Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روش  اگرچه روشی گرانتر است اما سریع بوده و دوام نتایج ان خیلی طولانی‌تر است. از طرفی بعضی از مردم تمایل دارند برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده کنند، لیزر در بیشتر موارد جهت جوان سازی پوست  نیز استفاده می شود یکی از این روش ها لیزر  ار اف است.

به نقل از خانه پوست پرشین در روش حذف موهای زائد به کمک لیزر از یک پرتو شدید نور برای حذف موهای زائد در فرایندی به نام فتوترمولیز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمای لیزر توسط رنگدانه یا ملانین در ریشه مو جذب شده و باعث آسیب رسیدن به فولیکول شده و بدین صورت رشد مو در آینده را متوقف می‌کند.هرچه مقدار ملانین بیشتر باشد یا موها تیره‌تر باشند، نور بیشتر جذب شده و حذف مو موثر‌تر خواهد بود. به طور کلی، درمان لیزر موهای زائد برای موهای سفید یا خاکستری موثر نیست زیرا ملانینی که در این موها برای جذب نور وجود دارد بسیار کم است.

خطرات و عوارض جانبی لیزر موهای زائد؟

اگر لیزر نادرست یا تنظیمات اشتباهی استفاده شود، بزرگترین عارضه جانبی یا خطر این درمان برای پوست ، اختلالات رنگدانه است. اطمینان حاصل کنید که مرکز لیزری که مراجعه می‌کنید لیزرهای مختلفی برای تمام انواع پوست را دارا بوده و توسط یک پزشک اداره می شود. شما باید بتوانید بدون پرداخت هرگونه وجهی روی یک ناحیه کوچک از بدن خود تست انجام دهید.

دلایل اصلی‌ای که برخی افراد با لیزر موهای زائد مشکل دارند عبارتند از:

استفاده از لیزر اشتباه برای نوع پوست شخص خنک کنندگی ناکافی یا نامناسب دستگاه استفاده از لیزر  IPL به جای یک لیزر واقعی برای حذف موها تنظیمات نادرست لیزر درمان لیزر موهای زائد در محیطی غیر پزشکی  بدون نظارت یا مالکیت یک پزشک انجام شود. مشکل دیگری که وجود دارد  مسائل مربوط به رنگدانه‌ها و تیره شدن پوست و زخم‌ها است که این مسائل صرفا به این دلیل ایجاد می‌شوند که برخی از لیزرها برای لیزر حذف موهای زائد مناسب نیستند.  لیزرIPL هرگز نتایجی در سطح مدرنترین انواع لیزر ارائه نمی‌کند. IPL و برخی دیگر از انواع لیزرها ممکن است هم بی فایده و هم خطرناک باشند. قبل از انتخاب یک مرکز لیزر برای حذف موهای زائد، با پزشک عمومی خود درباره جدیدترین تکنولوژی‌ لیزر مشاوره نمایید.

مولفه‌های لیزر موهای زائد

برای شناسایی اینکه آیا لیزر موهای زائد باعث ایجاد هرگونه بیماری پوستی مانند سرطان پوست می‌شود یا خیر؛ پزشکان ابتدا باید مشخص کنند که لیزر موهای زائد شامل کدام نوع  لیزر است. انواع لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

لیزر الکساندرایت لیزر روبی (Ruby) لیزر دایود  پالس نور شدید (IPL)  که در حقیقت لیزر نیست بلکه  فلش لامپهای زنون هستند. لیزر پالس بلند  Nd: YAG

اثرگزاری لیزرهای مختلف

به گفته متخصصین کلینیک لیزر رازی همه فراورده‌های لیزر عمدتا پرتوهای غیر یونیزه تولید می‌کنند. این اشعه‌های غیر یونیزه و غیر موتاژنیک (جهش‌زا) هستند و مسیری متفاوت از پرتوهای یونیزه دارند. پرتوهای یونیزه باعث ایجاد سرطان پوست می‌شوند. اما مشاهده شده که انواع مختلفی از سرطان پوست نیز هستند که به واسطه زیاد قرار گرفتن در معرض اشعه‌های غیر یونیزه ایجاد شده‌اند. لازم به ذکر است که یکی از منابع شایع پرتوهای غیر یونیزه نور خورشید است. ثابت شده که این منبع طبیعی ، به واسطه تولید پرتوهای غیر یونیزه موجب ایجاد سرطان پوست است. یکی از عوارض جانبی لیزر موهای زائد می‌تواند ایجاد یک بیماری پوستی به نام هیپوپیگمنتاسیون (فقدان یا کم شدن رنگدانه‌های پوست ) باشد. این بیاری باعث می شود که نقاط سفیدی در نواحی‌ای از پوست که تحت تابش قرار گرفته ایجاد شود.

هر روشی که برای رفع موهای زائد خود انتخاب می‌کنید ، اطمینان حاصل کنید که ان روش ایمن و راحت و مطابق نوع پوست شما بوده، و قیمت آن نیز برای شما مناسب است. از آنجا که در درمان با لیزر خطرات بالقوه‌ای وجود دارد، حتما مکان‌هایی را انتخاب کنید که معتبر بوده و تکنسین‌های آموزش دیده داشته باشند. اگر نگران احتمال آسیب‌دیدگی پوست خود هستید یا اگر تا به حال مشکلاتی مربوط به اسکار داشته‌اید، به تکنسین‌ها اطلاع دهید تا بتوانند تنظیمات لیزر را با توجه به شرایط شما و با کمترین خطر انجام دهند. اگرچه  بسیاری از سالن‌های اسپا و سالن‌های زیبایی هستند که لیزر ارزان قیمت یا با کوپن‌های آنلاین ارائه می‌دهند، در هنگام انتخاب محلی که می‌خواهید برای لیزر به ان مراجعه کنید احتیاط نمایید. لیزر اگر توسط فرد نامناسبی انجام شود می‌تواند خطرناک بوده و آسیب‌های ان بیشتر از فایده آن یعنی رفع موهای زائد است.

آیا پرتو لیزر استتفاده شده در لیزر موهای زائد مضر است؟

اما به عنوان یکی از کسانی که عاشق لیزر موهای زائد است، باید چیزی بگویم که بدون شک شما را خوشحال می‎کند و آن این که انرژی پرتو لیزر موجود در لیزر موهای زائد ، هیچ تابش یونیزه‌ای ایجاد نکرده بلکه، صرفا پرتوهای غیر یونیزه تولید می‌کند. انرژی نوری که در این روش لیزر درمانی به وجود می‌آید، به صورت سطحی و همواره در سطح  پوست باقی می‌ماند. بنابراین تا این‌ جا این امکان وجود ندارد که لیزر موهای زائد باعث ایجاد سرطان شود زیرا این نوع لیزر باعث آسیب‌دیدگی DNA و یا جهش DNA نمی‌شود.

اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هنوز در مورد این موضوع تحقیق و مطالعات جامعی انجام نشده است. بنابراین ممکن است خطرکمی برای ابتلا به سرطان پوست در اثر لیزر موهای زائد وجود داشته باشد. به دلیل وجود شواهد ناکافی، متخصصان این زمینه معتقدند تا زمانی که یک تحقیق عمیق و دقیق در این زمینه انجام نشده باشد، افرادی که خودشان یا خانواده‌شان  سابقه سرطان پوست دارند، باید در مورد استفاده از این نوع درمان کاملا احتیاط کنند. بنابراین، در نهایت، بهتر است بگویم که شما می توانید از این فرصت خوب استفاده کنید تا بدنی بدون مو داشته باشید، اما فراموش نکنید که اگر هر گونه سابقه سرطان پوست در خانواده شما وجود داشته باشد، باید بسیار محتاط باشید، چرا که لیزرهای زیبایی ممکن است خطرات و عوارضی داشته باشند که در طولانی مدت ایجاد شوند.

انتخاب دکتر خوب چه تاثیری در کاهش عوارض لیزر موهای زائد دارد؟

یک پزشک در صورتی می‌تواند  لیزر مخصوص و مناسب رفع موهای زائد را به کار ببرد که  در مورد آن‌ها اموزش دیده و به استفاده از آن‌ها مسلط باشد. هر فردی نیز که  توسط یک پزشک به خوبی آموزش دیده و تجربه مناسبی برای استفاده از این نوع لیزر داشته باشد ، تحت نظارت پزشک می‌تواند  لیزرهای درمانی را به کار ببرد. پزشکی که بر این مساله نظارت دارد، پیش از این که این وظیفه را به فردی که سابقه تحصیلات پزشکی ندارد بسپارد باید مطمئن شود این شخص، برای استفاده و کاربرد لیزر به اندازه کافی آموزش دیده، دانش و تجربه کافی برای استفاده صحیح و ایمن از یک لیزر درمانی را دارد. پزشک ناظر زمانی که وظیفه استفاده از یک لیزر پزشکی را به فردی غیر پزشک می‌سپارد، در واقع به مراجعان خود تضمین خواهد داد که اپراتور لیزر تحت نظارت او به شکل امن و بی‌خطر لیزر درمانی مورد نظر را به کار خواهد برد.

مراقبتهای قبل و بعد لیزر برای کاهش عوارض احتمالی کدامند؟

دستور‌العمل‌های پیش از انجام لیرز موهای زائد

حداقل از سه هفته قبل از شروع درمان و در طول دوره درمان، از وکس کردن (موم انداختن) ، برداشتن مو با موچین، بند انداختن، استفاده از انواع موبر و الکترولیز موها خودداری نمایید. توصیه می‌شود در مورد افرادی که سابقه تبخال در ناحیه تحت درمان را دارند احتیاط‌های لازم اعمال شود. کسانی که حامل ویروس تبخال باشند در صورتی که در نواحی پشت لب بالایی، چانه، ناحیه پایینی گونه‌ها یا ناحیه بیکینی خود تحت درمان با لیزر موهای زائد قرار بگیرند ممکن است بیماریشان مجددا عود کند. با مصرف داروهای ضد ویروسی‌ای که توسط پزشک تجویز شده ، چند روز قبل و بعد از انجام لیزر خطر ابتلا به این عوارض را می‌توان کاهش داد. در صورتی که مراجع تبخال فعال داشته باشد باید جلسه درمانی را به تعویق انداخت.

مراقبت‌های لازم پس از انجام لیرز موهای زائد

منطقه تحت درمان بسیار حساس شده است و باید با ملایمت با ان برخورد کرد . ایجاد تورم و قرمزی بلافاصله پس از انجام لیزر در  محل درمان شایع است. از قرار گرفتن نواحی تحت درمان در معرض نور مستقیم خورشید ، تا حداقل یک هفته پس از درمان، و تا وقتی که تمام علائم قرمزی و تحریک کاهش نیافته است خودداری نماید. همیشه از کرم‌های ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر که قابلیت پوشانندگی در برابر هر دو اشعه UVA و UVB را دارند استفاده کنید. همیشه هر ناحیه‌‎ای  از پوست که حالت دلمه بسته دارد را به طور کامل بپوشانید. از هرکاری که موجب آسیب دیدن  ناحیه درمان شود مانند خاراندن، خراشاندن یا مالش دادن ان اجتناب کنید. برای 3 روز از استخر ، حمام های گرم، جکوزی، سونا و اتاق بخار اجتناب کنید. برای دو هفته قبل و بعد از درمان، از هر گونه لایه برداری پوست و یا استفاده از کرم‌هایی که حاوی مواد لایه‌بردار شیمیایی هستند از قبیل میکرودرم ابریشن، کرم‌های حاوی رتین A و یا اسید گلیکولیک، اجتناب کنید. برای تسکین ناراحتی ناحیه درمان می‌توانید از کمپرس سرد یا بسته‌های یخ استفاده نمایید. در صورت بروز باید روزی دو بار از پماد انتی بیوتیک روی نواحی تاول زده، دلمه بسته یا اسیب دیده پوست خود استفاده نموده  و بلافاصله به مطب مراجعه نمایید. در صورت لزوم می‌توانید برای سه روز، روزی دو بار از کرم هیدروکورتیزون  برای رفع  قرمزی، سوزش و تورم استفاده نمایید. اگر هرگونه احساس ناراحتی در محل درمان داشته باشید، می‌توانید از یک داروی مسکن غیر از آسپیرین استفاده نمایید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی لیزر مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بزرگراه شیخ زائد دبی بعد از بارندگی! | از ترافیک سنگین تا خودروهای شناور در آب | ببینید

دریافت 14 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از وضعیت بزرگراه «شیخ زائد» دبی بعد از بارندگی شدید ببینید.

کد خبر 845134 منبع: تسنیم برچسب‌ها سيل دبی خبر مهم امارات

دیگر خبرها

  • دلایل ریزش مو در زنان
  • محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!
  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • فیلم| سیل در بزرگراه «شیخ زائد» دبی ​
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • وضعیت بزرگراه شیخ زائد دبی بعد از بارندگی! | از ترافیک سنگین تا خودروهای شناور در آب | ببینید
  • افزایش خودسرانه تعرفه‌های درمان خط قرمز علوم پزشکی همدان است
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید