Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در خرداد امسال افزون بر ۱.۵میلیون تن کالا و محصولات تولیدی از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی صادر شد که نسبت به ماه قبل آن ۲۳ درصد افزایش دارد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

احمد پورحیدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه ظرفیت منطقه پارس جنوبی در تولید و صادرات محصولات تجاری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پارس جنوبی بزرگترین مجموعه صنعتی تولیدی کشور است که نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی و تولید انواع محصولات جانبی و صادراتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدمات شبانه‌روزی برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و تولیدی در گمرک پارس جنوبی ارائه می‌شود افزود: گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی به فناوری و سامانه نوین جامع گمرکی مجهز شده که نقش مهم و تاثیرگذاری در تسریع ارائه خدمات به بازرگانان، تولیدکنندگان و بازرگانان در امر صادرات  و واردات کالاها و انواع محصولات دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش صادرات خبر داد و خاطر نشان کرد: در  خرداد ماه امسال افزون بر 1.5 میلیون تن کالا و محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش 706.5 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به ماه قبل آن از نظر وزنی 23  درصد و ارزشی 2 درصد افزایش دارد.

پورحیدر، اتیلن گلیکول، بوتان، پروپان، پلی‌استایرن، متانول، سیمان، کود اوره و آمونیاک را از جمله کالاها و محصولات صادراتی از منطقه ویژه پارس جنوبی دانست و افزود: این محصولات به کشورهای هند، موزامبیک، آفریقای جنوبی، ازبکستان، چین، رومانی قرقیزستان، عراق، ترکیه ، ایتالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی، به واردات از طریق گمرک پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: در خرداد ماه امسال بیش از 9 هزار 786 تن کالا به ارزش بیش از 430 میلیون دلار شامل تجهیزات پالایشگاهی، لوازم اتصالات کوره‌ها، شیرآلات گازی، قطعات توربین گازی و  دیگرتجهیزات از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.

بوشهر| صادرات از گمرک منطقه پارس جنوبی 9 درصد افزایش یافت بوشهر| صادرات از گمرک منطقه پارس جنوبی 22 درصد افزایش یافت صادرات کالای غیرنفتی از استان بوشهر به قطر 45درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه این کالاها از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، امارات متحده عربی، اسپانیا و کره جنوبی وارد کشور شده است خاطر نشان کرد: واردات کالاهای یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16 درصد کاهش و از نظر ارزشی 293 درصد افزایش دارد.

پورحیدر به تراتزیت کالا در این گمرک اشاره کرد و افزود:در ماه گذشته 2 هزار 120 تن ترانزیت خارجی به ارزش 239 میلیون دلار از طریق گمرک پارس جنوبی به کشورهای اندونزی، چین، امارات متحده عربی، آلمان، مالزی، ایتالیا، لهستان، اتریش و کویت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک درصد و ارزشی 45 درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته هشدار داد وضع تحریم جدید علیه ایران نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در شش سال گذشته رسیده و فروش سالانه نفت این کشور به 35 میلیارد دلار رسیده است.

اطلاعات شرکت داده ورتکسا نشان می دهد تهران در سه ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط ​​1.56 میلیون بشکه در روز نفت فروخته است که بالاترین رقم از سه ماهه سوم سال 2018 است.

موفقیت ایران در صادرات نفت خام خود نشان دهنده مشکلاتی است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای محدود کردن ایران در بازار نفت با آن مواجه هستند.

فرناندو فریرا، رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات متحده گفت: «ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند. اگر دولت بایدن واقعاً بخواهد حرکت موثری داشته باشد، باید تمرکز را به چین معطوف کند.»

آرمن عزیزیان، تحلیلگر ارشد و متخصص تحریم ها در ورتکسا، گفت که ایالات متحده اخیراً شروع به هدف قرار دادن نفتکش های مظنون به حمل نفت خام ایران کرده است و در ماه فوریه دو نفتکش و در آوریل 13 فروند دیگر را تحریم کرده است.

او گفت، اما تأثیر این اقدام بر صادرات نفت ایران تاکنون «حداقلی» بوده است. ایرانی ها در یافتن روزنه ها بسیار خوب هستند.

عزیزیان گفت: اندازه ناوگان مورد استفاده ایران برای انتقال نفت در سال گذشته با یک پنجم افزایش به 253 کشتی رسیده است و تعداد سوپرتانکرهای حامل نفت ایران که تا 2 میلیون بشکه ظرفیت دارند از سال 2021 دو برابر شده است.

به گفته کپلر، که نفتکش‌ها را در سراسر جهان ردیابی می‌کند، تقریباً تمام نفت فروخته شده ایران در سال جاری به چین رفته است و وضع تحریم های جدید علیه ایران می‌تواند نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

چین برای حدود یک دهم واردات نفت خود به ایران متکی است، اما نفت ایران را نه از طریق شرکت های نفت و گاز دولتی خود، بلکه از طریق پالایشگاه های خصوصی کوچکتر دریافت می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • افزایش صادرات نفت ایران به قبل از بازگشت تحریم‌ها
  • رشد ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • کشور‌های همسایه مقصد ۸۰ درصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران