Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:14:50 GMT

گیاه خنجری درمحلات به گل نشست

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۸۵۷

گیاه خنجری درمحلات به گل نشست

«محمد رضا شفیعی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این گیاه غول پیکر پس از ۲۰ سال به دلیل تغییرات دمایی و ژنتیکی در پایتخت گل ایران گل داده است.

وی اظهار داشت: گیاه آگاو از خانواده نرگس یا آگاواسه است که گونه‌های مختلفی دارد و در ۳۰۰ گونه مختلف مشاهده شده که دو گونه اصلی آن بیشتر در فضای سبز استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: شیوه تکثیر این گیاه از طریق پاجوش است و این گیاه دایمی دارای برگ های پهن دراز تا ۲ متر است که ضخیم و گوشتی است.

شفیعی خاطرنشان کرد: زیر برگ های این گیاه محدب و برآمده و روی برگ ها مقعر است و به طور معمول به رنگ سبز خاکستری مشاهده می شود.

وی گفت: یک میله‌ای از وسط گیاه بعد از رشد برگ‌ها به وجود می‌آید که ارتفاع آن تا ۹ متر می‌رسد و بعد از رشد نهایی گل اصلی در واقع در انتهای میله تشکیل می‌شود.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی اظهارداشت: آگاوها از ۶ تا هشت سالگی در برخی گونه ها ظهور گل دارند و برخی از گونه های آن تا ۴۰ سالگی حتی تا پس از یک قرن تجربه گل دهی را داشته اند.

شفیعی بیان کرد: در محلات این گیاه بعد از ۲۰ سال به گل نشسته است و مشاهده می شود که برگ های آن به طرز عجیبی بعد از گل دهی شروع به از بین رفتن می کند.

وی افزود: از خواص دارویی شیره گیاه خنجری می‌توان به ضد درد بودن، التیام دهندگی زخم‌ها و تسکین دهنده درد دندان اشاره کرد.

پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال ۱۳۷۵ راه اندازی شده است.

/ ‏۶۰۱۳/‏۷۲۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی اقتصادی محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این روزها رویش گیاه ریواس جلوه ی خاصی به دشت هتای زیرکوه داده است. 

 ریواس یک گیاه خوراکی است که در فصل بهار در برخی مناطق شهرستان زیرکوه از جمله دشت‌های محمدآباد، دارج، آهنگران، استند رشد می‌کند.

 این گیاه همچنین مصرف خوراکی و  هم مصرف دارویی دارد و در صنعت رنگ سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.


دیگر خبرها

  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه