Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@02:57:10 GMT

دستگیری مرد زن نمای دعانویس

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۶۸۳

دستگیری مرد زن نمای دعانویس

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با بیان این‌که افراد سودجو با تبلیغات اغواکننده و سوءاستفاده از اعتماد کاربران مخصوصا خانم‌ها، اقدام به اخذ پیش پرداخت می‌کنند، اظهار کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی زن فالگیر از وی در شبکه‌های اجتماعی، با ترفند درمان ناباروری با فال‌بینی و دعانویسی، پیگیری پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکیه در اظهارات عنوان کرد؛ کلاهبردار تبلیغ خود را در یکی از گروه‌ها با عنوان فالگیری درج کرده بود که با وی اقدام به چت کردم و پس از طرح موضوع ناباروری خود وی مدعی شد در این زمینه می‌تواند کمکم کند و برای بهتر نتیجه گرفتن یکی از دوستان دعانویس وی نیز قادر به حل مشکل من است، بدون اطلاع همسرم برای فالگیری دو میلیون تومان و برای دعانویسی سه میلیون تومان پرداخت کردم که آن را از خواهرم قرض گرفتم.

رییس پلیس فتا استان یزد گفت: با توجه به اهمیت موضوع متهم شناسایی و با بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد مرد زن نمای فالگیر با هویت کاذب با اکانتی دیگر در اینستاگرام با شاکیه چت کرده و اطلاعاتی را بدست آورده است تا بتواند با اکانتی که خود را فالگیر معرفی می‌کند هدفش که اخاذی بود برسد لذا اعتماد شاکیه را برای اخذ مبلغ سه میلیون برای دعانویسی نیز جلب کرد.

ابوطالبی در توصیه به کاربران تاکید کرد: اعتماد به نفس بالا، فن بیان خوب، جلب اعتماد مشتری و ارائه فهرستی از خدمات متنوع از ویژگی‌های کسانی است که به شغل فالگیری، رمالی و پیشگویی مشغول هستند، این افراد با بیان چند جمله می‌توانند مشتریانشان را تا ساعت‌ها و حتی روزها شاد و به زندگی امیدوار کنند یا در مقابل با گفتن جمله‌ای تأثیرگذار ذهن و روح آنها را برهم بریزند و به اطرافیان و حتی نزدیک‌ترین کسانشان بدبین کنند، این برنامه هر روز افرادی است که شغل پردرآمد فالگیری و برای خودشان هم انواع و اقسام القاب را انتخاب می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: کاربران باید با ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای خود به تبلیغاتی که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اعتماد نکرده و فریب نخورند زیرا آسیب‌های ناشی از اینگونه کلاهبرداری‌ها اعتیاد به فال و ایجاد مشکلات روحی و روانی و از سویی از هم پاشیدگی خانواده‌ها، کلاهبرداری، ضررهای مالی، آسیب‌های جانی و غیره است.

وی ادامه داد: رمالان اینترنتی با درج مطالبی در شبکه‌های مجازی، چون حل مشکلات خانوادگی و زناشویی، مسائل عشقی، مشکلات مالی، دعا برای خوشبختی و خبر از آینده در کانال‌ها و صفحات مجازی خود، افراد را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی کرده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند به طوری که با ارائه شماره حساب، از کاربران می‌خواهند پول را به حسابشان واریز کنند که لازم است افراد و خانواده‌ها هرگز به این سایت‌ها اطمینان نکرده و با فرهنگ‌سازی، تقویت باورهای دینی و افزایش آگاهی با این پدیده نوظهور مقابله کنند.

سرهنگ ابوطالبی  گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با چنین مواردی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسhttps:‎//www.cyberpolice.irبخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اعتیاد درمان شناسایی و دستگیر فتا یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها

رییس شورای اسلامی شهر تهران از نمای شیشه‌ای ساختمان برخی دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انتقاد کرد.   به گزارش ایسنا، مهدی چمران در جریان دویست و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه علیرغم تذکراتی که در دوره‌های گذشته نیز داده شده است شاهد ساخت ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای بوده‌ایم. به عنوان مثال می‌توان به ساختمان شیشه‌ای وزارت نیرو اشاره کرد که قطعا برای تأمین این انرژی در این ساختمان باید هزینه و انرژی زیادی صرف شود.   وی افزود: یکی دیگر از ساختمان‌ها و نمای شیشه‌ای به ساختمان بانک مرکزی مربوط می‌شود و علیرغم اینکه تذکر داده‌ایم ساختمان دیگری با این نما ساخته نشود، اما باز هم شاهد هستیم که ساختمان دیگری با نمای شیشه‌ای در حال ساخت است. نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: سایر بانک‌ها از جمله بانک ملت و تجارت نیز از نما‌های شیشه‌ای برای ساختمان‌های خود استفاده کرده‌اند به طوریکه در خیابان طالقان نمای شیشه‌ای از این ساختمان‌ها وجود دارد که قطعا این اقدام آن‌ها دهن کجی به اصول معماری است.   وی با اشاره به فعالیت کمیته نما در مناطق تهران تأکید کرد: این مجموعه تا حدی توانسته است این موارد را مهار و اصلاح کند و ان‌شاءالله امیدواریم ادامه پیدا کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور و دستگیری ۲۰ متهم
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • دستگیری عاملان قتل مرد ۳۵ ساله ارومیه‌ای در تکاب
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت + فیلم
  • ببینید | باید به خدا اعتماد، توکل و حُسن ظن داشت
  • فیلم| لحظه عجیب ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما
  • فیلم/ لحظه ایجاد رعد و برق از نمای داخل کابین هواپیما