Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- المانیتور مدعی دیدار ظریف با سناتور رند پل و جمعی از نمایندگان آمریکا شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، المانیتور به نقل از برخی منابع ایرانی نوشت ظریف با جمعی از نمایندگان آمریکا از جمله سناتور رند پل دیدار کرده است
یک کارشناس غیردولتی مرتبط با هیئت ایران در آمریکا که خواست نامش فاش نشود به المانیتور گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه با سناتور جمهوریخواه رند پل دیدار و دو طرف درباره دورنمای مباحثات احتمالی بین ایران و آمریکا گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیئت ایران در سازمان ملل به پرسش‌های المانیتور درباره این نشست پاسخ نداد.
ظریف روز پنجشنبه به خبرنگاران در نیویورک گفت: نشست‌هایی با برخی از اعضای کنگره آمریکا، اما نه مقامات رسمی دولت یا نمایندگان دولت آمریکا برگزار کرده است.
ظریف به سوزان مدرس خبرنگار المانیتور در سازمان ملل گفت: اسامی نمایندگانی که او با آن‌ها دیدار کرده است در صورت تمایل خود آن‌ها اعلام می‌شود.

«رند پل» مامور مذاکره آمریکا با ایران است؟
چند روز پیش رند پل گفته بود به ترامپ پیشنهاد کرده به عنوان نماینده آمریکا برای حل اختلاف با ایران وارد عمل شود.
نشریه پلیتیکو به نقل از چهار مقام آمریکایی نوشت، سناتور رند پل این هفته طی بازی گلف با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به وی پیشنهاد کرد او را برای این ماموریت حساس انتخاب کند. پل پیشنهاد کرد این هفته در نیویورک ملاقاتی با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران داشته باشد تا از طرف رئیس جمهور (آمریکا) شاخه زیتون تازه ای به او ارائه کند. هدف از این طرح رند پل، کاهش تنش ها بین دو کشور است و ترامپ هم با این ایده موافقت کرد.

پاسخ ترامپ به درخواست رند پل
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: به رند پل سناتور جمهوریخواه اطلاع داده است که می توان با ایران وارد گفتگو شد.
رئیس جمهور آمریکا گفت: رند از من پرسید آیا می‌تواند در این روند (مذاکره با ایران) حضور داشته باشد که پاسخ "بله" بود. اما من افراد زیادی دارم که در این روند حضور دارند.
دونالد ترامپ در پاسخ به سئوال یک خبرنگار درباره انتخاب رند پل برای گفتگو با ایران گفت: رند دوست من است اما من واقعا دوستان بسیار خوب دیگری دارم. رند دوست من است و از من پرسید که آیا می توانیم ورود کنیم. پاسخ مثبت بود و اگر دیگر سناتورها هم از من بپرسند که می توانیم ورود کنیم، من احتمالا پاسخ مثبت خواهم داد و بستگی دارد که چه کسانی باشند. ما خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد اما بسیاری در این زمینه مشارکت دارند و به خوبی در زمینه ایران کار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ رند پل ایران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، جو بایدن پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، تحت فشار فزاینده‌ای برای لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران قرار گرفته است. این فشارها بیشتر از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره وارد شده است. 

ایالات متحده برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های ۱۰ میلیارد دلاری را لغو کرد و به ایران این امکان را داد تا به پول مسدود شده خود دسترسی داشته باشد.

حجم ویدیو: 4.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:43 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا