Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود  ۸۰۰ هزار نفر در ایران و ۴۵ هزار بیمار  مبتلا به صرع در استان فارس وجود داشته باشد. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

محمد‌صادق مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به انجام جراحی صرع در یک کودک 8 ماهه در بیمارستان نمازی شیراز اظهار داشت: نوع درمان و تشخیص بیماری صرع در بیمارستان نمازی مطابق با تمام استانداردهای علمی دنیا با کمترین هزینه در حال انجام است و در روز گذشته توسط تیم بخش تشنج این بیمارستان این جراحی برای یک نوزاد 8ماهه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جراح مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه  هم اینک در بیمارستان نمازی به دلیل فعالیت تیم فوق تخصصی صرع قادر هستیم تعداد جراحی بیماری صرع مقاوم به دارو را افزایش دهیم گفت: با توجه به اینکه درمان و جراحی  برخی از این بیماری مانند دیگر درمان‌ها یک اقدام عام المنفعه است و هزینه قطعه الکترونیکی آن برای مجموعه وزارت بهداشت هزینه بر است، می‌طلبد خیرین بیماران نیازمند را حمایت کنند تا بتوانیم  تعداد بیشتری از مبتلایان به این بیماری  را با هزینه دانشگاه و خیرین درمان کنیم.

شیراز| انجام ماهانه 70 عمل قلب در بیمارستان نمازی؛ تعداد تخت‌های ICU افزایش یافتانجام موفقیت آمیز نخستین جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان میلاد 3 بیرجند+فیلمرئیس بیمارستان شهید بهشتی قم: عمل جراحی مغز آیت‌الله مؤمن با موفقیت انجام شد

مسعودی با اشاره به  فعالیت فوق تخصصی بخش تشنج بیمارستان نمازی گفت: چنانچه تمام تجهیزات این جراحی فراهم باشد می‌توانیم بدون هیچ وقفه زمانی بیماران را جراحی کنیم.

وجود 45 هزار بیمار صرع در فارس

علی اکبر اسدی پویا، رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی نیز به تعداد این بیماران در فارس اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در حدود  800 هزار نفر در ایران و 45 هزار بیمار  مبتلا به صرع در استان فارس وجود داشته باشد که چنانچه درمان نشوند دچار عوارض شدید و حتی فوت می‌‌شوند.

این عضو ایرانی انجمن جهانی صرع با بیان اینکه براساس آمارها پیش‌بینی شده 15 هزار نفر در استان فارس بیماری صرع مقاوم به دارو داشته باشند که ضرورت دارد با تشخیص به موقع جراحی شوند تا بیماری آنان پرخطر نشود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که یکی از مهم‌ترین و موثرترین اقدامی که می‌شود برای این نوع بیماران انجام داد، جراحی صرع است  که 70 درصد احتمال درمان دارد. 

این پزشک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه آمارهای جراحی صرع بیمارستان نمازی قابل مقایسه با  مراکز درمانی امریکا است افزود: تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات قادر هستند سالانه 30 جراحی را انجام دهند در حالی که در مراکز بزرگ درمانی آمریکا سالانه 40 مورد جراحی گزارش می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیمارانی از چین، عراق و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به این بخش از بیمارستان نمازی مراجعه داشتند.

اسدی پویا با بیان اینکه 20 درصد از بیماران صرع مقاوم به دارو هستند، بیان کرد: بیشتر این بیماران از اقشار آسیب‌پذیر بوده و معمولا شغل هم ندارند و نیازمند حمایت خیران عرصه سلامت هستیم تا بتوان مشکلات آنان را برطرف کرد.

انتهای پیام/ ز

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، دکتر علیرضا دبیری ، بهزاد را که از یک سالگی دچار اختلال در راه رفتن شده بود به صورت رایگان جراحی کرد. وی امیدوار است، بهزاد با این جراحی بتواند بهبودیش را به دست آورد.
دکتر دبیری می گوید : کمک به نیازمندان از اولویت های اوست و او از این کار لذت می برد .
همکاران دکتر می گویند: این متخصص ارتوپدی سالهاست که به نیازمندان کمک می کند .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • درمان رایگان بیماران بی بضاعت توسط پزشک خیر اندیش
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود