Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 2 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، تازه ترین اثر پویا سرایی نوازنده، آهنگساز و مدرس دانشگاه با نام «زاینده رود» که سال گذشته در فرم راپسودی برای ارکستر سمفونیک تولید شده بود، توسط کمپانی بین‌المللی «آیداجو» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

پویا سرایی در رابطه با تولید این مجموعه گفت: مدتها بود که آثار آهنگسازان ایرانی را در سی دی های منتشر شده، مارکت بین المللی و سامانه های مجازی دنبال می کردم و متاسفانه شاهد این موضوع بودم که آثار آهنگسازان ایرانی به ویژه در فرم های کلاسیک چه قدر محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته منهای آثار موسیقی معاصر قرن بیستم که در سالیان اخیر مورد توجه آهنگسازان ایرانی بوده، ساخت آثار در فرم های کلاسیک کاملاً انگشت شمار است.در حالی که از آهنگسازان سراسر دنیا، به ویژه از کشورهایی مانند آذربایجان و ارمنستان، شاید چندین اثر در این فرم ها تصنیف و منتشر شده باشند.

این مدرس دانشگاه با اهمیت برشمردن تولید «راپسودی زاینده رود» بیان کرد: این گونه آثار متاسفانه در ایران مارکتی برای عرضه داشته و حمایتی از آنها نمی شوند و اگر توجهی هم شود عموماً ازسوی هنردوستان است. همانگونه که استاد نصیرحیدریان استاد دانشگاه گراتس اتریش و رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران از مدت ها قبل برای عرضه جهانی راپسودی «زاینده رود» من را بسیار دلگرم کرده بود. از این رو به عنوان یک موزیسین ایرانی تصمیم به ساخت اثری با درون مایه موسیقی ایرانی در یک فرم کلاسیک گرفتم که امیدوارم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی درباره کمپانی «آیداجو» که مدیریت عرضه جهانی اثر «راپسودی زاینده رود» را به عهده دارد، توضیح داد: این کمپانی یکی از مهم ترین مراکز نشر و توزیع آثار کلاسیک است که طی سال های اخیر از بازدیدکنندگان پرشماری نیز برخوردار بوده است. این موسسه آلمانی عرضه کننده رسمی کاتالوگ و آثار «سونی» و «دویچه گرامافون» از معتبرترین انتشارات در زمینه موسیقی کلاسیک نیز در دنیاست. علاوه بر این، آثار متعددی از قبیل آثاری اجرا شده توسط ارکستر فیلارمونیک وین از سوی کمپانی «آیداجو» عرضه شده و «راپسودی زاینده رود» نخستین اثری از یک آهنگساز ایرانی است که به طور اختصاصی از این موسسه به مخاطبان سراسر دنیا ارائه می شود.

پویا سرایی از سال ۹۴ در زمان مدیریت هنری علی رهبری در ارکستر سمفونیک تهران در فهرست آهنگسازان ارکستر سمفونیک معرفی شده به کمپانی «ناکسوس» قرار گرفت. این هنرمند همچنین در دو مجموعه صوتی و تصویری از گروه «شیلر» سنتور نواخته که این آثار به تازگی از لیبل سونی در سراسر جهان عرضه شد.

کد خبر 4670907 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تک آهنگ موسیقی ایرانی پویا سرایی آلبوم موسیقی موسیقی کلاسیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی از زاینده رود و سی و سه پل + فیلم

در ویدئوی زیر تصاویری خلاقانه‌ای از نیمه پر آب و کم آب زاینده رود را می‌توان دید که زیبایی منحصر به فرد این جاذبه گردشگری را نشان می‌دهد.

در روزهای اخیر حجم رهاسازی‌ها به سمت زاینده رود افزایش داشته و حیات در بستر زاینده رود به جریان افتاده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • در غرب تحصیل کرد اما آثارش به شدت ایرانی است
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • تولید ارزان‌قیمت الکتروکاتالیست‌هایی برای عرضه هیدروژن سبز
  • (تصاویر) میهمانان زاینده رود
  • جزییات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شبهای قدر
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • هنرمندان کردستانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • تصاویر هوایی از زاینده رود و سی و سه پل + فیلم