Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-19@10:55:56 GMT

آیا اپلیکیشن face app مشکل امنیتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۷۵۵

آیا اپلیکیشن face app مشکل امنیتی دارد؟

کارشناسان و مقامات امنیتی به تازگی اعلام کرده‌اند امنیت سایبری فیس‌اپ به عنوان اپلیکیشنی که کاربران را پیر می‌کند، ضعیف بوده و کاربران باید هرچه سریع‌تر برنامه مذکور را از گوشی خود پاک کنند.

به گزارش ایسنا، این روزها تصاویر پیری افراد و کاربران در تمامی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام و توییتر منتشر شده و همه جا را فراگرفته است و بسیاری از افراد مشهور سیاسی، هنری و افراد معمولی تصاویر پیری خود را با دوستان خود به اشتراک گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به نظر می‌رسد که برخی از مقامات امنیتی کشورهای مختلف همچون ایالات متحده آمریکا به تمامی کاربران اعلام کرده‌اند که هرچه سریعتر این اپلیکیشن را از گوشی‌های خود پاک کنند چراکه شرکت توسعه دهنده آن در روسیه مستقر شده و احتمال جاسوسی از تصاویر گرفته شده و ارسال اطلاعات شخصی کاربران به منابع نامعلوم تحت حمایت دولت روسیه وجود دارد.

اما یاروسلاو گونچاروف، مدیر ارشد اجرایی شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن فیس اپ درباره این اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع و رسانه‌های مختلف گفت: هیچ دلیلی برای ترس و واهمه از احتمال جاسوسی از کاربران وجود ندارد و آن‌ها لازم نیست که از افشای اطلاعات خصوصی خود نگران باشند چراکه این تصاویر به هیچ سروری در روسیه ارسال نمی‌شود.

مدیر اجرایی فیس اپ در ادامه تاکید کرد که تصاویر گرفته شده در این اپلیکیشن به همان سرورهای ارائه شده از سوی شرکت‌های آمریکایی گوگل و آمازون منتقل می‌شود و هیچ کدام از اطلاعات کاربران بر روی سرورهای روسی قرار داده نمی شود.

وی در مصاحبه با گزارشگر وب سایت BuzzFeed خاطرنشان کرد: ما تنها یک عکس برای ویرایش و پیر کردن افراد را آپلود می‌کنیم که از آن هیچ سواستفاده‌ای نخواهد شد.

این اپلیکیشن با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی قادر است عکس چهره افراد را تحلیل و آنالیز کند و بالافاصله تصویر جدیدی را طبق آنچه که درخواست داده بودند، دریافت و مشاهده کنند.

این درحالیست که بسیاری از کارشناسان پلیس فدرال آمریکا ( FBI) و سایر مقامات امنیتی در ایالات متحده بر این باورند از آنجا که شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن مذکور در روسیه مستقر است، احتمالا وظیفه جاسوسی از تصاویر گرفته شده از کاربران در سراسر جهان و دسترسی به سایر داده ها و اطلاعات حریم خصوصی آنها را بر عهده دارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اپلیکیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرکامپیوترهای ناسا مشکل‌ساز شدند

دفتر بازرسی کلِ ناسا در گزارشی جدید روی پنج دارایی محاسباتی سطح‌ بالای ناسا (HEC)، یعنی آیتکِن، اِلِکترا، دیسکاوری، پِلیادس، و اِندِوِر، تمرکز کرده است که در تأسیسات کالیفرنیا و مریلند قرار دارند.

به نقل از زومیت، سیستم‌های قدرتمندی چون آیتکن با توان محاسباتی ۱۳٫۲ پتافلاپسی خود از برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ی این سازمان مانند مأموریت ماه‌نشین سرنشین‌دار آرتمیس پشتیبانی می‌کنند؛ اما وابستگی پیش‌ازحد ناسا به CPU‌های قدیمی به‌جای پردازنده‌های گرافیکی (GPU) پیشرفته، به‌عنوان گلوگاهی اصلی شناسایی شده است.

با اینکه تأسیسات ابرکامپیوتر پیشرفته‌ی ناسا (NAS) واقع در مرکز تحقیقاتی این سازمان تعداد حیرت‌انگیز ۱۸ هزار سی‌پی‌یو دارد، تنها ۴۸ عدد GPU در این مرکز به‌کار رفته‌اند.

تفاوت معنادار تعداد سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یوهای استفاده‌شده، توانایی‌های سازمان در استفاده از عملکرد عالی پردازنده‌های گرافیکی در محاسبات موازی که برای مدل‌سازی و شبیه‌سازی و پردازش داده‌های ضروری در تلاش‌های علمی و اکتشافی ناسا ضروری هستند، محدود می‌کند.

درمقابل، تقلاکردن ابرکامپیوترهای ناسا زیر محاسبات شدید تیم‌های مختلف این سازمان را مجبور کرده است تا منابع محاسباتی جداگانه‌ای برای خود تهیه کنند. برای مثال، تیم سامانه‌ی پرتاب فضایی (SAS) سالانه تا ۲۵۰ هزار دلار برای زیرساخت‌های تکمیلی لازم هزینه می‌کند.

افزون‌بر شکاف تکنولوژیکی، ناسا با مشکلات دیگری در نوسازی سیستم‌های رایانش سریع خود روبه‌رو است. عواملی مانند محدودیت‌های زنجیره‌ی تأمین، نیاز به تخصص کدنویسی به‌منظور بهینه‌سازی فرایندها برای معماری‌ها و شتاب‌دهنده‌های GPU و نیز کمبود کارمندان واجدشرایط، تلاش‌ها برای ارتقا به معماری‌های جدیدتر و توانمندتر را مختل کرده است.

فقدان سیستم مدیریتی متمرکز برای عملیات‌های ابرکامپیوتر ناسا، باعث شده است تا بین استفاده از منابع داخلی این سازمان و تکیه بر رایانش ابری، استراتژی مشخصی وجود نداشته باشد. درواقع، تیم‌ها به‌دلیل بی‌اعتمادی درباره هزینه‌ها و زمان‌بندی‌ها، در استفاده از گزینه‌های رایانش ابری تردید دارند. همین امر باعث شده است تا سیستم‌های محاسباتی تأسیسات مختلف ناسا، در حالتی نابرابر قرار بگیرند.

شاید نگران‌کننده‌ترین نکته‌ در این گزارش، نقص‌های امنیتی یافت‌شده در سراسر تأسیسات ناسا باشد. از قرار معلوم، سیستم‌های امنیتی اغلب دور زده می‌شوند یا حتی در برخی از HECها که حین همکاری‌های بین‌المللی برای اتباع خارجی هم دردسترس‌اند، پیاده‌سازی نمی‌شوند.

بازرس کل خواستار تغییرات گسترده، ازجمله رهبری متمرکز در حوزه‌ی تلاش‌های ابرمحاسباتی و تیمی تخصصی برای نوسازی زیرساخت‌های محاسباتی قدیمی ناسا شده است. اولویت‌ها شامل انتقال به محاسبات مبتنی‌بر GPU، مدرنیزه‌کردن کدها، استانداردسازی تخصیص منابع، رسیدگی به کمبود کارکنان و درنهایت، اقدامات امنیتی قوی‌تر است.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • اگر آمریکا تیک‌تاک را ممنوع کند چه اتفاقی خواهد افتاد؟
  • سکانس جنجالی در سریال امنیتی صداوسیما
  • نسخه نوروزی وب سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ منتشر شد
  • ابرکامپیوترهای ناسا مشکل‌ساز شدند
  • اپلیکیشن معروف به التماس از کاربرانش افتاد!
  • اپلیکیشن معروف به التماس از کاربرانش افتاد ‍!
  • تیک‌تاک دست به دامن کاربران آمریکایی شد
  • خطای اپلیکیشن «برق من» کاربران را سرگردان کرد
  • هشدار بانک های کشور: همراه بانک‌ها را فقط از سایت رسمی یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری داخلی دانلود کنید
  • همراه بانک‌ها را فقط از سایت رسمی یا فروشگاه‌های نرم‌افزاری داخلی دانلود کنید