Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش روابط عمومی ستاد حمایت از سمن‌های شهر تهران، حجت نظری رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعایت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران در جلسه « سازمان‌های مردم‌نهاد؛ دیده‌بانی و اجرا در مدیریت شهری» که در سالن همایش‌های ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به نمایندگان سمن‌های شهر تهران، گفت: من به عنوان یکی از اعضای شورای شهر و نماینده ایشان در ستاد تاکید دارم که آنچه امروز به عنوان مشارکت و سمن‌ها شاهد هستیم در قالب برنامه پنج ساله سوم از ابتدا تا آخر در صحن شورای شهر تهران بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبات شورا در برنامه پنج ساله سوم اولین گامی بود که در جهت حمایت از سمن‌ها برداشته شد، تصریح کرد: ما به دنبال آن هستیم تا همان اراده‌ای که در این برنامه ایجاد شد به ویژه در بحث مشارکت و پویایی سمن‌ها اجرایی شود. لذا ما در ستاد سمن‌ها در قالب کارگروه‌هایی متناسب با اولویت‌های شورا و البته اولویت‌های شهروندان وارد عمل شده و این کارگروه‌ها را به رای اعضای مرکزی ستاد رساندیم.

وی افزود: امروز کارگروه‌ها در حال تشکیل هستند و تلاش می‌کنیم تا از این طریق مسیر را برای فعالان و کنش‌گران در جهت حضور و تعامل با کمیسیون‌های شورای شهر فراهم کنیم. این طرح بر اساس تقاضای سمن‌ها به عنوان نمایندگان مردم و افکار عمومی دنبال شده و هدف ما این است که سمن‌ها در عین حضور در شورای شهر بتوانند هم در نظارت و هم در اجرا به عنوان بازوی کمکی و نه پیمانکار فعالیت کنند.

نظری با بیان اینکه ماده 70 برنامه پنج ساله سوم مصوب بهمن‌ماه 97 است که از اسفندماه 97 لازم‌الاجرا شده است، گفت: باید توجه داشته باشیم که هنوز از این مصوبه زمان زیادی نگذشته است و ما امروز به دنبال آن هستیم تا شرایط را برای هرچه بهتر اجرا شدن این مصوبه فراهم کنیم. علاوه بر این نیز ما طرح تصمیم‌سازی و شفاف سازی را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم که البته در جلسه امروز کمتر مورد توجه قرار گرفت.

 

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران افزود: ما در طرح تصمیم‌سازی به ضرورت ایجاد تعامل بین شورای شهر و سمن‌ها و در طرح شفاف سازی بحث نحوه تعاملات بین شهرداری و سمن‌ها را مورد پیگیری و بررسی قرار داده‌ایم که البته همه این موارد در نهایت منوط به اجرای درست ماده 70 برنامه پنج ساله سوم توسعه است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نیاز سمن‌ها به تریبون‌ رسمی و رسانه برای معرفی خودشان نزد اذهان عمومی، گفت: ستاد امروز امکانات حداقلی در این زمینه دارد که بارها اعلام کردیم این امکانات حداقلی از جمله سایت خبری و صفحات مجازی در اختیار سمن‌ها است و اگر اشاره دوستان به بحث بولتن خبری بوده که اگر پیشنهادی در این زمینه وجود دارد، دوستان می‌توانند پیشنهادات خودشان را در این خصوص ارایه کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه ستاد سمن‌ها در دوره جدید قصد حمایت مالی از هیچ سمن‌ و انجمنی را ندارد، گفت: ما بارها این مساله را عنوان کردیم ولی در بحث‌های غیرمالی ما همواره نقش تسهیل گری خودمان را ولو با نواقص یا ایراداتی ایفا کرده‌ایم و نیز در موضوعات مانند بحث سمن‌سراها به صراحت جدی هستیم و در موضوع طرح تصمیم‌سازی امیدواریم که این طرح تا پایان سال اجرایی شود.

 

نظری همچنین به برگزاری جلسات مشورتی بین اعضای ستاد سمن‌ها با نمایندگان سمن‌ها اشاره کرد و افزود: ما بنای آن داریم که این جلسات شکل کاربردی‌تر و فنی‌تر پیدا کند و خوشحالیم که رفته رفته جلسات به این سمت پیش رفته است و ما به بهانه‌های مختلف این جلسات را برگزار کردیم تا در خدمت سمن‌ها بوده و از نظرات ایشان استفاده کنیم.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران همچنین در پاسخ به انتقاد یکی از حاضرین در جلسه به عدم مناسب‌سازی معابر شهری برای معلولان، اظهار کرد: ما درباره این موضوع در شورای شهر تهران مصوب کردیم که بخش مشخصی از بودجه عمرانی هر پروژه به مناسب‌سازی آن پروژه برای تردد معلولان اختصاص پیدا کند.

وی در پاسخ به یکی از حاضرین در جلسه مبنی بر نقش اجتماعی سمن‌ها و تاثیرپذیری این نقش از اتفاقات سیاسی، گفت: متاسفانه تولیت سمن‌ها و انجمن‌ها به عنوان اجتماعی‌ترین رکن در اختیار سیاسی‌ترین بخش کشور یعنی وزارت کشور قرار گرفته است که طبعا همین مساله باعث ایراداتی می‌شود ولی ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم این دغدغه را در شهرداری و شورای شهر به عنوان مدنی‌ترین رکن حاکمیت برطرف کنیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.   به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:   اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.   تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.   در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.   امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است
  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران
  • جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه