Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ "اله مراد عفیفی‌‌پور" با بیان این مطلب که نخستین ساعات صبحگاهی امروز (29 تیرماه) به منظور بررسی دقیق تر ابعاد، جوانب و علل حادثه دریایی نفتکش «استینا ایمپرو» (Stena Impero)در تنگه هرمز، وارد لنگرگاه بندرعباس شده است، اظهار داشت: این شناور تانکر که عصر روز جمعه بیست و هشتم تیرماه از آب های محدوده دریای عمان به سمت بندر الجبیل عربستان در حرکت بود، در مسیر تردد خود در تنگه هرمز، با یک فروند شناور صیادی برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از دریافت گزارش هایی مبنی بر نقض قوانین بین المللی دریانوردی و عدم تمکین و پاسخ شناور مذکور نسبت به تماس های صورت گرفته، نفتکش انگلیسی با هماهنگی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت شد تا ابعاد مختلف حادثه توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به دقت بررسی شود.

نفتکش محموله ای به همراه نداشته است مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: بررسی های کارشناسی علل وقوع حادثه دریایی این نفتکش که محموله ای به همراه نداشته است، توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه نفتکش «استینا ایمپرو» تحت پرچم کشور انگلستان است و ۲۳ نفر خدمه دارد، اظهار داشت: ۱۸ نفر از خدمه این شناور ملیت هندی دارند و پنج نفر خدمه دیگر هم از کشورهای روسیه، فیلیپین و لتونی هستند،‌ البته فرمانده نفتکش، دارای ملیت هندی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: برای حفظ ایمنی کشتی فعلا خدمه در کشتی حضور دارند و در حال حاضر همه ۲۳ خدمه، در محل کار خود در نفتکش هستند. وی اضافه کرد: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضایی، ممکن است

خدمه برای انجام مصاحبه های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: به منظور رعایت ضوابط ایمنی و استانداردهای بین المللی  دریانوردی همه همکاری های لازم برای هدایت ایمن و دقیق تانکر «استینا ایمپرو» و لنگراندازی در موقعیت مناسب، از سوی این اداره کل صورت پذیرفته است.

درباره تانکر «استینا ایمپرو» بیشتر بدانید گفتنی است، شناور Stena Impero یک تانکر نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که 183 متر طول و 49هزار و 683 تن وزن دارد. این کشتی در سال 2018 میلادی ساخته شده است و با پرچم کشور انگلستان تردد می کند. این شناور ظرفیت حمل 46 میلیون و 576 هزار لیتر مایعات (نفت یا مواد شیمیایی) را دارد.

شایان ذکر است، آمارهای موجود نشان می دهد که روزانه حدود 14 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز صادر و وارد بازارهای جهانی می شود، همچنین سالانه حدود50 هزار کشتی از این تنگه عبور می کند که بیشتر آنها تانکرهای نفتی هستند.

یادآور می شود، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر جمعه 28 تیر یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید‌: نفتکش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی عمان کارشناسی مصاحبه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در نشست هماهنگی ترخیص محدود کالا‌های متروکه سنواتی بنادر استان با حضور تماری معاون دادستان بوشهر، مدیر کل گمرک بوشهر و رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیک، بیان کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، نگاهی مثبت و سازنده برای تعیین وضعیت کالا‌های متروکه سنواتی ایجاد شده به‌نحوی که بنادر بوشهر با ترخیص ۹۶ درصد این کالا‌ها در کشور پیشگام هستند.

وی افزود: در زمان انجام سفر رئیس قوه قضاییه ۲ هزار و ۱۲۹ قلم کالای متروکه سنواتی در بنادر این استان وجود داشت که اکنون به ۱۰۰ قلم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ قلم کالای باقیمانده ۳۰ مورد توقیفی است که فرایند آن در دستگاه قضایی در حال انجام است.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: با حجم قابل توجه کالا‌های ورودی به بنادر استان بوشهر می‌طلبد با خروج کالا‌های رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر فراهم شود.

وی اظهار کرد: خدمات‌رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالا‌های رسوبی این مهم به‌خوبی محقق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حضور موثر دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه استان در بنادر و روند تخلیه و بارگیری کالا‌ها نویدبخش افقی روشن فراروی بنادر است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تمام توان از ظرفیت ایجاد شده استقبال می‌کند.

وی بیان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور تحرک و پویایی لازم در بنادر استان ایجاد شده که بدون تردید برای دستیابی به نتیجه نهایی باید تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی پای کار باشند.

دیگر خبرها

  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • جزییات نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • نجات ۲۱ سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک
  • مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس