Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بازیگر فیلم «چ» گفت: تئاتر چه خوب و چه بد در شرایط فعلی برای بقا و فروش به چهره معروف و سلبریتی نیاز دارد، شاید اثر افتضاح هم باشد، اما با حضور دو چهره می‌بینید که به راحتی هفته به هفته پیش فروش خوبی برای نمایش انجام می‌شود. تاریخ انتشار: 12:03 - 29 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۰۸۲

امیررضا دلاوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص آخرین تجربه بازی خود در عرصه تئاتر گفت: اخیرا در نمایش "نمایش تراس" به ایفای نقش پرداختم که فکر می کنم نمایش بسیار شسته رفته و تمیزی بود، خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی داشتیم اما با توجه به تعطیلات طولانی مدت در میانه‌های اثر استقبال تماشاگران انسجام خود را از دست می‌داد، اما در هر صورت این نمایش توانست در بسیاری از شب‌ها با اضافه ظرفیت روی صحنه برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: این نمایش توانست در زمان اجرا نظر مثبت بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه را جذب کند، شاید تعطیلات و زمان اجرا این اثر را از ایده آل خود دور کرد اما کلیت اثر به نحوی بود که در همان روزهای اجرا هم توانست مخاطبان را راضی از سالن خارج کند. 

بازیگر نمایش "تراس" درباره شرایط فعلی تئاتر نسبت به گذشته تاکید کرد: شرایط تئاتر هیچ فرقی نسبت به سال های پیش نکرده و تنها تعداد سالن‌های خصوصی و طبیعتاً اجراهای روی صحنه افزایش یافته است و اگر نه هیچ امکان ویژه یا حمایتی برای تئاتر در نظر گرفته نشده است، مرکز هنرهای نمایشی بودجه اندکی را در اختیار گروه قرار می دهند که با آن نصف دکور یک اثر را هم نمی شود درست کرد، با این شرایط گروه باید به سختی تمام اثر را روی صحنه ببرد.

وی درباره حضور اسپانسرهای غیر متخصص در زمینه تئاتر در این عرصه اضافه کرد: اکثر گروه های تئاتری امروزه به دنبال جذب اسپانسر و یا سرمایه گذار برای آثارشان هستند، بعد از آمدن اسپانسر هم، اولین شرط داشتن یک یا دو چهره جذاب سینمایی در اثر برای فروش بیشتر آن خواهد بود، البته این اتفاق به خودی خود بد نیست اما نباید به عمومیتی برای هنر نمایش مبدل شود. 

وی ادامه داد: در این میان هستند آثاری که بدون چهره و با کیفیت خود مخاطب را جذب سالن می کنند اما اگر یک کارگردان بخواهد با بازیگران تئاتر جوان و حتی کار کرده و پیشکسوت این هنر اثری را روی صحنه ببرد، به سختی می تواند تهیه کننده و یا سرمایه گذار جذب کند.

بازیگر فیلم "چ" در ادامه افزود: برخی تماشاگران امروز تئاتر تنها برای تماشای چهار یا پنج بازیگر به سالن نمایش می‌روند، به همین ترتیب است سرمایه‌گذار به دلیل اینکه صرفاً هزینه‌های تولید را از فروش تامین میکند تنها به سراغ همین بازیگران می‌رود.

وی با نقد اهمیت ندادن مراکز فرهنگی به عرصه نمایش تصریح کرد: امروز بسیاری از آثار با بازیگران چهره می‌فروشند، آن وقت اثری از حسین کیانی که در تئاتر صاحب نام و جایگاه است در تماشاخانه سنگلج به سختی پر می شود، حسین کیانی از بازیگران خوب تئاتر استفاده می کند و در یکی از بهترین تماشاخانه های تئاتر یعنی سنگلج روی صحنه رفته اما با هزاران مشکل اثر را جلو می برد، در صورتی که اگر اسپانسر بدون حضور چهره سینمایی پشت کیانی می ایستاد وی می توانست در بهترین سالن و با آرامش خاطر اثری ایده آل تولید کند. 

این بازیگر سینما درباره رواج بیش از حد کمدی در سینما و تئاتر افزود: موضوعاتی مثل سینما و یا تئاتر کمدی مدت هاست که منتقدان زیادی دارد اما باید قبول کنیم که این نقدها درست بوده و وضعیت همین گونه هست، متاسفم که واقعیت سینما به سمت رفتار و حرکات ناشایست برای خنداندن مخاطب رفته است، این را هم بگویم که مقصر اصلی این ماجرا بازیگران و یا کارگردانان نیستند، مشکل از تصمیمات اصلی فرهنگی بر می آید زیرا فیلمساز و یا بازیگر شغلی به جز هنر خود ندارد و نمی‌تواند سالها بیکار بماند، شک نکنید که اگر کار خوب ساخته شود همه بازیگران دوست دارند در آثار با کیفیت بازی کنند و تن به هر نقشی ندهند. 

دلاوری خاطرنشان کرد: تئاتر چه خوب و چه بد در شرایط فعلی برای بقا و فروش به چهره معروف و سلبریتی نیاز دارد، شاید آن اثر افتضاح باشد باشد اما با حضور دو چهره می بینید که به راحتی هفته به هفته پیش فروش می شود، فراموش نکنیم که تئاترهای خوبی هم با حضور چهره‌ها روی صحنه رفته اما موضوع عمومیت یک مسئله است و نمی توان با استثناعات کفایت کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیررضا دلاوری اخبار سینمای ایران تئاتر تراس نمایش تراس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

 به نقل از حوزه هنری قم، پنج اثر برگزیده جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم در مرحله انتخابی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حاضر هستند.

«همه آب‌ها نام عباس را می‌دانند» از مسجد حسینی، «دوستی ابدی» از مسجد چهارده معصوم (ع)، «یک باغچه بنفشه برای تو» از مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، «راز گل سرخ» از مسجد مصطفی خمینی (ره) و «جان پدر کجاستی» از مسجد عترت آثار حاضر در مرحله داوری این همایش هستند.

استان قم به دلیل ظرفیت بالای تئاتر بچه‌های مسجد و حضور ۱۳۰ گروه فعال در استان توانسته پنج سهمیه مرحله انتخابی جشنواره بچه‌های مسجد را به خود اختصاص دهد.

این پنج اثر روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه با حضور کارشناسان دفتر بچه‌های مسجد مرکز هنر‌های نمایشی بازبینی و آثار منتخب در مرحله نهایی پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، به رقابت با دیگر آثار می‌پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • متاسفانه فقط ۶۹ هزار میلیارد تومان به طرح دارویار اختصاص داده اند
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • رقص فراموشی و فرار از کلیشه‌ها
  • تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در ۵۲ سالگی/ عکس
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • شعر معنادار خانم بازیگر و استایل جدیدش | عکس