Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر شهید محمدحسین حدادیان پیرامون اهمیت و ضرورت مقوله حجاب گفت: حجاب نه تنها محدودیت نیست،‌بلکه دژ محکمی برای بانوان در برابر آفات است.

«فاطمه تاجیک» مادر شهید محمدحسین حدادیان که برای شرکت در اجتماع دختران انقلاب در حمایت از حجاب و عفاف به اصفهان سفر کرده است،‌ در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، پیرامون لزوم و اهمیت حجاب اظهار داشت: اسلام، در خود نسبت به حجاب التزام می‌آورد و یک بانوی مسلمان، در مرحله نخست، به حجاب خود شناخته می‌ود و در واقع اگر بانویی بخواهد، مصداق مسلمانی در وجود او محقق شود و نمود پیدا کند، بایستی نسبت به حجاب ملزم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مادر شهید حدادیان حجاب را دژ امنی برای بانوان مسلمان توصیف کرد و ادامه داد: حجاب نه تنها محدودیت نیست، بلکه دژ امنی برای بانوان مسلمان است. من از اوائل انقلاب محجبه شدم و تا اکنون که حدود ۵۰ سالگی را تجربه می‌کنم، هرگز مورد اذیت و آزار قرار نگرفتم در صورتی که می‌دیدم که همسن و سالان من، همان زمان جوانی که ملزم به حجاب نبودند، گرفتار خیلی مسائل می‌شدند.

 

وی حجاب را به سود بانوان دانست و در این باره بیان کرد: اگر خانمی واقعا طالب امنیت و آرامش است، حجاب این امنیت و آرامش را در خود دارد و در مرحله نخست به سود خود فرد است و در مرحله بعدی به سود خانواده آن فرد. اگر من با حجاب از خانه خارج شوم، یک امنیت اجتماعی را ایجاد کرده‌ام که شوهر من و برادر من نیز با یک روح سالم به خانه و خانواده بازمی‌گردد.

 

روشنگری فلسفه حجاب برای نسل جدید و با شیوه ‌های جدید

مادر شهید حدادیان درباره چگونگی فعالیت مردم انقلابی در حوزه حجاب خاطرنشان کرد: حجاب بایستی برای نسل جدید روشنگری شود و آن هم با شیوه‌های جدید انجام شود و نه صرفا با سخنرانی‌ها که نسل جوان این امر به معروف را بپسندد و به همین طریق فلسفه و چیستی حجاب را برای آنها روشنگری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی سعی دارند حجاب را جدای از عفاف معرفی کنند و این‌گونه بی‌‌حجابی و بدحجابی خود را توجه کنند تصریح کرد: همیشه گفته شده که از کوزه همان بون تراود که در اوست و حجاب و عفاف نمی‌تواند ۲ مقوله جدا از هم باشد. دل پاک، نیازمند ظاهر پاک است و ظاهر پاک نیز نیازمند دل پاک است و نمن نمی‌توانم بگویم که دلم پاک است، اما رفتار و گفتار ناپاک از من سر بزند چراکه منشا رفتار‌های آدمی، اعتقادات قلبی او است.

 

مادر شهید محمدحسین حدادیان در پاسخ به خواهش خبرنگار شبستان مبنی بر ذکر خاطره‌ای از شهید پیرامون حجاب،‌ خاطر نشان کرد: محمدحسین، مانند همه شهدا و همه افراد غیرت‌مند به حجاب اهمیت زیادی می‌داد و خود نیز نگاه پاک و درستی داشت که همسایه‌های ما، بعد از شهادت ایشان، تعریف می‌کردند که ندیدیم محمدحسین موقع ورود به آپارتمان، سربالا وارد آپارتمان شود و همه جا را نگاه کند و همواره سر به زیر بود و نگاه خود را حفظ می‌کرد و در مقابل نیز بر روی مسئله حجاب بانوان بسیار دغدغه‌مند و حساس بود و این اواخر، پیش از هادت نسبت به مسئله دختران خیابان انقلاب بسیار حساس شده بود و یکی از پرونده‌هایی که بر روی آن کار می‌کرد همین پرونده بود و به شدت روی آن وقت می‌گذاشت و نسبت به آن حساسیت نشان می‌داد.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، شهید محمدحسین حدادیان، اسفند ۹۶ در فتنه دراویش در خیابان گلستان هفتم تهران به فیض شهادت نائل آمد./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه امام رضا ع زلزله مسجدسلیمان مقاومت حائری خراسان جنوبي معاون پارلمانی رئیس جمهور شهرستان میناب سازمان بهزیستی شیراز هفته عفاف و حجاب عفاف و حجاب حجاب حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز «طرح نور» از بیست‌وپنجم فروردین در سراسر کشور، گفت: کرمانشاه در این طرح که مربوط به موضوع عفاف و حجاب است، جزو بهترین استان‌های کشور به حساب می‌آید، چرا که عفت و پاکدامنی جزو فرهنگ‌های اصیل مردم این دیار محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان کرمانشاه و به‌خصوص بانوان شریف با پلیس در اجرای طرح نور، اظهار کرد: کرمانشاه جزو استان‌های ممتاز و نمونه کشور در طرح نور است.

وی افزود: بانوان این دیار خود را مقید و ملزم به رعایت حجاب می‌دانند، چرا که از دیرباز فرهنگ پوشیدگی، عفت و پاکدامنی در میان مردم اصیل و نجیب کرمانشاه وجود داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه در فرهنگ اصیل کردی حجاب، عفاف، پوشیدگی و پاکدامنی اجزای لاینفک و جدایی‌ناپذیر آن را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: برهنگی و کشف حجاب در این فرهنگ اصیل که مملو از غیرت و جوانمردی است، جایی ندارد.

وی در ادامه به تلاش رسانه‌های معاند برای عادی‌انگاری موضوع کشف حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: این تلاش مذبوحانه به جایی نرسید و اکثریت قریب به اتفاق مردم و بانوان ارجمند ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حفظ پوشش مناسب دشمنان را در دستیابی به اهدافشان بازداشتند.

حاجیان همچنین با بیان اینکه کشف حجاب در قانون جمهوری اسلامی جرم و فعلی حرام محسوب می‌شود، گفت: پلیس مجری قانون است و اجازه نخواهد داد عده‌ای بسیار قلیل، این قانون را نادیده گرفته و هنجارشکنی کنند.

وی در پایان از برخورد قانونی پلیس با افراد هنجارشکن و بدحجاب خبر داد و گفت: همکاران ما ابتدا تلاش می‌کنند با امر به معروف و نهی از منکر، معدود افراد بدحجاب را راهنمایی کنند و در صورت بی‌توجهی، اقدامات قانونی بعدی برای برخورد با آن‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر 747290

دیگر خبرها

  • خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • (تصاویر) تجمع بانوان محجبه در حمایت از عفاف و حجاب در تهران