Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی کوتاه «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی، «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین، «باد دوچرخه سوار» ساخته نازنین سبحان‌سربندی و «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست در بخش مسابقه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کارتون کلاب (Cartoon Club Award) ایتالیا به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی و کمیک و بازی‌های «کارتون کلاب» ایتالیا که از سال ۱۹۸۵ راه‌اندازی شده تاثیر قابل توجه‌ای برای فیلم‌های انیمیشن، کوتاه و به‌ویژه داستان، آموزشی، تجربی با گرافیک کامپیوتری داشته است.

این جشنواره همچنین محل برگزاری نشست‌های مختلف با نویسندگان و فیلمسازان است و یک بازار نمایشگاهی با نام Riminicomix دارد که ویژه فیلم‌های کمیک و ابزار آن است.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی کارتون کلاب از ۲۲ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۸ برابر با ۱۳ تا ۲۱ ژوییه ۲۰۱۹ در شهر ریمینی ایتالیا در حال برگزاری است و فیلم‌هایی از کشور ایران، لهستان، روسیه، سوییس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، سنگاپور، هلند، فنلاند، بلژیک، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، گرجستان، سوئد، انگلستان، چین، بلغارستان، استونی و هند در آن نمایش داده می‌شود.

مسابقه فیلم‌های انیمیشن ساخته دانش‌آموزان دبیرستانی، دوره‌های دانشگاه و مدارس فیلم انیمیشن (Sig Rossi Award)، مسابقه فیلم‌های ساخت کودکان (Cartoon Jury Award)، مسابقه انیمیشن فیلم‌های ویژه کودکان (Cartoon Kids Award) و چشم‌انداز از بخش‌های این جشنواره است.

کد خبر 4671056 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسپانیا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد

 استودیو جیبلی که استودیوی سازنده انیمیشن‌هایی، چون «همسایه من توتورو» و انیمیشن برنده اسکار «پسر و مرغ ماهی‌خوار» است، جایزه نخل طلای افتخاری هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن را دریافت می‌کند. این نخستین بار است که این جایزه به جای یک فرد به یک گروه اهدا می‌شود.

به نقل از ورایتی، این استودیو توسط هایائو میازاکی و توشیو سوزوکی در سال ۱۹۸۴ و با ساخت «نائوشیکا از دره باد» اثر میازاکی تاسیس شد.

سوزوکی در بیانیه‌ای گفت: واقعا مفتخر و خوشحالم که نخل طلای افتخاری به استودیو اهدا شد.

وی افزود: ۴۰ سال پیش، هایائو میازاکی، ایسائو تاکاهاتا و من استودیو جیبلی را با آرزوی ارایه انیمیشن‌های سطح بالا و با کیفیت برای کودکان و بزرگسالان در هر سنی راه انداختیم و امروز فیلم‌های ما در سراسر جهان تماشا می‌شود و بازدیدکنندگان زیادی به موزه جیبلی، میتاکا و پارک جیبلی می‌آیند تا دنیای فیلم‌های ما را خودشان تجربه کنند.

سوزوکی در ادامه گفت: ما واقعا راه درازی را طی کردیم تا استودیو به چنین سازمان بزرگی بدل شود. اگرچه من و میازاکی خیلی پیر شده‌ایم، اما مطمئن هستم که استودیو جیبلی به چالش‌های جدید، به رهبری کارکنانی که روح شرکت را درک می‌کنند، ادامه خواهد داد.

آیریس کنوبلوش، رییس کن و تیری فرمو مدیر جشنواره هم درباره تصمیم خود گفتند: برای نخستین بار این یک شخص نیست، بلکه یک موسسه است که انتخاب شده تا مورد تجلیل واقع شود. مانند تمام نماد‌های هنر هفتم، این شخصیت‌ها تخیلات ما را با جهان‌های پربار، رنگارنگ و روایت‌های حساس و جذاب پر می‌کنند. با جیبلی، انیمیشن ژاپنی در حد یکی از ماجراجویی‌های بزرگ سینمادوستان بدل شده است.

استودیو جیبلی که در توکیو واقع است، فیلم‌های میازاکی از جمله «پرنسس مونونوکه»، «شهر اشباح»، «قلعه متحرک هاول» و در مجموع ۲۵ عنوان فیلم انیمیشن و چند سریال تولید کرده است. اوایل امسال، میازاکی دومین اسکار خود را برای فیلم «پسر و مرغ ماهی‌خوار» دریافت کرد.

جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ از ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

tags # سینما سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو انیمیشن سازی جیبلی ژاپن
  • این شرکت مشهور دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن را می‌برد
  • «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
  • فیلم‌های ماندگار کانون پرورش تماشایی شد/ «پریسان» به پرتغال رفت
  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «رد پا» مسافر ایتالیا شد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد