Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:21:30 GMT

اجرای طرح مشارکتی گندم «پی وی اس»

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۶۰۲

اجرای طرح مشارکتی گندم «پی وی اس»

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن ویسی مدیر جهاد کشاورزی جوانرود، از اجرای طرح مشارکتی گندم «پی وی اس» در این شهرستان خبر داد و گفت : در سه سال گذشته حدود ۶ رقم مختلف گندم در قالب طرح مشارکتی در این شهرستان کشت شده است.

وی گفت : در این طرح ارقام مختلف گندم توسط محققان کشت شده و سپس مورد بازدید کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد تا کشاورزان به صورت عملی بهترین بذری که با منطقه سازگاری دارد انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی جوانرود، به مزایای این طرح اشاره و افزود: افزایش سطح آگاهی کشاورزان، افزاش تولید و کاهش مصرف آب از مهمترین مزایای طرح مشارکتی گندم پی وی اس است.

ویسی، همچنین از آغاز برداشت نخود پاییزه از مزارع زیرکشت این محصول در شهرستان جوانرود خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود ۵۷۰ تن نخود پاییزه از این مزارع برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۵۷۰ هکتار از اراضی شهرستان جوانرود به کشت نخود اختصاص یافته است.

ویسی برداشت با کمباین و افزایش یک و نیم برابری تولید را از مزایای کشت نخود پاییزه عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/د

۶ رقم مختلف گندم در قالب طرح مشارکتی شهرستان کشت شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • نهالکاری مشارکتی با همکاری شهروند طبیعت دوست در شهرستان اشتهارد اجرا شد
  • جشن برداشت گندم در دهلران
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۵ هزار تن گندم از مزارع بهبهان