Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قصد دولت در به صفر رساندن سهام خودش در ایران‌خودرو و سایپا، گفت: اگر تا این لحظه با پدیده افراط و تفریط مدیران دولتی در اداره شرکتهای بزرگ خودروسازی روبرو بودیم، با به صفر رسیدن سهام دولت در ایران‌خودرو و سایپا باید منتظر کنار رفتن پرده جدیدی از افراط و تفریط ها در این شرکتها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم تهران در مجلس متذکر شد: اینکه تصور شود با واگذاری ۱۴ درصد سهام باقی مانده دولت در ایران خودرو و واگذاری ۱۷.۳ درصد بقیه سهام دولت در سایپا موجب خروج صنعت خودروسازی از سلطه نگاه بسته دولتی‌ها می‌شود، غیردقیق و نادرست است. اساسا نحوه مدیریت و مالکیت دولتی در شرکتهای خودروسازی به دلیل ترکیب سهام‌داران این شرکتها و تو در تو بودن این سهام، چنین ادعایی را باطل می‌کند.

رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازی کشور با بیان اینکه تعجیل در سبک و شیوه واگذاری سهام دولت در شرکتهای خودروساز را مذموم، غیرمفید و مخرب می‌دانم، تصریح کرد: در صورت اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت به این شیوه واگذاری باید شاهد انحرافات جدیدی در مالکیت و عملکرد شرکتهای خودروساز بود به بیان روشن‌تر قطار گرفتاری‌ها و مشکلات کشور به دلیل شیوه نادرست واگذاری‌ها و نتایج ناگزیر آن البته با تغییر ریل، همچنان به مسیر ناکجا آباد خودش ادامه طریق خواهد داد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در خودروسازی با صنعتی مواجهیم که کاملا غیر رقابتی و انحصاری است. اصرار بر چنین شیوه‌ای آن هم در دوران تشدید تحریم های اقتصادی آمریکا، حرکتی شتابنده در مسیر غلط است.

نجفی از مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست قدری صبوری کنند تا ابعاد نظری طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در مجلس روشن‌تر شود تا با استخراج نتایج نهایی آن از آشفتگی جدید و به خطر افتادن منافع سهامداران و مشتریان خودروهای ایرانی جلوگیری شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا صنعت خودروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری شین هوا، شرکت خودروسازی تویوتا اعلام کرد ۱۳۵ هزار و ۳۰۵ دستگاه از خودروی هیبریدی پریوس خود را در ژاپن به دلیل خطر باز شدن در‌ها در حین رانندگی فراخوان می‌کند.
بر اساس فراخوان این شرکت خودروسازی به وزارت حمل و نقل ژاپن در روز چهارشنبه، سه مورد شکایت مربوط به ایراد دستگیره درب عقب خودرو گزارش شده است، در حالی که وقوع هیچ گونه حادثه‌ای تأیید نشده است.
تویوتا اعلام کرد مدل‌هایی که فراخوان داده خواهند شد آنهایی هستند که بین نوامبر ۲۰۲۲ و آوریل ۲۰۲۴ تولید شده‌اند. این شرکت افزود تولید آنها را را متوقف می‌کند و تا زمان حل این مشکل، سفارش جدیدی از نمایندگی‌ها نمی‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • اطلاعیه فرابورس برای واگذاری استقلال و پرسپولیس
  • سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد
  • سیاستهای تنظیم‌گری دولت در بازار مسکن ۱۴۰۳/ سهم درآمدهای پایدار دولت به ۵۲ درصد رسید
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟