Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@10:37:14 GMT

آچمز تلویزیون با سه سریال متوسط و زیر متوسط!

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۷۷۷

آچمز تلویزیون با سه سریال متوسط و زیر متوسط!

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، «آچمز»، «سلام آقای مدیر» و «بوی باران»  سریال‌هایی هستند که این روزها از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شوند، این مجموعه‌ها با اندکی تفاوت در ساختار هنری، مضمون و داستان، در ردیف سریال‌های متوسط و زیر متوسط سیما قرار دارند.

با پایان پخش فصل نخست سریال با محتوا و پرمخاطب «گاندو» مجالی فراهم آمده تا گروهی از بینندگان سیما در غیبت سریال های مناسب از سر ناچاری بخشی از اوقات فراغت خود را پای تلویزیون بگذرانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه در میان سه سریال یاد شده «بوی باران» کمی تا قسمتی از بقیه قابل تحمل‌تر است، اما به دلیل نداشتن جذابیت، نوآوری و داستان‌هایی با موضوع های فراگیر و دارای کشش همگی در یک سطح اند. با آن که بعضی بازیگران حرفه ای و عوامل کاربلد هنری و فنی در تولید آن‌ها سهم داشته‌اند، اما حضور آنها هم نتوانسته به غنی و قوی شدن این سریال‌ها بینجامد و کمکی کند.

«آچمز» به کارگردانی مهرداد خوشبخت هر چند از فضاسازی کمتر تکراری بهره‌مند است ولی از منظر داستان و سوژه یادآور ملودرام‌های سطحی هندی است و ماجراهای عاشقانه، کودکی و زندگی شخصیت نه چندان نرمال آن به نام «مصیب» برای مخاطب جذاب نیست و نمی‌تواند تماشاگر را همپای قهرمان‌های سریال وارد پیچ و خم رخدادها و حوادث «آچمز» کند. «آچمز» در ساختار هنری و محتوا و پرداخت داستانی، برای باورپذیری و پسند مخاطب خیلی چیزها کم دارد.

«سلام آقای مدیر» با درشت‌نویسی نام تهیه‌کننده پرحاشیه آن و ریزنگاری اسامی عوامل سازنده سریال از جمله کارگردان بنا دارد با تبلیغ کاذب از راه تیتراژ بیننده را با توجه به پیشینه تهیه‌کننده پای سریال بنشاند، اما این ترفند تنها توانسته برای این سریال زیرمتوسط دافعه ایجاد کند. لوکیشن اصلی رویدادهای «سلام آقای مدیر» مدرسه‌ای است که اغلب دانش‌آموزان آن از نظر سنی و فیزیک بیشتر شبیه دانشجوها هستند تا دانش آموزان. سریال شاهسواری فاقد جذابیت تصویری و باورپذیری داستانی ومضامین نو بوده و در کسب رضایت بیننده ناموفق است.

«سلام آقای مدیر» از سر شکم سیری ساخته شده است. «بوی باران» ساخته محمود معظمی هم با آن که از دو سریال دیگر جمع و جورتر است و داستانی پیچیده برای جذب تماشاگر دارد اما با تمام بضاعت هنری و داستانی حرف تازه و متفاوتی ندارد. هر سه سریال برای پرکردن آنتن تلویزیون تولید شده‌اند وآثاری تأثیرگذار و مخاطب پسند نیستند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جبار آذین فیلم و سریال های تلویزیونی سریال آچمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) وابسته به جهاددانشگاهی یک طرح نظرسنجی با عنوان «سنجش نگرش مردم در خصوص برنامه‌های صدا و سیما» با تعداد نمونه‌ی ۱۷۱۵ نفر از شهروندان ۱۵ سال به بالای سراسر کشور در «هفته آخر فروردین ماه» سال جاری، به شیوه مصاحبه تلفنی انجام داده است که مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی به شرح ذیل است:

تماشای شبکه‌های تلویزیونی

۴۰.۸ درصد «ایرانیان» شبکه سه را بیشتر از سایر شبکه‌های تلویزیونی می‌بینند، ۳۵.۲ درصد شبکه‌ آی‌فیلم  و ۲۱ درصد شبکه یک را تماشا می‌کنند. میزان تماشای این شبکه‌ها در بین «بینندگان صدا و سیما» به ترتیب از این قرار است؛ ۵۸.۹ درصد شبکه سه،  ۵۰.۸ درصد شبکه آی‌فیلم و ۳۰.۳ درصد شبکه یک. ۶۹.۲ درصد «ایرانیان» بیننده برنامه‌های صدا و سیما هستند.

تماشای برخی برنامه‌های تلویزیون


یافته‌های نظرسنجی ایسپا نشان می‌دهد ۳۶.۹ درصد از «ایرانیان» برنامه مردان آهنین و ۳۴.۷ درصد برنامه زندگی پس از زندگی، ۳۴.۲ درصد برنامه محفل، ۳۲.۳ درصد برنامه شب خوش، ۳۱.۸ درصد برنامه فوتبال برتر، ۲۹.۷ درصد برنامه پانتولیگ و ۲۶.۵ درصد برنامه معرکه، ۲۴.۵ درصد برنامه مهمونی، ۲۱.۳ درصد برنامه ماه خدا، ۱۸.۸ درصد برنامه ماه من، ۱۷.۲ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۱۶ درصد برنامه پاورقی و ۱۲.۱ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.



میزان تماشای این برنامه‌ها در بین «افرادی که تلویزیون تماشا می‌کنند» به این ترتیب است؛ ۵۳.۳ درصد برنامه مردان آهنین و ۵۰.۱ درصد برنامه زندگی پس از زندگی را دیده‌اند، ۴۹.۴ درصد برنامه محفل، ۴۸ درصد برنامه شب خوش، ۴۶ درصد برنامه فوتبال برتر، ۴۲.۹ درصد برنامه پانتولیگ و ۳۸.۳ درصد برنامه معرکه، ۳۵.۴ درصد برنامه مهمونی، ۳۰.۷ درصد برنامه ماه خدا، ۲۷.۲ درصد برنامه ماه من، ۲۴.۸ درصد برنامه ایران دوست داشتنی، ۲۳.۱ درصد برنامه پاورقی و ۱۷.۵ درصد برنامه برمودا را دیده‌اند.

پربازدیدترین سریال‌های تلویزیونی

۴۵.۴ درصد از «ایرانیان» گفته‌اند سریال زیرخاکی، ۲۳.۲ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۰.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.
میزان تماشای این سریال‌های تلویزیونی در بین «بینندگان تلویزیون» حاکی از این است که ۶۵.۵ درصد آنها گفته‌اند سریال زیرخاکی را دیده‌اند. ۳۳.۵ درصد سریال هفت سر اژدها و ۲۹.۴ درصد سریال رستگاری را دیده‌اند.

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • پخش یک سریال خارجی جدید از تلویزیون
  • سریال جدید تلویزیون به دو شبکه می‌رسد
  • «دست‌های فیلمسازان ما را در پروژه‌های تاریخی بسته‌اند»
  • همه مردهای مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند ‌| ویدئو
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید