Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی تاکنون هیچ گاه اقدامی بر خلاف قوانین بین المللی انجام نداده و نخواهد داد، گفت: در توقیف نفتکش انگلیسی اقدام غیر قانونی و بر خلاف قوانین دریایی انجام نشده است.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط سپاه پاسداران بیان کرد: چندی پیش انگلیسی ها در یک اقدام غیر قانونی، نفتکش حامل سوخت ایران را در تنگه جبل الطارق توقیف کردند، پس از آن انگلیسی‌ها نگرانی جدی داشتند که آیا کشتی آن‌ها توقیف می شود یا خیر،  فلذا از اقداماتی برای حرکت نفتکش‌ها از جمله خاموش کردن سیستم های موقعیت یاب یا تغییر مسیر استفاده می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه در روز گذشته به دنبال رصد سپاه پاسداران بر حریم آبی کشور و رفتار خلاف مقررات بین المللی کشتی بریتانیایی، کشتی بریتانیایی توقیف شد، تصریح کرد: در توقیف نفت‌کش بریتانیایی اقدام غیر قانونی و بر خلاف قوانین دریایی انجام نشده است و جمهوری اسلامی تاکنون هیچ گاه اقدامی بر خلاف قوانین بین المللی انجام نداده و نخواهد داد. بر اساس اعلام مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این نفتکش در مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز تردد می کرده و دستگاه موقعیت یاب آن نیز خاموش بوده است.

بختیار در ادامه تاکید کرد: همان طور که جمهوری اسلامی خودش به حقوق دریاها و کنوانسیون های بین المللی احترام می گذارد و آن را رعایت می کند اجازه نخواهد داد هیچ کشوری خلاف قواعد بین الملل اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توقیف نفتکش انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست

روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر "خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است/ استفاده مردم از بیزنس جت‌ها در ایران" اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری، در این اطلاعیه آمده است: به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران‌، در سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری‌ هواپیمای شخصی به تصویب رسید. براساس این آیین‌نامه هر شخص حقیقی یا حقوقی دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران‌، مجاز است با رعایت قوانین و مقررات‌ مربوط‌، اقدام به خرید و مالکیت هواپیمای شخصی غیرنظامی کند. همچنین بهره‌برداری از هواپیمای شخصی منوط به اخذ مجوز صلاحیت پرواز هواپیما و بهره‌بردار، مطابق‌ استانداردهای پرواز و قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری است.

در این راستا خبرنگاری در سال گذشته در مصاحبه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به پرسش درباره مالکیت خصوصی هواپیماهای خصوصی می پردازد، اما پس از انتشار مطالبی در این خصوص این پرسش مطرح می‌شود که خرید جت‌های شخصی به‌تازگی برای عموم آزاد شده است. این در حالی است که این موضوع نه تنها اتفاق جدیدی نبوده، بلکه آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری ‌هواپیمای شخصی در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده است. بر این اساس رویکرد سازمان هواپیمایی کشوری از ابتدا ترغیب و تشویق بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوایی در چارچوب قوانین و مقرارت موضوعه کشور بوده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • تثبیت قدرت ایران در خاورمیانه/ هیچ اقدامی علیه منافع ملی ما بی پاسخ نخواهد ماند
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • بازدارندگی صهیونیست‌ها همچون عمر آنها رو به زوال است
  • جنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند