Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه، سنگ اندازی در برابر روند بازسازی، حمایت از تروریسم و اشغال جولان اجرای دستور کار توسعه پایدار ۲۰۳۰ را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل در همایش سیاسی بلندپایه در زمینه توسعه پایدار و نشست شورای اقتصادی و اجتماعی گفت: سیاست‌های برخی از کشورها مبنی بر تحمیل اقدامات یکجانبه اجباری به سوریه و سنگ اندازی در برابر روند بازسازی، حمایت و تامین بودجه تروریسم و حمایت از اشغال جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی، اجرای دستورکار توسعه پایدار ۲۰۳۰ را به تعویق می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضع اولیه سوریه در خصوص این دستورکار با ارزیابی که دبیرکل سازمان ملل ارائه کرده است، هم خوانی دارد، او در این ارزیابی تاکید کرد: محک واقعی دستاوردهای ما، سخنرانی‌های ما در نیویورک یا ژنو نیست بلکه این دستاوردها با پیاده شدن نتایج ملموس آن در زندگی مردم قابل اندازه‌گیری هستند.

یکم ژانویه ۲۰۱۶ اقدامات برای اجرای ۱۷ هدف اصلی طرح توسعه پایدار ۲۰۳۰ آغاز شد که رهبران کشورهای جهان در یک نشست تاریخی سازمان ملل در سپتامبر ۲۰۱۵ آن را تصویب کردند.

جعفری ادامه داد: سوریه همچنان اطمینان دارد که توانمند کردن مردم، برابری و دستیابی به راه حل‌های دایمی در زمینه چالش‌های مربوط به توسعه، مستلزم فراهم کردن فرصت عادلانه از طریق همگرایی بین‌المللی بر پایه ایجاد اعتماد حقیقی میان دولت‌ها و احترام متقابل به تمامیت ارضی است.

وی افزود: دولت سوریه برای تکمیل نخستین گزارش ملی در زمینه توسعه پایدار تلاش و این گزارش را در ماه آوریل ۲۰۱۹ منتشر کرد. ما امیدوار بودیم سوریه جزو کشورهایی باشد که در سال جاری میلادی بررسی‌های ملی داوطلبانه خود را ارائه کرده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: ما اتفاق نظر داریم که اجرای اهداف این طرح در درجه نخست یک مسؤولیت ملی است اما مقابله با اکثر چالش‌هایی که در برابر تحقق این طرح سنگ اندازی می‌کنند یک مسؤولیت بین‌المللی مشترک است.

جعفری افزود: پس از گذشت چهار سال از تصویب دستورکار ۲۰۳۰ ما امروز از سوی برخی از طرف‌های بین‌المللی شاهد گرایش به اقدامات گزینشی با هدف براندازی یا نادیده گرفتن اصول و اهداف سیاسی این دستورکار هستیم. این کار توافقی که در زمان تصویب این طرح صورت گرفته را تضعیف می‌کند و در صورت ادامه یافتن این خط مشی ما هر سال گردهم جمع خواهیم شد تا نسبت به کندی روند تحقق اهداف توسعه در سطح جهانی در مقابل شتاب خطرناک درگیری‌ها و شاخص‌های هزینه نظامی آن هم در سطح جهانی ابراز نگرانی کنیم.

اهداف توسعه پایدار بر پایه اهداف توسعه هزاره و هدف از آن پایان بخشیدن به فقر در همه اشکال آن است.

سازمان ملل تاکید دارد، اهداف جدید در نوع خود منحصر بفرد هستند زیرا همه کشورها با درآمد ضعیف، متوسط و بالا به اتخاذ اقدامات لازم جهت تقویت رفاه و آسایش و در عین حال حفظ سیاره زمین فرا می‌خواند.

اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ نشان می‌دهد که ریشه کردن فقر باید در کنار استراتژی‌های صورت بگیرد که به دنبال رشد و توسعه اقتصادی هستند. این طرح توسعه شامل مجموعه نیازهای اجتماعی از جمله آموزش، بهداشت، اشتغال‌زایی است و در عین حال تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط زیست را بررسی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بشار جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان برنامه و بودجه، داود منظور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که بنا به دعوت معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، برای شرکت در هشتادمین اجلاس سالانه اسکاپ به بانکوک سفر کرده است، با مدیرکل غرب آسیای وزارت خارجه تایلند دیدار کرد.

منظور در این دیدار، ضمن با اهمیت دانستن نشست سالانه کمیسیون همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ)، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت این نهاد بین‌المللی در اجرای برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشور تأکید کرد.

در ادامه این دیدار، آقای واراووت، مدیرکل غرب آسیای وزارت خارجه تایلند، ضمن اشاره به وضعیت ملتهب خاورمیانه، پرهیز طرف‌های درگیر از افزایش تنش در منطقه را مورد تأکید قرار داد.

معاون رییس‌جمهور کشورمان نیز ضمن تبیین شرایط سخت مردم مظلوم غزه و ضرورت اقدام قاطع جهانی برای توقف سریع حملات رژیم صهیونیستی به رفح، اقدام شجاعانه و مدبرانه نیرو‌های مسلح کشورمان را در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی کنسولگری کشورمان در سوریه مورد تجلیل قرارداد و بر پاسخ سخت‌تر و پشیمان‌کننده‌تر در صورت تکرار این‌گونه تعرضات تأکید کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با این اقدام ماجراجویانه به‌دنبال گسترش تنش در منطقه بود تا از این طریق نگاه‌های انتقادی جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی را از غزه به یک جبهه جدید معطوف کند که پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران نقشه شوم رژیم صهیونیستی را نقش بر آب کرد.

دیدار منظور با معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی اسکاپ

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در نخستین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین نشست سالیانه اسکاپ، در مراسمی که وزیر خارجه تایلند در مقر اسکاپ تدارک دیده بود، شرکت کرد.

منظور در این مراسم که وزارت امور خارجه تایلند با حضور میهمانان خارجی تدارک دیده بود، ضمن دیدار با خانم «آلیس جابانا»، معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرایی اسکاپ، وزیر امور خارجه تایلند، خانم «لتیزیا روسانو»، مدیر اپدیم، و نمایندگان برخی کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس از جمله معاون نخست وزیر قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

منظور امروز (سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه) در دومین روز نشست اسکاپ در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات کشورمان در خصوص موضوع نشست هشتادم با عنوان «اهرم‌سازی نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» پرداخت.

وی همچنین با خانم «آلیس جابانا»، مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو و در جلسه اپدیم نیز سخنرانی خواهد کرد.

استفاده هرچه بیشتر ایران از ظرفیت نهاد‌های وابسته به سازمان ملل

رییس سازمان برنامه و بوجه کشورمان همچنین در صفحه ضخصی خودش در فضای مجازی نوشت:‏ در حاشیه ۸۰ امین نشست سالانه اسکاپ، گفتگوی بسیار مفیدی با خانم جابانا معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ در خصوص استفاده هرچه بیشتر کشورمان از ظرفیت نهاد‌های وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدور‌ها و مقابله با خشکسالی داشتیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت