Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه در سطح استان تاکنون ۴۶۰ شهید گمنام در ۱۶۰ نقطه تدفین شده‌اند گفت: ۱۶۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دروسی با موضوع آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را ارائه می‌کنند. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

سردار مجتبی شیروانیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین تلاش‌های این بنیاد، دعوت از رزمندگان و پیشکسوتان 8 سال جنگ تحمیلی است تا گنجینه‌های سینه به سینه رزمندگان را در قالب تاریخ شفاهی به ثبت و ضبط برسانیم و در نتیجه این ارزش‌ها را به صورت مباحث نمایشی، مستندسازی و حتی در قالب کتاب به انتشار درآوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر حدود 160 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در سطح استان وجود دارند که بیش از 60 درصد آن‌ها از دروس دو واحدی با موضوع آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استفاده می‌کنند و این در حالی است که این افراد به صورت داوطلبانه این دروس را برگزیده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در رابطه با نشر آثار جنگ تحمیلی بیان کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس از بهمن‌ماه سال 96  آماده و مجهز به دستاوردهای دفاع مقدس از جمله سیستم‌های موشکی شهاب و زلزال و آماده پذیرایی از علاقه‌مندان است.

بزرگداشت شهدای دفاع مقدس در اهواز برگزار شدکنگره ملی شهدای استان مرکزی 10 مهرماه در اراک برگزار می‌شوداولین دوره آموزشی "فناوری یادواره‌های شهدا" برگزار می‌شود

وی با اشاره به بازدیدهای متعدد از سوی نهادهای مختلف بیان کرد: تا به حال یادمان‌های مختلفی برای شهدای گمنام در ورودی شرقی موزه دفاع مقدس شکل گرفته است که هم زیارتگاهی برای مردم و هم محل راز و نیاز، انس گرفتن و تجدید میثاق با شهدا بوده است که در آن بحث روایتگری و بیان سیره شهدا مطرح است.

شیروانیان ادامه داد: در سطح استان تاکنون حدود 460 شهید گمنام در 160 نقطه تدفین شده‌اند و در محدوده شهر اصفهان می‌توان به 8 شهید در کوه صفه، 2 شهید در محله عاشق آباد و 5 شهید در ورودی شرقی موزه دفاع مقدس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان با بیش از 23 هزار شهید بیشترین شهدا را دارد، گفت: همه مردم می‌توانند در طول هفته از ساعت 7:30  تا 14 بعد از ظهر به صورت رایگان از آثار دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی در راستای تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و آرمان‌های آن بازدید کنند.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ امیر سرتیپ رضا آذریان در یادواره شهید مدافع حرم مرتضی زرهرن و ۱۴۱ شهید ارتشی شهرستان شیروان گفت: اقتدار شهدا در تمامی جهان زبانزد است و این شهدا انقلاب را با دستور امام خمینی (ره) به پیروزی رساندند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: شهدا با یک تفکر و اندیشه قوی در مقابل استکبار جهانی ایستادند.
وی افزود: نیرو‌های جمهوری اسلامی در تمام ابعاد آماده اند و با نوآوری دفاع از آرمان‌های انقلاب را ادامه می‌دهند.
شهید سرهنگ دوم مرتضی زرهرن بامداد ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در منطقه جنوب حلب سوریه در دفاع از حرم و حریم به شهادت رسید.
شهرستان شیروان ۶۳۸ شهید دارد.

{$sepehr_media_11040946_600_350 }

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیکرهای 392 شهید از بیمارستان ناصر در غزه بیرون کشیده شد
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت