Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره دیدار روز گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور با رئیس‌جمهور آرژانتین از رایزنی آنها درباره ونزوئلا و تشکر وزیر خارجه دولت ترامپ از بوینس آیرس بابت تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان خبر داده است.

وزیر خارجه آمریکا که برای سفر به چند کشور آمریکای لاتین به این منطقه سفر کرده، در سفر به آرژانتین با «مائوریسیو ماکری» رئیس‌جمهور این کشور هم دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو در دیدار با رئیس‌جمهور آرژانتین با او درباره روابط دوجانبه، بحران ونزوئلا و «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان صحبت کرده است.

سفر وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» به آرژانتین در شرایطی صورت گرفت که در آستانه این سفر، دولت آرژانتین که روابط نزدیکی با واشنگتن و تل‌آویو دارد، ۲۷ تیرماه حزب‌الله لبنان را سازمانی تروریستی اعلام و دارایی‌های احتمالی این گروه را مسدود کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار پمپئو با ماکری آمده است: «مایک پامپئو وزیر خارجه (آمریکا) با مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین در بوینس آیرس دیدار کرد و دو رهبر بر تعهدشان برای تقویت همکاری‌های دو کشور درباره طیفی از مسائل دوجانبه و جهانی شامل موضوعات امنیتی، دموکراسی، تجارت و سرمایه‌گذاری تاکید کردند».

طبق این روایت، وزیر خارجه امریکا و رئیس‌جمهور آمریکا درباره لزوم تعامل و همکاری بیشتر دو کشور برای مقابله با «تروریسم» و جرایم در آمریکای لاتین رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا افزود: «وزیر خارجه (آمریکا)  از آرژانتین به دلیل شناسایی کل حزب‌الله شامل شاخه نظامی و مالی آن به عنوان یک سازمان تروریستی تمجید کرد».

تشکر پمپئو از آرژانتین در حالی صورت گرفته که پیش از این، برخی مقام‌های ارشد آمریکا و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از این اقدام بوینس آیرس تشکر کرده بودند.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفته بود: «اسرائیل تصمیم مهم مائوریسیو ماکری رئیس‌جمهور آرژانتین برای تروریستی شناختن حزب‌الله را تبریک می‌گوید. تمام جهان باید در مبارزه با تروریسمی که توسط ایران و نایبانش شیوع یافته، متحد شود».

بنا بر اعلام این وزارتخانه، وزیر خارجه آمریکا و رئیس‌جمهورآرژانتین در این دیدار درباره مسائل منطقه آمریکای لاتین شامل ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه هم رایزنی کردند.

رایزنی پمپئو با ماکری درباره ونزوئلا در شرایطی صورت گرفته که واشنگتن و بوینس آیرس درباره حمایت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده و مخالفت با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا مواضع مشترکی دارند.

پمپئو بعد از این دیدار، طی پیامی توییتری، آرژانتین را «شریک مورد اعتماد آمریکا» در مسائل مرتبط با ونزوئلا خوانده است.

دولت آمریکا از سوم بهمن ماه ۱۳۹۷ که خوان گوایدو خود را رئیس‌جمهور خوانده و در تلاش برای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو بوده، از او حمایت کرده و در حال اعمال انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و تهدید به مداخله نظامی علیه دولت قانونی ونزوئلا بوده است.

دولت آمریکا در راستای سیاست حمایت از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، از سال گذشته در حال فشار بر دیگر کشورهای جهان برای توقف حمایتشان از دولت مادورو و توقف مراودات اقتصادی با این دولت بوده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تقدیر و تشکر وزیر امور خارجه از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با صدور پیامی از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری
رئیس محترم ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران  

برادر ارجمند سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی
فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

برادر ارجمند امیر سرلشگر سیدعبدالرحیم موسوی
فرمانده محترم ارتش جمهوری اسلامی ایران

برادر ارجمند سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده
فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سلاَمٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ

بدین وسیله مراتب قدردانی خود و دستگاه سیاست خارجی را از برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای دقیق و تاثیرگذار عملیات ظفرمند «وعده صادق» که توسط نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدامات شرارت‌آمیز رژیم صهیونیستی در منطقه و به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان رشید سپاه در ساختمان بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق انجام پذیرفت، اعلام می‌دارد.  

بی گمان اجرای این اقدام ارزشمند و پیچیده نظامی که بر اساس اصل شناخته شده "دفاع مشروع" و منطبق بر قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی صورت گرفت، تعریفی نو از موازنه قدرت در منطقه غرب آسیا ارائه و بار دیگر توان بازدارندگی نیرو‌های مسلح جان برکف کشورمان را به رخ دشمنان قسم خورده اسلام و ایران عزیز کشید.  

عملیات ظفرمند وعده صادق ضمن ایجاد ظرفیت‌های بیشتر برای دستگاه دیپلماسی کشور در میدان مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای، افزایش حس وطن دوستی و غرور ملی بین آحاد مردم ایران اسلامی را در پی داشته و ضمن تقویت بازدارندگی راهبردی در برابر دشمنان قسم خورده نظام، بر سرعت زوال و فروپاشی ساختار جعلی صهیونیستی خواهد افزود.  

ضمن ابراز تشکر مجدد، توفیقات روزافزون آن برداران عزیز و جان برکف را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماید.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: عزم دولت برای تامین آب سمنان جدی است
  • آیت‌الله رئیسی وارد سمنان شد
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • وزیر دفاع: از حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور در عملیات «وعده صادق» تشکر می‌کنم
  • چاپلوسی رئیس جمهور آرژانتین برای اسرائیل پس از حمله ایران به اراضی اشغالی
  • وزیر صهیونیست: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • پیام تقدیر و تشکر وزیر امور خارجه از فرماندهان و مجریان عملیات وعده صادق