Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تراز تجاری کشور گفت: تراز تجاری 30 میلیارد دلار نتیجه تحریم آمریکا است و تنها راه‌حل مقابله با آن تقویت تولید داخل و کاهش وابستگی به خارج است.

باید از چتر تحریم بیرون بیاییم

وی ادامه داد: آنچه که امروز شروع شده بخش کوچکی از نهضت ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگی که آمریکا شروع کرده بلندمدت خواهد بود و همانطور که در برجام قصد نداشت تحریم‌ها را بردارد، اگر بر فرض دوباره با ما به یک توافق برسد و یکسری تحریم‌ها را تعلیق کند، دوباره همه آنها با یک امضا برخواهند گشت. پس باید سعی کنیم از چتر تحریم بیرون بیاییم و مشکلات خود را به صورت کامل حل کنیم. استراتژی قطعی ما باید تولید کالای ایرانی و رونق تولید داخل باشد.

آقامحمدی ادامه داد: امیدوارم حالا که نوبت قطعه‌سازان شده است آنها پیشنهادات خود را ارائه دهند و با قراردادهای بلندمدت و تجمیع تقاضا به سمت خودکفایی داخلی برویم.

اثر روانی تحریم برطرف شده

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در حوزه وزارت صمت 12 زنجیره داریم که در همه آنها باید به خودکفایی برسیم. در صورت اتفاق این امر، تحریم‌ها قدرت خود را از دست خواهند داد. در ماه‌های اخیر اثر روانی تحریم‌ها برطرف شده و مانند قبل با یک طرح یا اظهار نظر بازار ارز به هم نمی‌ریزد. برای همین است که اکنون حرفهای عجیب و غریب می‌زنند، کشتی می‌گیرند و یا ادعای زدن پهباد می‌کنند.

جنگ اقتصادی با استقلال تولید به پایان می‌رسد

وی ادامه داد: با اعمال تحریم‌ها صنعت خودرو زمین خورد اما دیدیم که سریع بلند شد و به روند پیشرفت خود ادامه داد. برای این کار نیاز است که معاونت علمی به همراه دانشگاه‌های تخصصی فعالیت خود را دوچندان کنند. با این هماهنگی‌هایی که صورت گرفته امیدواریم خبرهای خوبی در آینده منتشر شود. همه نهادها پشتیبان داخلی‌سازی هستند و با استفاده از جلسات سران قوا تصمیم‌گیریها سریع‌تر شده و انشاالله جنگ اقتصادی را با استقلال تولید به پایان خواهیم برد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال جنگ صنعت مجمع تشخیص مصلحت نظام سران قوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند