Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@22:51:46 GMT

مدیران یزد با شهروندان هم قدم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۵۹۰۲

مدیران یزد با شهروندان هم قدم می‌شوند

یکی از نیازهای شهروندان یزدی شنیده شدن صدای آنها از سوی مسئولانی است که تلاش می‌کنند شهر را برای استفاده و حضور بهتر شهروندان آماده کنند، به همین علت شهرداری و شورای شهر طرحی را با عنوان «شهر را هوشمند قدم بزنیم» به اجرا در آورده‌اند. با اجرای این طرح مردم همراه با مدیران شهری محدوده مشخصی از محله را با هم پیمایش و مسائل و مشکلات شهری در مسیر را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس با ایجاد ارتباط با سامانه «شهربین» که سامانه ارتباطی شهروندان با شهرداری یزد است، مشکلات را ثبت و پیگیری می‌کنند. کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد این طرح را با هدف تقویت ارتباط مردم با سامانه مردمی شهربین و آموزش شهروندی برای تعامل بیشتر مردم با سامانه آغاز کرده و تا امروز ۲برنامه از آن برگزار شده است

حضور مسئولان در جمع مردم

یکی از فعالان رسانه‌ای استان یزد عقیده دارد که حضور مسئولان شهرداری در بین مردم در محله‌ها و مناطق مختلف شهر بسیار راهگشا خواهد بود، چراکه در این ارتباط‌ها مسائلی که به دید مسئولان نمی‌آید یا شهروندان به دلیل مشکلات روزمره موفق به پیگیری آن نمی‌شوند، مطرح می‌شود. «حمیدرضا دهقان» با اشاره به نمونه موفق این طرح‌ها در دوره‌های مختلف در مدیریت شهری و استان، ادامه می‌دهد: در گذشته برنامه‌هایی با حضور مسئولان مختلف استان روزهای پنجشنبه در محله‌های شهر یزد اجرا می‌شد که بازخورد خوبی داشت و مردم از نتیجه کار بسیار راضی بودند.

وی می‌افزاید: به این ترتیب اعتماد مردم به مسئولان افزایش پیدا می‌کند، مسئولان را از خود می‌دانند و با احساس قرابت بیشتری با مسئولان ارتباط می‌گیرند. این فعال رسانه‌ای خواستار مشارکت رسانه‌های استان در بیان مطالبات مردم می‌شود و  می‌گوید: قطعا پاسخگویی مسئولان با رسانه‌ای شدن نتایج این بازدیدها به مراتب افزایش خواهد یافت.

ایجاد توازن برای توجه به بافت‌های حاشیه‌ای، جدید و سنتی

یکی از فعالان اجتماعی استان با اشاره به این‌که هدف شهرداری و شورای شهر از این ارتباط باید مشخص شود، می‌گوید: اگر هدف از این کار همراهی مردم با سامانه «شهربین» برای ارتباطات بیشتر و رساندن صدای مردم به مسئولان شهرداری باشد، بسیار حائز اهمیت است. «فریبرز نواب» می‌افزاید: اما ذات حضور مسئولان در بین مردم کار خوبی است و نشان از شنیده شدن حرف‌های مردم دارد، از این رو ارتباط با مردم می‌تواند شهرداری و شورای شهر را در مدیریت بهتر شهر، یاری کند.

وی ادامه می‌دهد: یکی از ابزارهای مهم برای رسیدن به نتیجه مطلوب از اجرای این طرح، شفافیت است. مدیران و اعضای شورای شهر که در این برنامه‌ها حضور می‌یابند باید با شفاف سازی، انتظارات مردم و اقداماتی را که برای پیگیری این درخواست‌ها نیاز است، اطلاع‌رسانی کنند. این فعال اجتماعی همچنین بر ضرورت ارائه گزارش از این بازدیدها تاکید می‌کند و می‌افزاید: روند کار باید به گوش مردم برسد تا ارتباط دوسویه شود و تداوم یابد.

نواب عقیده دارد با توجه به این‌که مدتی است رسیدگی به بافت سنتی یزد بیش از پیش مطرح می‌شود، این طرح می‌تواند از حاشیه شهر شروع شود و سپس در بافت جدید شهر تداوم یابد، به طوری که توازن خوبی در این موضوع برقرار شود و همه شهروندان از مزایای اجرای این طرح بهره‌مند شوند.
وی درباره همراهی و همکاری فعالان اجتماعی در اجرای طرح «شهر را هوشمند قدم بزنیم» می‌گوید: همواره این درخواست از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای وجود دارد که در این طرح‌ها مشارکت کنند در حالی که آنها باید ابتدا در جریان طرح قرار بگیرند.

استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی استان 

یکی دیگر از فعالان اجتماعی استان یزد می‌گوید: حضور مسئولان در شهر برای ارتباط بیشتر با مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است اما باید در این مسیر از نقطه نظرات فعالان اجتماعی که در همه محله‌های شهر حضور دارند و شناخت بیشتری نسبت به مسائل دارند، استفاده کنند. «علیرضا نقلی» ادامه می‌دهد: حضور در بین مردم نشانه اهمیت دادن به حقوق شهروندی است و مردم نیز قطعا برای تحقق این مهم همراهی و مشارکت خوبی خواهند داشت اما هم برنامه بازدید و هم نتایج رسیدگی باید به اطلاع شهروندان برسد تا از مزایای آن مطلع و حتی در این مسیر پیشقدمشوند. وی می‌افزاید: شهر یزد ظرفیت‌های اجتماعی بسیاری برای مشارکت مسئولان و مردم،  شناسایی مشکلات شهر و ارائه راهکارهای لازم برای حق مشکلات دارد و باید از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

شنیدن صدای مردم

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی‌شهر یزد با اشاره به این‌که طرح «شهر را هوشمند قدم بزنیم» برای شنیدن درخواست‌های محله‌های مختلف شهر یزد به اجرا درآمده است، می‌گوید: در این طرح در یک روز خاص که به اطلاعات شهروندان منطقه می‌رسد با حضور مدیر شهرداری منطقه در محله قدم می‌زنیم تا مشکلات را رصد و رفع کنیم. «حمیدرضا قمی» با اشاره به تلاش شهرداری برای ارتباط با شهروندان و تعامل بیشتر می‌گوید: شهرداری سال گذشته نسبت به راه‌اندازی سامانه شهربین اقدام کرد که می‌تواند در کنار طرح «شهر را هوشمند قدم بزنیم»، صدای مردم را به گوش مسئولان شهرداری برساند تا خواسته‌های مردمی‌ زودتر مورد رسیدگی قرار گیرد. وی با اشاره به اهمیت تعامل مردم با مدیران شهرداری برای ارائه خدمات بهتر و شهری آبادتر می‌افزاید: قطعا یکی از مشوق‌های اساسی برای تقویت این ارتباط تسریع در رسیدگی و مشاهده بازخورد این ارتباط از سوی شهروندان است و باید با توجه به این بعد، برنامه را پیش برد.

لزوم همراهی مدیریت شهری با تکاپوی شهر و شهروندان

یکی از اعضای شورای ‌شهر یزد می‌گوید: زمانی که شهر و مردم مداوم در حال جنب و جوش هستند، مسئولان شهرداری نیز باید همراه با مردم در شهر حضور داشته باشند و اگر این حضور فیزیکی باشد، تاثیر بسزایی در جلب اعتماد و مشارکت مردم خواهد داشت. «مرتضی شایق» می‌افزاید: حضور مسئولان و مدیران شهرداری در محله‌های مختلف شهر پویایی شهر و شهروندان را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که مردمی‌بودن مسئولان برای شهروندان محرز شود. وی با بیان این‌که خوب است در این مسیر درِ اتاق شهردار نیز به روی شهروندان گشوده باشد، می‌گوید: با توجه به این‌که این خواسته نمی‌تواند برآورده شود، شهردار می‌تواند حداقل هفته‌ای ۲ تا ۳ بار در محلات حضور یابد تا ارتباط مدیریت شهری با شهروندان تقویت شود و مسائل بهتر مورد رسیدگی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر با اشاره به سابقه این حرکت در دوره‌های گذشته شورای شهر اظهار می‌کند: این حرکت تا به امروز بسیار کمرنگ بوده اما باید در عمل ثابت کنیم که می‌خواهیم شهر را با همراهی مردم مدیریت کنیم. این موضوع باعث می‌شود مردم به مشکلاتی که در مسیر رسیدن به خواسته‌هایشان وجود دارد واقف شوند و به نحوی مدیریت شهری را بیشتر درک کنند. شایق تاکید می‌کند: این طرح باید به نحوی باشد که مردم بپذیرند که نمایندگان آنها در شورای شهر و مدیران خدمتگزار آنها در شهرداری از هیچ تلاشی برای آبادی هرچه بیشتر شهر و برخورداری هرچه بیشتر شهروندان دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 448465

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تداوم فعالیت‌ها در رویکرد امیدآفرینی، ارتباط بی‌واسطه با مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان را در اولویت برنامه‌های مدیران استان در سال جاری دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر پورات صبح امروز در همایش تجلیل از معاونین فرمانداران و بخشداران سراسر استان بوشهر با تبریک سال جدید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال و استفاده از ظرفیت مردم در مأموریت‌های محوله تأکید کرد و اظهار داشت: نقش بی‌بدیل مردم در تحقق دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی و حضور پرشور و موثر در صحنه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات اخیر بی‌نظیر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: انتخابات 11 اسفندماه سال گذشته در استان بوشهر شاهد برگزاری یک انتخاباتی پرشور و تحقق 4 مولفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود و در این بین تلاش‌های دست‌اندرکاران برای اجرا کیفی فرایند انتخابات و صیانت از آرای مردم شایسته قدردانی است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش بود تا میزان مشارکت انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد افزود: با برگزاری مستمر برنامه‌های تبیینی و بابصیرت با رویکرد امیدآفرینی اقدام موثر بود که تا سطح بخش‌ها و روستاها اجرا شد.

پورات تداوم فعالیت‌ها در رویکرد امیدآفرینی، ارتباط بی‌واسطه با مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان، برنامه‌ریزی برای حضور عملیاتی مردم در برنامه‌های امسال برای تحقق شعار سال را مهمترین اولویت‌ها دانست و گفت: استفاده از تجارب موفق مردمی‌سازی برای تسریع در تحقق شعار سال یک ضرورت است.

در پایان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از معاونین فرمانداران و بخشداران سراسر استان که در انتخابات 11 اسفند ماه سال گذشته نقش‌آفرینی کردند تجلیل شد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • تعامل مسئولان بوکان برای توسعه و حل مشکلات مردم
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • زیرساخت‌های فرهنگی در احداث پارک‌ها مدنظر قرار گیرد
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • افزایش تعاملات دادستانی و شهرداری با رویکرد حل مشکلات مردم
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش سرمایه اجتماعی و رضایتمندی مردم در گرو مبارزه با فساد
  • عزم و اراده قوی مسئولان، توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند 
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان