Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@05:07:02 GMT

آخرین آمار ثبت نام کنندگان در کنکور ارشد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۵۰۲

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان در کنکور ارشد اظهار کرد: از مجموع افراد مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ معادل ۵۵.۵۲ درصد داوطلبان فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

اخبار اجتماعی- توکلی افزود: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند و همچنین تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ داوطلب در دو کدرشته (رشته‌های شناور) متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ شدند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هر داوطلب در صورت شرکت در دو کدرشته امتحانی باید دو کارت ورود به جلسه آزمون دریافت می‌کرد در مجموع تعداد ۶۵۶ هزار و ۲۱۶ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ صادر شد.

توکلی گفت: از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ ثبت نام کننده در یک کدرشته امتحانی تعداد ۴۹۰ هزار و ۹۴۸ نفر در جلسه آزمون شرکت کردند و از تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ نفر که در دو کدرشته متقاضی بودند تعداد ۳۱ هزار و ۹۲۵ نفر در دو کدرشته در جلسه آزمون شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از تعداد کل کارت‌های صادر شده برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۴۳ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به زمان اعلام نتایج و مدت انتخاب رشته گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ در دوشنبه ۱۷ تیر ماه ۹۸ به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش منتشر شد و افراد مجاز تا سه شنبه ۲۵ تیرماه فرصت داشتند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته بودند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر معادل ۵۵.۵۲ درصد داوطلبان نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

وی گفت: ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کارشناسی ارشد سازمان سنجش توکلی کنکور ارشد انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد

نتایج اولیه کنکور دکتری ۱۴۰۳ منتشر شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال 1403 از طریق سایت سازمان سنجش  قابل مشاهده است.

آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر 50 کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارا حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه 1403 منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • آغاز انتخاب رشته مجازین آزمون دکتری از شنبه
  • زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳
  • نتایج اولیه کنکور دکتری منتشر شد
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳
  • آخرین مهلت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه علامه‌طباطبایی