Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@22:28:42 GMT

۱۲۵ میلیون تومان کلاهبرداری در یک روز

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۶۹۹۵

به گزارش ایسنا، سردار خلیل واعظی در جمع خبرنگاران گفت: غروب ۱۶خرداد ماه سال جاری دو نفر با مراجعه به کلانتری شهر جم مدعی شدند پس از خرید از یک فروشنده در جمعه بازار جم و برگشت به منزل مقادیری پول از حساب آنها برداشت شده است.

وی افزود: با افزایش شکات به ۷ نفر و انتقال پرونده به پلیس آگاهی شهرستان تحقیقات تخصصی و میدانی با همکاری پلیس آگاهی استان جهت شناسایی متهمی که پس از کلاهبرداری متواری شده بود در دستور کار قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته واعظی پس از چند روز پیگیری هویت متهم به نام "صادق" ساکن یکی از شهرهای استان همجوار شناسایی و با اعزام کارآگاهان، وی دستگیر و به جم منتقل شد.

وی اظهار کرد: این متهم به برداشت غیر مجاز یکصد و بیست و پنج میلیون تومان از حساب بانکی شهروندان از طریق کپی برداری اطلاعات حساب بانکی کارت عابر بانک اعتراف کرده است.

واعظی خاطرنشان کرد: حساب‌های بانکی و اموال این متهم شناسایی و اقدام قانونی در رابطه با آن انجام و متهم نیز به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان این‌که در هنگام خرید، کارت بانک و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید، یادآور شد: در هنگام خریدهای روزمره حتی المقدور از کارت بانکی استفاده کنید که موجودی حساب آن کم و متناسب با خرید روزمره باشد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان

سردار سعید دادگر گفت: بدنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما بجای پرداخت سود، به مکانی نا معلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی پلیس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد متهم شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!