Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی از برخورد با سایت‌های غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی خبر داد.

سردار سرتیپ امیر رحمت الهی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی با اعلام این خبر تصریح کرد: «در اجرای سیاست‌های راهبردی یگان حفاظت و با توجه به اقدامات غیر قانونی و مغایر با مقررات سازمان در فضای مجازی اعم از تبلیغات، خرید و فروش غیرمجاز دستگاه‌های فلزیاب، و اموال تاریخی ـ فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طی هماهنگی با معاونت دادستانی کل کشور در امور فضای مجازی دسترسی یگان حفاظت در جایگاه ضابط خاص قضایی به سامانه برخط رصد فضای مجازی مهیا و برخورد سریع با سایت‌های متخلف در دستور کار اداره حقوقی یگان حفاظت قرار گرفت.»

او افزود: «در ادامه روند مقابله با سوداگران عرصه میراث فرهنگی و طی تعاملات انجام پذیرفته با مبادی ذیربط در سه ماهه اول سال جاری نسبت به شناسایی و برخورد قانونی (فیلترینگ و اعلام تذکر) ۵۱ سایت غیرمجاز از طریق معاونت دادستانی کل کشور در امر فضای مجازی اقدام شد.»

منبع: میراث آریا

انتهای پیام/ 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ سردار حیدر سوسنی گفت: در یک هفته گذشته همزمان با اجرایی نمودن طرح نور و با هدف سالم سازی فضای مجازی، در پایش شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا استان، بیش از ۸۴ تارنما حاوی محتویات مجرمانه غیراخلاقی و مبتذل که دنبال کننده بالایی نیز داشته، استخراج و برحسب کیفیت جرائم ارتکابی با هماهنگی قضایی، اقدام متناسب قانونی در این خصوص صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همه محتوا‌های مجرمانه هنجارشکن این صفحات اینستاگرامی حذف و تعدادی از ادمین این صفحات که در یکسال اخیر توسط پلیس به آنها جهت رعایت قانون و حفظ هنجار‌های اخلاقی جامعه تذکر داده شده ولی عملکرد مجرمانه آنها در فضای مجازی همچنان استمرار داشت، ضمن مسدودسازی تارنما‌های در اختیار، جهت برخورد و تصمیم گیری قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر احترام به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم خصوصا خانواده‌ها در خصوص سالم سازی فضای مجازی برای حضور فرزندانشان در این حوزه، اعلام داشتند که شناسایی و برخورد قانونی بازدارنده با شبکه‌های سازمان یافته و مجرمینی که بصورت هدفمند اقدام به هنجارشکنی یا انتشار محتوا‌های مبتذل در فضای مجازی می‌نمایند در اولویت ماموریتی پلیس فتا با همکاری مراجع قضایی استان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • پاکسازی و مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجار شکن
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه