Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@09:44:51 GMT

شمخانی به اظهارات بولتون واکنش نشان داد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۷۹۹

شمخانی به اظهارات بولتون واکنش نشان داد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات جان بولتون گفت: غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز، حق همه کشورهایی است که عضو معاهدهNPT هستند و قابل سلب یااعطاء نیست.

شمخانی افزود: آمریکایی‌ها چنین تفسیری از NPT نداشتند و ایران در سال ۱۳۹۱ وادارشان کرد که به چنین حقی اعتراف کنند و بعد پای میز مذاکره بنشینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پذیرش حق قانونی ایران برای غنی سازی اورانیوم از سوی آمریکا، شرط ورود این کشور به مذاکرات هسته‌ای بود و نه نتیجه آن.

وی ادامه داد: کشورهای ۱+۵ در موافقت‌نامه برجام بر حق قانونی ایران برای داشتن غنی سازی اورانیوم از سوی ۱+۵ صحه گذاردند و بر آن تاکید کردند.

شمخانی تاکید کرد: اظهارات مشاورامنیت ملی ایالات متحده آمریکا که طی آن حقوق ایران برای غنی سازی اورانیوم را نفی کرده است،نمادی از بدعهدی، یکجانبه گرایی ونادیده گرفتن مجموعه هنجارهای بین المللی بوده و فاقدهرگونه ارزش و اعتبارحقوقی است‌.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: اظهاراتی از این دست نشان‌می دهدکه اقدام ایران برای کاهش پلکانی تعهدات برجامی تنها مسیر مواجهه با کشوری است که پذیرش هرگونه تعهد را برنمی‌تابد.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران حقوق دبیر شورای عالی امنیت ملی شورای عالی امنیت ملی علی شمخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ایراکلی کوباخیدزه نخست وزیر گرجستان گفت: تمام بازیکنان تیم ملی فوتبال گرجستان به خاطر رسیدن به مرحله نهایی مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 نشان افتخار دریافت خواهند کرد.

به نقل از تسنیم روز سه‌شنبه، تیم ملی فوتبال گرجستان در دیداری که برای صعود به جام ملت‌های اروپا برگزار شد، تیم ملی یونان را (4 بر 2 در ضربات پنالتی) شکست داد. برای نخستین بار در تاریخ، تیم ملی فوتبال گرجستان به مرحله نهایی یک تورنمنت بزرگ راه یافت.

نخست وزیر گرجستان در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «شخصاً به‌عنوان یک طرفدار، 30 سال منتظر این روز بودم؛ از سال 1994. بچه‌ها بزرگ‌ترین شادی را به ما دادند. این بچه‌ها قهرمان هستند و قهرمانان باید قدردانی شوند. اینها شریف‌ترین افراد هستند و بنابراین ما به همراه شالوا پاپواشویلی (رئیس پارلمان گرجستان) تصمیم کوچکی گرفتیم و به پسران ما نشان افتخار اعطا خواهد شد».

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888621

دیگر خبرها

  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • وزارت بهداشت بالاخره واکنش نشان داد/ نسبت به تعویق یکساله طرح دکتر پرستو بخشی با وی همکاری کامل داشتیم
  • واکنش احساسی ستاره پرسپولیس به تاریخ‌سازی بزرگ
  • عکس| واکنش پرسپولیس به تاریخ‌سازی یک ستاره
  • چیلاورت گریه کردن وینیسیوس را مسخره کرد!
  • واکنش‌های ادامه دار به اظهارات علی مطهری درباره عید نوروز
  • جایزه ویژه به ستاره پرسپولیس پس از تاریخ‌سازی
  • نخستین واکنش به تخفیف روزانه هزار میلیاردی به چین
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • انتقاد تند چیلاورت از وینیسیوس: بچه‌ننه نباش، فوتبال برای مردها است