Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق اعلام مرکز پیام و کنترل فرماندهی عملیات ۱۸ عملیات اطفای حریق و ۱۳ عملیات امداد و نجات حاصل تلاش آتش نشانان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

وی گفت: شهروندان همدانی دیروز ۴۸۳ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته‌اند که از این تعداد ۳۱ مورد منجر به عملیات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آتش نشانی همدان بابیان اینکه ۱۱ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرار شده و ۴۸ تماس اشتباه بوده است، گفت: متأسفانه ۳۹۳ مورد از تماس‌ها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.

وی گفت: عملیات انجام شده در این مدت ۱۸ مورد آتش سوزی شامل حریق مزرعه در جاده ملایر، ۲ مورد حریق باغ در حیدره و سرخ آباد، حریق درختان در جاده سد اکباتان، نشت گاز خودرو در دیزج و ۱۳ مورد حریق مراتع و پوشش گیاهی در بلوار ارم ۲ مورد، جاده تهران، دره مراد بیگ ۳ مورد، چراغ قرمز، میدان فرودگاه، خضر، ۱۸ متری ذوالفقار، جانبازان، شهرک بهشتی و بلوار بدیع الزمان بوده است.

بیاناتی گفت: همچنین ۱۳ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۴ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در پشت اتکا، میرزاده عشقی، عارف و پردیس، ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در منزل در استادان و بلوار کاشانی، ۲ مورد نجات حیوانات در اندیشه و عمار، ۳ مورد مهار حیوانات در مجیدآباد، شورین و نایب احمد، مهار اجسام در حال سقوط در شکریه و رها سازی اندام بدن از داخل فلزات زینتی و زیورآلات در محل ایستگاه مرکزی توسط آتش نشانان به انجام رسید.

رئیس سازمان آتش نشانی همدان اضافه کرد: تعداد ۸ نفر نجات یافته طی این عملیات گزارش شده است.

کد خبر 4671044

منبع: مهر

کلیدواژه: عملیات امداد و نجات آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغازه تشک فروشی در آتش سوخت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در ساعت ۱۰:۴۵ صبح امروز، یک مورد حادثه حریق در یک واحد صنفی از طریق تماس‌های متعدد مردمی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۷۰ و ۳۸ و تیم نجات ۵ را به همراه تجهیزات و امکانات اطفاء حریق به محل حادثه واقع در بازار مبل یافت آباد اعزام کرد. 

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در یک واحد صنفی فروش تشک‌های تخت به مساحت حدود ۸۰ مترمربع رخ داده و در جریان آن شعله‌های آتش تمام این مغازه را در برگرفته بود. به‌طوریکه تمامی تشک‌های داخل آن درحال سوختن بود و دود زیادی فضا را دربرگرفته بود.

از طرفی دیگر نیز وجود مواد قابل اشتعال در این مغازه سبب افزایش حریق و حرارت شده و همین موضوع علاوه بر اینکه عملیات آتش‌نشانان را دشوار کرده بود، امکان وارد شدن خسارات بیشتر به ساختمان را هم افزایش داده بود. در این شرایط عوامل آتش‌نشانی اقدام به قطع جریان برق و گاز کرده و با استفاده از تجهیزات و لوله‌های آبرسانی، خود را به کانون آتش‌سوزی رسانده و اقدام به اطفاء شعله‌های آتش کردند.

آتش سوزی مغازه تشک‌فروشی در بازار مبل یافت آباد

آتش‌نشانان موفق شدند تا خیلی زود شعله‌های آتش را مهار کرده و پس از آن نیز به طور کامل شعله‌ها را مهار و اطفا کنند. خوشبختانه با اقدام به موقع عوامل آتش‌نشانی از سرایت شعله‌های آتش به ساختمان‌های مجاور نیز جلوگیری به عمل آمد.در این حادثه فرد یا افرادی دچار آسیب جانی نشدند اما خسارات مالی بر جا مانده از این حادثه بالا بود. 

آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل و تخلیه دود به ماموریت خود خاتمه داده و پس از تحویل محل به مالک به ایستگاه بازگشتند. همچنین گروهی دیگر از کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اقدامات خود برای یافتن دلیل وقوع این حریق را آغاز کردند. 

دیگر خبرها

  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • تصاویری از محل انفجار گاز در آساوله سنندج | یک نفر مصدوم شد + فیلم
  • بیش از ۹ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد
  • نجات مرد میانسال از چاله آسانسور در مشهد
  • مغازه تشک فروشی در آتش سوخت
  • جوان کردستانی جان خود را فدای نجات چهار نفر دیگر کرد
  • «آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد
  • جوان سنندجی جان خود را فدای نجات چهار نفر کرد