Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@17:56:22 GMT

پلاسمای بوشهر جهانی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۳۸۲

پلاسمای بوشهر جهانی شد

به گزارش گروه استان های برنا؛ مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در پی بازرسی های مستمر ستاد مرکزی انتقال خون ایران با حضور معاون کنترل کیفی و تضمین کیفیت ستاد و نماینده وزارت بهداشت اتریش و شرکت اکتافارما در تیرماه جاری پلاسمای بوشهر برای ارسال و تولید دارو از آن و بازگشت به کشور تائید شد.

نرگس عبیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این موفقیت سرآغازی برای تلاش مستمر در زمینه تامین نیازهای کشور از داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این رسالتی بسیار مهم است که باید بتوانیم تلاش‌ها در انتقال خون را برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به هموطنان با بالاترین کیفیت و استاندارد ارائه کنیم.

عبیدی گفت: تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی در کشور می شود.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر اضافه کرد: در زمان حاضر در کشور از هر واحد خون اهدایی چهار فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما، پلاکت و رسوب کرایو تهیه می شود.

وی تاکید کرد: آلبومین و فاکتورهای ۸ و ۹ از جمله داروهای مشتق از پلاسماست که تولید و به کشور ارسال می شود.

عبیدی یادآور شد: استفاده از پلاسمای هر کشور برای تهیه داروهای مشتق از پلاسما باعث می‌شود از انتقال بیماری‌های نوظهور به مناطق دیگر جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتریش استاندارد انتقال خون ایران معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوزپ بورل در نشست با خبرنگاران، در لوگزامبورگ، عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما درباره گسترش تحریم پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.»

این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد