Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@21:32:23 GMT

ثبات نرخ مرغ در بازار

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۰۹۳

 عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۴۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.

اخبار اقتصادی-وی فروش مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها را تخلف صنفی دانست و افزود: هم اکنون برخی مغازه داران با نرخ کمتر از ۱۴ هزار تومان مرغ را به مشتری عرضه می‌کنند، از این رو دستگاه‌های نظارتی باید با متخلفان امر برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا در فصل تابستان و کاهش وزن گیری لاشه‌ها ناشی از تنش‌های گرمایی پیش بینی می‌شود که قیمت در حد ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه نهاده‌های دامی وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به آنکه پشتیبانی امور دام به صورت مرتب اقدام به توزیع نهاده‌های دامی می‌کند، از این رو کمبودی در توزیع ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد و تنها نگرانی‌هایی در ارتباط با افزایش هزینه‌های حمل و نقل داریم که اگر تمهیداتی برای آن اندیشیده شود، تابستان را بدون مشکل سپری می‌کنیم.

به گفته وی، در هفته اخیر بزرگترین وارد کننده نهاده دامی به سبب عدم دریافت ارز، توزیع نهاده را متوقف کرده بود که خوشبختانه مشکل پس از چند روز مرتفع شد و از چهارشنبه هفته گذشته توزیع نهاده از سوی این واردکننده در بازار صورت گرفت.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دیگر خبری از اختلاف چشمگیر نرخ نهاده با بازار آزاد نیست، بیان کرد: هم اکنون قیمت مصوب ذرت و کنجاله سویا با بازار آزاد تنها ۱۰ درصد اختلاف دارد.

حجت در پایان با بیان اینکه قیمت ادوات و تجهیزات مرغداری افزایش چشمگیری در بازار داشته است، تصریح کرد: قیمت بسیاری از ادوات، تجهیزات، سیستم گرمایشی و سرمایشی و دان خوری واحد‌های مرغداری ظرف یکسال اخیر بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشته است که در بسیاری از موارد نوسازی این تجهیزات به سبب هزینه‌های چند برابری، تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده تولید مرغ داشته است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مرغ تخلف صنفی نرخ مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد

در معاملات امروز (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در معاملات امروز پنجشنبه (۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز به‌ نرخ ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۶۰ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۹۴۰ تومان رسیده است. اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۹۱ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۹۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تدوام ثبات قیمت دلار مبادله‌ای/ یورو کاهشی شد
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • تداوم آرامش و ثبات بازار برنج کشور با حمایت دولت