در جای جای کره زمین، در نیمه دوم سال 2019 این خطرات نزدیک و کوتاه‌مدت به نظر می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش میان ایران و آمریکا؛ چیزی که هیچ کس نمی خواهد: تهران و واشنگتن در چند ماه اخیر وارد دوره‌ای از درگیری شده‌اند که هیچ کس از آن استقبال نمی‌کند. اقدامات یکجانبه واشنگتن با واکنش تند تهران روبه‌رو شده و نتیجه‌ای معکوس به بار آورده است. این در حالی است که در میانه بی‌عملی اروپا، ایران و آمریکا هیچ پایه دیپلماتیک برای بازگشت به مذاکرات پیدا نکرده‌اند.

ادامه اختلاف بازرگانی ایالات متحده و چین: واشنگتن و پکن بتازگی به طور موقت برای آتش‌بس تجاری موافقت کرده‌اند، اما واشنگتن تهدید کرده که اگر دو طرف به توافق جدید نرسند، کل صادرات چین به آمریکا را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی خواهد کرد.

چالش برگزیت: به بن‌بست کشیده شدن موضوع جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) در نهایت به استعفای ترزا می منجر شد. با انتخاب احتمالی بوریس جانسون که از حامیان سرسخت برگزیت است به عنوان نخست وزیر، چالش لندن و بروکسل ادامه خواهد داشت.

بحران شبه کره: با وجود آنکه دیپلماسی عاشقانه و عکس‌برداری تبلیغاتی ترامپ و کیم همچنان ادامه دارد، به نتیجه رسیدن این گفت‌وگوها مشکل به نظر می‌رسد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا مرکز مطالعات بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان نقشه برداری کشور، نشست مشترک اعضای کمیته مدیریت بحران سازمان نقشه‌برداری کشور با موضوع بررسی نحوه همکاری دو سازمان جهت کاهش خطر فرونشست زمین با حضور نمایندگان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

در این جلسه، معصومه آمیغ‌پی، رئیس کارگروه فرونشست و زمین‌لغزش کمیته مدیریت بحران سازمان نقشه‌برداری کشور گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در خصوص پایش مخاطره فرونشست در کشور ارائه کرد.

همچنین محمد رضائی هابیل، دبیر کمیته مدیریت بحران سازمان نقشه‌برداری کشور، نشست‌های تخصصی مشترک را سبب جلوگیری از موازی‌کاری و صرف هزینه‌های اضافه و آگاهی از ماموریت دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: همکاری‌های بین سازمانی که در زمینه پایش مخاطرات و کاهش خطر بلایا انجام می‌شود، بسیار ارزشمند است. سازمان نقشه‌برداری‌ کشور متولی داده و اطلاعات مکانی در کشور است و تهیه نقشه خطر فرونشست و اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به دستگاه‌های ذی‌ربط از ضروریات این حوزه محسوب می‌شود.

حبیب جمشیدی‌، معاون دفتر ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری، توضیح داد: ۲۲۵ هزار کیلومتر راه در اختیار سازمان راهداری قرار دارد که با توجه به اقدامات انجام شده تقریبا ۴۰ درصد مخاطرات کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص علل گسترش فروچاله‌ها، فرونشست‌ها و تاثیراتی که بر جای می‌گذارد نیز مطالبی ارائه و خاطرنشان کرد: در مرحله نخست هر گونه طرح توسعه راه‌ها باید استعلامات لازم مبتنی بر وضعیت فرونشست زمین و موقعیت گسل‌ها در منطقه مورد توجه قرار گیرد و فرونشست زمین می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به شریان‌های حیاتی کشور وارد آورد.

همچنین اعضای حاضر در جلسه در خصوص تهیه نقشه فرونشست زمین، به‌روزرسانی داده‌ها، نحوه همکاری به منظور ایجاد سازوکارهای لازم، زمانبندی و اولویت‌بندی و تخصیص بودجه، بحث و تبادل‌نظر کردند و پیشنهاداتی ارائه دادند.

کد خبر 6079885 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • اسراییل در حال از دست دادن وزن استراتژیک خود در جهان است
  • اوکراینی‌ها از آمریکا ناامید شده‌اند
  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • خطر فرونشست زمین در شریان‌های حیاتی کشور بررسی شد
  • رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه انتخاب شد
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی