Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سيد جعفر صدري، مدير امور فناوري اطلاعات بانک صادرات ايران در گفت‌وگو با ويژه‌نامه «نمايشگاه الکامپ» هفته‌نامه «عصر ارتباط»، رويکردهاي جديد اين بانک در حوزه بانکداري الکترونيک و تازه‌ترين تلاش‌ها براي تقويت زيرساخت‌هاي بانکداري نوين را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، وي حرکت در مسير بانکداري ديجيتال، گسترش بانکداري الکترونيک شرکتي، تقويت اپليکيشن‌هاي راهبردي و با تجربه مشتري بهتر از جمله «صاپ» و نسخه هاي جديد همراه بانک و اينترنت بانک را مورد اشاره قرار داد و ملاحظات جديد نظام بانکي در خصوص بانکداري خرد را تشريح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدير امور فناوري و اطلاعات بانک صادرات ايران از محصولات جديدي خبر داد که در آينده نزديک سهم بانکداري الکترونيک اين بانک را در بين بانک‌هاي بزرگ کشور ارتقا خواهد داد.
نمايشگاه الکامپ امسال با شعار «آينده بهتر»، به دنبال دستاوردهاي شرکت‌ها و سازمان‌هاي داخلي در طراحي، توليد و پشتيباني از فناوري‌هاي اطلاعات است. دستاوردهاي جديد بانکداري الکترونيک بانک صادرات ايران در يک سال اخير چه بوده و رويکردهاي بانک براي توسعه فناوري‌هاي جديد در اين حوزه چيست؟
به خاطر دارم در سال‌هاي ابتدايي برگزاري نمايشگاه، عمدتا کار اين رويداد با فروش سخت‌افزار همراه بود و به ندرت فروش و عرضه نرم‌افزاري را در آن موقع شاهد بوديم؛ اما وقتي به بيست و پنجمين دوره اين نمايشگاه نگاه ‌مي‌کنيم، مي‌بينيم که حدود ٦٠٠ شرکت‌کننده در بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه حضور دارند و جالب اينجاست که بخش‌هاي سخت افزاري آن خيلي پررنگ نيست. در مقابل در بخش‌هايي همچون استارت آپ‌ها، ديجيتال مارکتينگ، ارزهاي ديجيتال (رمزارزها)، داده‌کاوي و هوش مصنوعي، حوزه امنيت، بلاک‌چين، اينترنت اشياء، خدمات بيمه‌اي، واقعيت‌هاي مجازي، پرداخت الکترونيک و ساير حوزه‌هاي مرتبط حضور پررنگ‌تري دارند. اين نمايشگاه با محوريت حضور جوانان با انگيزه و پرتلاش نويد بخش آينده‌اي اميدوارکننده براي ارتقاي حوزه فناوري اطلاعات کشور است.
تعبير عام از بانکداري عمدتا حول محور بانکداري خرد مي‌چرخد، واريز و برداشت و پرداخت قبوض با مدل‌هاي مختلف مورد استفاده همگان بوده است. با ورود بانکداري الکترونيک، آمد و شد مردم براي دريافت خدمات بانکداري به حداقل رسيده و با ورود فين‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها که از سرويس‌هاي بانکداري باز استفاده مي‌کنند، خدمت‌دهي بانک‌ها عمدتا به سمت محصولاتي است که در اختيار مردم در هر زمان و هر مکان بوده و عملا درگاه‌هاي خدمات‌دهي بانک‌ها خارج از فيزيک شعب تعريف مي‌شود.
اولين درگاه‌ها خودپردازها بودند. پايانه‌هاي فروش، بانکداري را به داخل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها برد و بانکداري اينترنتي با ورود خود اين مسير را به داخل منازل هم کشاند. بانکداري همراه، نيز اين امکان را فراهم آورده که در هر نقطه و در هر شرايطي بتوان از خدمات بانکداري استفاده کرد. در واقع مفاهيم بانکداري خرد کاملا تغيير کرده و درعين حال هزينه‌هاي آن نيز به طور چشمگيري کاهش يافته است. به طور مثال يک تراکنش مالي در محيط اينترنت يک‌دهم هزينه آن در داخل شعبه است.
بانک صادرات ايران نيز با هدف هدايت خدمات به اين مسير از جمله بانک‌هاي پيشرو بوده است. در حوزه خودپرداز از جمله ‌بانک‌هايي است که با بيش از ٥١٠٠ خودپرداز در سراسر کشور رتبه دوم را دارد و به اين بخش اهميت ويژه داده است. از سوي ديگر بانک صادرات ايران، با داشتن ٧٠٠ هزار حسابي که به پايانه‌هاي فروشگاهي متصل است، رتبه دوم گردش مبلغي را در اين درگاه در بين بانک‌هاي بزرگ کشور دارد. طي سال‌هاي گذشته خدمات به صورت تمام وقت از طريق همراه بانک و اينترنت بانک به مشتريان خود بانک صادرات ايران ارائه مي‌شده است، اما آنچه در اين ميان جاي خالي‌اش بسيار احساس مي‌شد، ارائه سرويس خدمات بانک به مشتريان ساير بانک‌ها بود. اين اتفاق اولين بار در سال ٩٧ با تولد «صاپ» رقم خورد. هدف اين بود که در اپليکيشن «صاپ» ضمن اينکه تمامي مشتريان بانک‌هاي مختلف بتوانند از اين درگاه خدمات بانکي اخذ نمايند، مشتريان خود بانک صادرات ايران نيز تمامي سرويس‌هاي مورد نياز عمومي خود و خدمات خاصي نظير همراه بانک، رمزساز پويا و... را از طريق يک درگاه دريافت کنند.
خدمات عمده اين اپليکيشن چيست؟ آيا سرويس‌هاي جديدي نيز در راه است؟
اين سامانه اولين اپليکيشن ارائه‌دهنده خدمات کارت به کارت از مبدأ بانک صادرات ايران به ساير بانک‌ها است و تنها سامانه‌اي است که صدور آنلاين بيمه‌نامه به‌صورت مستقيم را ارائه مي‌کند. عمليات فعال‌سازي سامانه به راحتي و بدون نياز به مراجعه به شعبه انجام مي‌شود و با دريافت رمز دوم کارت بانکي از طريق همين نرم افزار، مي‌توان فعاليت‌هاي مالي را از طريق سامانه‌اي امن با کاربري آسان انجام داد.
انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک‌هاي عضو شتاب، خريد شارژ آنلاين/ بسته اينترنتي، فروش شارژ به صورت درون‌بانکي، پرداخت به حساب سازمان‌هاي خيريه و نيکوکاري، پرداخت قبوض، پرداخت قبض موبايل به صورت مستقيم، پرداخت قبوض سازماني، گردش حساب، امکان ثبت و نگهداري تراکنش‌هاي پرکاربرد در ليست محبوب من، رويت گزارش تراکنش‌ها و مديريت پروفايل مشتري از طريق منوي تنظيمات، مهمترين خدمات ارائه شده از طريق اپليکيشن «صاپ» است که ويژگي‌هاي منحصر بفردي را گردهم آورده و در آينده نيز خدمات خريد و فروش آنلاين سهام و توسعه خدمات بيمه اي نيز به اين قابليت‌ها افزوده خواهد شد. ضمنا خدمات مناسبتي مانند دريافت فطريه در ماه مبارک رمضان نيز از ديگر خدمات ويژه اين درگاه مي باشد.
اقبال مشتريان به اين نرم افزار تاکنون چگونه بوده؟
خوشبختانه تاکنون استقبال خوبي از «صاپ» صورت گرفته و با گذشت مدت زمان کوتاهي از آغاز به کار آن توفيقات خوبي به دست آمده است. توسعه «صاپ» و نسخه هاي جديد همراه بانک و اينترنت بانک از مهمترين رويکردهاي بانک صادرات ايران در زمينه توسعه بانکداري خرد است.
بانک صادرات ايران در حوزه فناوري اطلاعات چه خدمات ويژه اي به مشتريان ويژه خود ارائه مي‌دهد؟
بانک صادرات ايران در زمينه بانکداري شرکتي فعاليت‌هاي قابل توجهي داشته است. اين بانک در طول فعاليت خود همواره به شرکت‌هاي معظم و بزرگ، خدمات ويژه‌اي ارائه داده است. يکي از استراتژي هاي بانک صادرات ايران در حوزه خدمات B٢B مي‌‌تواند گسترش خدمات بانکداري شرکتي باشد و امروزه بدون توجه به حوزه بانکداري الکترونيک، امکان ارائه خدمات ارزنده بانکداري شرکتي وجود ندارد. در اين حوزه محصول «سپهريار» بانک صادرات ايران، در قالب بانکداري شرکتي، خدمات اختصاصي خود را به شرکت‌ها ارائه مي کند. به طور مثال سرويس خاص براي شرکت‌هاي بيمه‌‌اي، خودرويي، دارويي، علوم پزشکي و ... ارائه مي‌شود. در اين ميان، البته مفهوم بانکداري اختصاصي نيز براي ارائه خدمات خاص يک شرکت موضوعيت بيشتري پيدا مي‌کند.
در مسير بهره‌گيري از «سپهريار»، گاهي به مفاهيم خاصي از خدمات اختصاصي نيز مي‌رسيم که حتي در ميان خدمات متداول بانکي نيز وجود ندارد و بانک صادرات ايران اين پتانسيل را دارد تا بر اساس نيازهاي مشتريان بزرگ خود خدمات متنوعي نيز براي آنها ارائه دهد. در اين راستا فناوري اطلاعات قطعا چهره بانکداري را در آينده با تغييرات زيادي روبرو خواهد کرد چرا که شرکت‌ها ديگر با مدل‌هاي سنتي بانکداري امکان ارتباط و تعامل را ندارند.
بانک صادرات ايران در سال «رونق توليد» با ارائه طرح «طراوت» در پي حمايت از زنجيره توليد تا مصرف است. در حوزه بانکداري الکترونيک چگونه استفاده از اين طرح را براي شرکت‌ها و اشخاص تسهيل مي‌کنيد؟
همانطور که اشاره شد امروزه در بانکداري، تقريبا بدون توجه به فناوري اطلاعات امکان ارائه خدمت سودمندي وجود ندارد. طرح «طراوت» که با هدف توسعه فروش اعتباري در بين واحدهاي توليدي داخلي و استفاده بيشتر از اعتبارات اسنادي ريالي بانک صادرات ايران راه‌اندازي شده، اين امکان را فراهم کرده تا با يک واحد تسهيلاتي، بتوان به طور زنجيروار، منابع مورد نياز و سرمايه در گردش چند واحد توليدي را فراهم کرد. اين طرح بزرگترين اتفاق را در نظام بانکداري کشور براي حمايت از توليد رقم خواهد زد و از اين رو تدارک زيرساخت‌هاي بانکداري الکترونيک براي مشتريان و واحدهاي توليدي در دستور کار بانک است و همراستا با آن خدمات بانکداري شرکتي و بانکداري اختصاصي نيز توامان شرايط ويژه‌اي را براي مشتريان بانک فراهم کرده است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود

 رئیس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید عباس جوهری روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، ضمن قدردانی از همکاری تمامی دست اندرکاران برگزاری مرحله اول انتخابات اظهار کرد: نتیجه اخلاص و هم افزایی همه عوامل این بود که انتخابات با بهترین شرایط و در امنیت و آرامش کامل با حضور پرشور مردم برگزار شد.

وی با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسوولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: خوشبختانه تمام برنامه ریزی ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنشی برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، ادامه داد: ۲۱ اردیبهشت امسال این مرحله از انتخابات را در این ۲ حوزه برگزار خواهیم کرد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه سوال مهمی که‌ معمولا پرسیده می‌شود اینکه چه کسانی می‌توانند در دور دوم رای بدهند؟ گفت: ۲ گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

به گفته وی، گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده‌اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده‌اند.

جوهری یادآور شد: این ۲ گروه بر اساس قوانین انتخابات می‌توانند در این دوره حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیندازند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، افزود: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رای داده باشند، نمی‌توانند در این دو حوزه رای بدهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • بررسی اختلال در سامانه الکترونیک بیمه سلامت
  • استقرار مدیرسرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان غربی
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می شود