Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز، "مایک پمپئو" در پایان نشست مبارزه با تروریسم در نیمکره زمین در بوینس آیرس آرژانتین گفت، به زعم من، ما دقیقاً آنچه را "دونالد ترامپ" در رابطه با اجرای این رزمایش به "کیم جونگ اون" وعده داده بود، انجام می دهیم. مطمئنم این حرف و حدیث ها ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات متوقف شده بین آمریکا و کره شمالی به زودی از سرگرفته می شود، گفت، امیدوارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم چند هفته پیش گفته بود تیم مذاکرات کاری اش را ترمیم می کند، ما آماده ایم.

پمپو چندی پیش گفته بود، مذاکرات کاری آمریکا و کره شمالی احتمالاً ژوئیه ازسرگرفته می شود.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی سه شنبه پیش گفت، ترامپ در دیدار آخر ماه گذشته (ژوئن) در منطقه مرزی غیرنظامی دو کره با کیم دوباره تاکید کرده بود، رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی متوقف خواهد شد. تصمیم واشنگتن برای اجرای این رزمایش نقض آشکار توافقنامه نشست سنگاپور است.

مذاکرات هسته ای مذاکره کنندگان آمریکا و کره شمالی پس از نشست بی نتیجه ترامپ و کیم در هانوی ویتنام متوقف شد. رئیس جمهوری آمریکا پس از دیدار اخیر در مرز دو کره با کیم اعلام کرد، مذاکرات طرفین به زودی ازسرگرفته می شود.

با وجود هشدار کره شمالی مبنی بر ازسرگیری آزمایش های هسته ای و موشکی در صورت برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و کره شمالی، به سخنگوی وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه گفت، هدف برگزی رزمایش مشترک "دانگ مانگ" در ماه آینده میلادی (اوت)، حفظ آمادگی طرفین و حمایت از دیپلماسی در رابطه با کره شمالی است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است

به گزارش جماران از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

منبع مذکور اشاره کرد: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

 

دیگر خبرها

  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی