Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:22:49 GMT

برداشت زردآلو از باغات مرند آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۱۹۲

برداشت زردآلو از باغات مرند آغاز شد

منوچهر رحمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به آغاز برداشت زردآلو از نیمه اول تیرماه در مرند اظهار داشت: این شهرستان از قطب های مهم تولید میوه زردآلو در سطح استان بوده و از لحاظ کیفیت و طعم در برخی رقم ها در کشور جزو بهترین ها است.
وی به وجود ۱۷ نوع زردآلو در این مرند اشاره کرد و افزود: ارقام عسگر آباد، نصیری، تبرزه، اردوباد، شاهرودی از بهترین ارقام زردآلوهای شهرستان است که قابلیت تازه خوری و خشکباری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی مرند با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح ۳ هزار هکتاری باغات زردآلو در شهرستان مرند بارور است، گفت: امسال سرمازدگی بهاره و عدم تلقیح درختان در تولید محصول اثر گذاشته و پیش بینی می شود عملکرد شهرستان با میانگین ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار در مجموع ۱۲ هزار تن باشد.

وی گفت: ۲۵ درصد از محصول تولیدی شهرستان به صورت تازه خوری و ۷۵ درصد به صورت فرآوری شده به بازار عرضه می شود.
وی اعلام کرد: در ۳ هزار هکتار باغ زردآلوی شهرستان در حدود ۴۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند.
رحمانی خاطرنشان کرد: در شهرستان مرند به صورت سنتی در کنار باغات، اقدام به تهیه خشکبار شده و اکنون به عنوان بزرگترین و مهمترین قطب تولید خشکبار قیسی است.
وی افزود: همچنین در کنار تهیه خشکبار بطور سنتی، واحدهای صنایع تبدیلی نیز در زمینه تولید برگه زردآلو، لواشک و آب میوه فعالیت می کند.
مدیر جهاد کشاورزی مرند ضمن اشاره به خسارت تگرگ و سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان گفت: در این راستا، ۲ دستگاه ضد تگرگ و ۲ دستگاه ضد سرما در شهرستان پیش بینی کردیم و علاوه بر آن حدود ۱۴ دستگاه ضد تگرگ دیگر نیز باید نصب شود.

/ ‏۳۰۷۱/‏۹۹۱۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • وجود ۳۳ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان راور
  • سطح باغات چای ۲۲ هزار هکتار است
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد