Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اطلاعیه وزارت کشور در خصوص انتخابات شورایاری ها، این موضوع قانونی دانسته شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا وی روز شنبه در آئین افتتاحیه پروژه‌های منطقه ۲ افزود: این انتخابات ۴ مرداد ماه در ۳۵۲ محله با یکهزار و ۷۰۴ صندوق برگزار می‌شود.
هاشمی با بیان اینکه تبلیغات نامزدهای انتخابات شورایاری‌ها از دیروز به مدت یک هفته آغاز شده اظهارداشت: در ساختار نظام جمهوری اسلامی انتخابات شورا و انجمن‌های محلی که عنوان شورایار دارد با هم ساختار نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند و اگر نقصی در این زمینه وجود داشته باشد نمی‌توانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در فرایند ثبت نام تنها رد صلاحیت یک درصدی آن هم به دلیل کمبود مدارک افراد وجود داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تاکید بر برگزاری با متانت انتخابات شورایاری‌ها ابراز امیدواری کرد که انتخابات مؤثری داشته باشیم.
به گزارش ایرنا باوجود شروع مراحل اجرایی پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها، چندی پیش رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به سران قوا و نیز وزارت کشور این انتخابات را غیرقانونی دانسته و خواستار جلوگیری از برگزاری آن شده بود که شهردار تهران در واکنش به وی اعلام کرده این انتخابات مصوبه دولت است.
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به افتتاح خط ۶ مترو، بوستان عبقری و فضای میدان هفت تیر گفت: این اقدامات از حرکت‌های مثبت است که هرچند از نظر هزینه کم است اما اهمیت ویژه دارد.
هاشمی تاکید کرد: باید در همه مناطق نسبت به پروژه‌های کوچک اینچنینی اهتمام بیشتری داشته باشیم زیرا اثربخشی زیادی دارد البته اهمیت پروژه‌های فرامنطقه ای که معضلات را زیربنایی حل می‌کند نیز باید در نظر گرفته شود.وی در ادامه با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی تصریح کرد: باید به حرکت انگلیسی‌ها و توقیف نفت کش ایرانی پاسخ قانونی داده می شدکه باید به حرکت اخیر سپاه در توقیف نفتکش انگلیسی دست مریزاد بگوییم که دزدی دریایی را با اقدام قانونی پاسخ داد. برچسب ها: محسن هاشمی ، وزارت کشور

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن هاشمی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت نگاه عمل‌گرایانه در حوزه حل مشکلات مردم دارد و تلاشمان این است که توازن را ایجاد کنیم و به این باور برسیم جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشست مشترک با وزیر اقتصاد ضمن تبریک ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ماه مبارک رمضان و عید نوروز اظهار کرد: شعار سال پیشینه دارد و مبتنی بر نظریات فکری است، بر این اساس رهبر حکیم و فرزانه‌ای در صدر نظام هستند که سال‌های سال با آسیب شناسی دقیق بر حل مشکلات اقتصادی تمرکز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شعار سال یکی از راهبردهای اساسی کشور در سال پیش رو است، افزود: شاید با نگاهی ناکافی تصور کنیم که شعار سال اقتصادی است و باید همه تمهیدات برای تحقق آن از حوزه اقتصاد سرچشمه گیرد که اشتباهی راهبردی محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب چنین تعبیری در مورد فرهنگ داشتند مبنی بر اینکه فرهنگ شبیه هواست و با چنین نگاهی فرهنگ امری ثانوی نیست و امری اولیه به‌شمار می‌رود؛ در جامعه‌ای با اندیشه دینی تا زمانی که حوزه فرهنگ ارتقای لازم را نیابد اساساً امکان پیشرفت وجود ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه اساساً بدون بستر فرهنگی امکان پیشرفت در جامعه دینی با قرائت اسلامی وجود ندارد، گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور رخ داده این است که به این یکپارچگی توجه لازم نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشینه تمدنی و نظام سازی ما اندیشه‌ای منسجم است، ادامه داد: در این زمینه همیشه میدان امام اصفهان (ع) را مثال می‌زنم که در آن مسجد امام به‌عنوان نماد توحید، مسجد شیخ لطف‌الله نماد آموزش، عالی قاپو مظهر سیاست و بازار قیصریه به عنوان نماد بازار و اقتصاد همنشین یکدیگر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مسئول مهمی در کشور داشتیم که می‌گفت حوزه فرهنگ به دولت مربوط نیست که اشتباهی راهبردی محسوب می‌شود، این حوزه یکپارچه است و فرهنگ امری مقدم محسوب می‌شود چراکه زیر سایه فرهنگ توحیدی است که اتفاقات مهم رخ‌می دهد.

اسماعیلی تاکید کرد: روز اولی که خدمت رهبری رسیدیم ایشان فرمودند ساختارهای فرهنگی نیاز به بازسازی انقلابی دارد، در مورد اینکه این بازسازی چگونه باید انجام شود نیز فرمودند منظور اصلاح ساختارهای فرهنگی در جامعه است و نه در دولت.

وی گفت: رئیس دولت نیز شخصیتی فرهنگی است و وابستگی به مکتب فکری دارد؛ البته گرد و خاک رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد مردم با عمق راهبردی تفکر حاکم بر دولت آشنا شوند، دولت نگاه عمل‌گرایانه در حوزه حل مشکلات مردم دارد و در دولت تلاشمان این است که توازن را ایجاد کنیم و به این باور برسیم جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه بدون راه‌حل فرهنگی، امکان اصلاح مسئله الگوی مصرف وجود ندارد، افزود: حوزه فرهنگ در دولت باید به عنوان مسئله‌ای اصلی دیده شود.

در این مراسم سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، شبیر فیروزیان سرپرست امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، فرزانه فخریان رئیس بنیاد ملی پویانمایی ایران، حجت‌الاسلام خداداده مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد نیز حضور دارند.

کد خبر 739507

دیگر خبرها

  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • دادستان کل: با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • با اجرای قانون شفافیت مالی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • جهش تولید بدون اصلاح انگاره‌های ذهنی وجود ندارد
  • بیمارستان تخصصی وزارت نفت در استان بوشهر ساخته شود
  • مردم در کدام انتخابات به زنان بیشتر اعتماد کردند؟
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی