Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مرادی کرمانی در چرایی این خداحافظی مطلق گفت: به گمانم یک پایان غم‌انگیز بهتر از یک غم ‌بی‌پایان است. شکل غم‌انگیز‌تر این است که یک نویسنده با نوشتن به هرشکلی بخواهد وقت و انرژی افرادی که به او اعتماد کرده‌اند هدر بدهد. من ۵۰سال است که مینویسم و دلم نمیخواهد کار به جایی برسد که مانند دوستی که نمیخواهم نامش را ببرم، درگیر سروکله زدن با خودم یا دیگران باشم که کارم را برای انتشار نپذیرفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوست عزیز من زمانی نامه‌ای برای من نوشته ‌بود و توضیح داده بود که دوسال است کتابم را برای هرناشری مییفرستم منتشر نمییکند. حقیقت این است که یک نویسنده نباید اجازه بدهد کارش به اینجاها بکشد. به گونه‌ای که دیگران بگویند ای ‌کاش این کار را نمییکرد و‌ ای کاش این‌مطلب یا آن داستان را نمینوشت.

نمیخواهم مانند آن رفیق کارگردان(!) شوم که فیلم می سازد بلکه با درآمدش به دیدار فرزند خارج نشین خود نائل آید!

این نویسنده ادامه داد: نمیخواهم به روزمرگی دچار شوم چون در غیر این صورت به عاقبت همان کشتیگیر معروف دچار خواهم شد که دوستانش از او خواهش میکردند دیگر کشتی نگیرد اما گوش نکرد و رفت و ضربه‌فنی ‌شد و یک عمر اعتبار را از دست‌ داد. آدم خودش باید برای خودش دوران تقاعدی قائل باشد و بداند که از این پس باید به شکلی دیگر عمل کند و عرصه را به جوانان واگذار کند. خدمت‌تان عرض کردم که برای نوشتن مجموعه «قاشق ‌چایخوری» خیلی زحمت کشیدم و بارها به خودم گفتم فلانی! دیگر تمامش کن.

مرادی کرمانی افزود: اگر قرار باشد چیزی ازمن به یادگار بماند در همین حد کافی است. واقعا فکر میکنم که سهم ما از آب دریاها و اقیانوس‌های جهان درحد یک قاشق‌ چایخوری است و بیش‌ازآن نه امکان‌پذیر است و نه قابل دسترسی. روزی در اتوبوس ایستاده بودم که جوانی گفت: پدرجان! بنشین. خسته‌می‌شوی! و من به خودم‌ گفتم ای داد و بی داد. خبر ندارم که پیر شده‌ام. حکایت آدمی همین است. پیرمیشود دیگر و این پیری فقط جسمانی نیست. وقتی یک رفیق کارگردان سینما می گوید میخواهم فیلمی بسازم که با دستمزدش بروم خارج و مثلا به دیدار فرزندم نائل آیم، من به این فکر می کنم که دیگر همه‌چیز او در سینما تمام شده و حکایت آن است که یک نفر جلوی چشم‌های خودش بمیرد. رسیدن به این مرحله یعنی رسیدن به آخر خط. مرگ هرکسی دراین است که به قول کرمانی ها متوجه شود «بیلش دیگر گلی برنمیدارد.

منبع :سینماروزان

انتهای پیام/

20 / 20 هوشنگ مرادی کرمانی خالق “قصه های مجید” انتشار مجموعه داستان “قاشق چایخوری” خداحافظی مطلق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هوشنگ مرادی کرمانی خالق قصه های مجید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره

مدیر حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اختصاص ۳ کاروان برای اعزام زائران به حج عمره از استان کرمان، گفت: اعزام زائران، ۸ اردیبهشت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره از ۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

او اظهار کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز در ۸ اردیبهشت ماه از ایستگاه پروازی کرمان انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • خداحافظی‌های بی پایان در غزه
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • ٨ اردیبهشت، موعد اعزام زائران کرماني به حج عمره
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • زائران کرمانی ۸ اردیبهشت به حج عمره اعزام می‌شوند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکلونوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند