Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه اجتماعی برنا؛ "بهنام وکیلی" با بیان این مطلب افزود: بسیاری از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کشور بر اساس اصل 44 قانون اساسی که کاهش تصدی‌گری دولت را هدفگذاری کرده بود، سال‌هاست به بخش خصوصی واگذار شده‌اند که در این میان هم شبکه و هم تصفیه‌خانه واگذار شده است.

وی افزود: کاری که ما چند سال است در حوزه معاونت بهره‌برداری و دفتر فاضلاب، بر اساس تفویض اختیار سازمان برنامه و بودجه به وزارت نیرو شروع کرده‌ایم، این است که بر اساس رتبه‌بندی سازمان برنامه و بودجه در رسته‌های ابنیه، آب و تأسیسات، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در حوزه بهره‌برداری، شرکت‌ها را رتبه‌بندی کرده و به آنها رتبه بهره‌برداری می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نظارت بر بهبود روش‌های بهره‌برداری از فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه "فهرست شرکت‌های خصوصی واجد صلاحیت در بخش بهره‌برداری از تأسیسات فاضلاب تهیه شده است"، اظهار داشت: بیش از 300 شرکت پیمانکار از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گواهینامه بهره‌برداری دریافت کرده‌ و در زمینه بهره‌برداری دارای رتبه شده‌اند.

وی ادامه داد: این شرکت‌های واجد صلاحیت، با رتبه‌ای که در بخش بهره‌برداری کسب کرده‌اند در مناقصات شرکت می‌کنند و شرکت‌های آب و فاضلاب موظف هستند از شرکت‌هایی استفاده کنند که در این لیست رتبه‌بندی شده حضور دارند و پروژه‌ها را در قالب ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و طول شبکه به شرکت‌های حائز شرایط واگذار کنند.

وکیلی با بیان اینکه "سناریوهای مختلف مالی برای واگذاری بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ها به شرکت‌های خصوصی قابل پیاده‌سازی است"، گفت: یکی از مدل‌های مالی، واگذاری پساب تصفیه‌خانه‌ها است، مدل دیگر خرید تضمینی دولتی پساب از شرکت بهره‌بردار است، مدل دیگر بیع متقابل است، به‌گونه‌ای که سرمایه‌گذار در بین بخش‌های صنعت، کشاورزی و ... برای پساب مشتری پیدا می‌کند، خودش اقدام به فروش پساب کرده و از محل درآمدهای ناشی از فروش آن، در پروژه‌های مربوطه سرمایه‌گذاری می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب سازمان برنامه و بودجه سرمایه قانون اساسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران

                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی افزود: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو