Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:14:46 GMT

کارآفرینی ایثارگران در روستاها آسان می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۳۹۴

کارآفرینی ایثارگران در روستاها آسان می شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این وامهای قرض الحسنه از محل صندوق توسعه ملی به فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار ساکن در روستاها یا آن دسته از ایثارگرانی که تمایل به کارآفرینی در روستاها دارند پرداخت می شود.

معصومه خدیوی افزود: ایثارگران یاد شده که جویای کار هستند ابتدا باید در سامانه اشتغال بنیاد شهید ثبت نام کرده و صلاحیت آنان برای دریافت وام اشتغال تایید شود و سپس در سامانه کارای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند تا پس از طی مراحل اداری و ارائه طرح های اشتغال خود در زمینه های کشاورزی، دامداری و صنعت تسهیلات شش درصدی برای مناطق روستایی و چهار درصدی برای مناطق مرزی به آنان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بانک های کشاوری، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید چهار بانک عامل جهت ارائه خدمات این تسهیلات بانکی هستند که به متقاضیان بیکار شاهد و ایثارگر که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند ۵۰۰ میلیون ریال وام اشتغال پرداخت می کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خراسان رضوی آمار بیکاران شاهد و ایثارگر خراسان رضوی را ۱۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان که ساکن روستاها هستند در سامانه کارا بیکاری خود را به ثبت رسانده اند.

خدیوی افزود: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در دو مرحله به شهرستان های استان سفر کرده اند و در حال حاضر در مرحله سوم با سفر به روستاهای مختلف شهرستان های خراسان رضوی، مشکلات پیش روی قشر ایثارگر را بررسی و فرصت های شغلی آنان را شناسایی می کنند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی ۳۰۸ هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران را در این استان زیر پوشش خود دارد.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۱ شهید، ۴۳ هزار و ۲۱۹ جانباز و سه هزار و ۳۸۳ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

۳۲۲۱/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ برزگر از ارائه آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان خبر داد و گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده‌اند.


وی افزود: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهداء، کلیه جانبازان و آزادگان و همسرانشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز
  • سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز منصوب شد
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز