Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:43:16 GMT

۳۰ هزار هکتار اراضی ملی در دیلم سند تک برگ گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۱۶۸

۳۰ هزار هکتار اراضی ملی در دیلم سند تک برگ گرفت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیرداری دیلم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سند دار کردن اراضی ملی به نام دولت موجب حفاظت از انفال و کاهش تصرف و تعرض می شود و راهکار مناسبی برای مبارزه با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی بوده که در صورت دارابودن آن تجاوز و تصرف، قابلیت دفاع را در محاکم قضایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین آقاجری افزود: صدور سند تک برگی (کاداستر ) از برنامه‌های مهم اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر است که در این طرح اسناد دفترچه ای (کاغذی) به یو تی ام (UTM) با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه اسناد و املاک ثبت و سند تک برگی برای عرصه‌های طبیعی صادر می شود.
وی بیان کرد: پیشگیری از سوء استفاده متصرفان و زمین‌خواران، اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه‌های منابع طبیعی، آمایش سرزمین و استفاده بهینه از مدیریت زمان از اهداف عمده اجرای طرح سند دار کردن اراضی ملی با تبدیل دفترچه‌ای به کاداستر در این شهرستان است.

وی گفت: این اسناد از شش ماه گذشته تاکنون به منظور تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و منابع طبیعی استان با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک صادر شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم اظهار داشت: این عرصه‌ها در محدوده پلاک‌های ماهور گربه ای، ماهور باستین و دهک این شهرستان قرار دارد که برای آنان سند تک برگی اخذ شده است.
وی یادآور شد: این شهرستان دارای ۱۵۳ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت بندردیلم منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان

حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی سامان گفت: مساحت کل اراضی شهرستان ۴۵ هزار و ۴۵۲ هکتار می‌باشد که از این میزان، ۴۵ پلاک به مساحت ۲۷ هزار و ۷۰ هکتار شامل رفع تداخلات می‌شود.

وی افزود: مجموع ۳۳ پلاک سوادجان، حرمی، چشمه سنگ، چلوان، قریه صادق آباد، چم نار، قوچان، قارقوش، برمه، لره، چم عالی، چم کاکا، کراب، گرکاچی، ایلبگی، لاغدنبه، یالانچی، چم خرم، چم زین، خلیل آباد، محمد آباد، گردکان، دولابی و بنکلو، یاسه چاه، یاشولجه، نیسانیه، چم چنگ، گلستان، فولاد آباد، مزارع صادق آباد، گرایلی، شهری جان و حسین آباد جمعاً به مساحت کل ۱۴۸۸۸٫۲۴ هکتار مطرح، تحت بررسی و جهت اخذ مصوبه نهایی به دبیرخانه کمیسیون رفع تداخلات استان ارسال شد که بر اساس مصوبات اخذ شده از کمیسیون مذکور ماهیت حدوده ۵۰ هکتار از اراضی دارای سابقه کشت و احیاء در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، از ملی به غیر ملی تغییر و به زارعین و کشاورزان ذینفع واگذار گردید به طوری که از کل مساحت اراضی مطرح شده در کارگروه رفع تداخلات شهرستان ۲۲۳۴٫۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) و ۱۲۶۵۴٫۲۹ هکتار نیز به عنوان اراضی ملی تثبیت گردید. 

رئیسی اظهار کرد: از ۳۳ پلاک مصوب شده، تعداد ۲۰ پلاک نیز توسط مدیریت امور اراضی استان در سامانه CMS سازمان امور اراضی کشور جهت بهره برداری و اقدام لازم بارگذاری شد.

بیشتر بخوانید

صدور ۱۶۱ مجوز تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

وی گفت: پلاک‌های باقی مانده شامل ۱۲ پلاک کهرداش سوادجان، کاهکش، گرمدره، مارکده، شوراب کبیر، موات یاسه چاه، موات پلنگستان، موات هوره، کمربر ایلبگی، کوه شیراز، یالانچی و گاوچر می‌باشند که ۵ پلاک در حال رسیدگی در کارگروه رفع تداخلات شهرستان می‌باشد و مابقی نیز در حال رسیدگی جهت طرح کارگروه شهرستانی می‌باشد.

رئیسی اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی ما تثبیت مالکیت و رفع تداخلات اراضی و صدور اسناد کشاورزی می‌باشد که خوشبختانه شهرستان سامان توانسته نزدیک به ۷۰ درصد از اراضی را رفع تداخل کند و این فعالیت را با کیفیت به اتمام برساند و ۳۰ درصد باقیمانده نیز جز برنامه‌های سال ۱۴۰۳ می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد