Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:02:47 GMT

۶ درصد از بیماران قربانی خطاهای پزشکی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۳۶۷

۶ درصد از بیماران قربانی خطاهای پزشکی می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری «دیلی میل»، خطاها، قضاوت‌های نادرست و واکنش‌های نامناسب انسانی را نمی‌توان به طور صددرصدی رفع کرد اما در پزشکی هدف بر این است تا جایی که امکان دارد به این هدف نزدیک شویم.

با این وجود، نتایج مطالعات محققان دانشگاه منچستر بر سوابق بیش از ۳۳۵ هزار بیمار نشان می‌دهد که هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمت غم‌انگیز ماجرا آن جاست که ۱۲ درصد از این اشتباهات که برخی از آنها قابل پیشگیری نیز هستند، موجب مرگ و معلولیت دائمی بیماران می‌شوند.

این خطاها که سالانه جان ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار آمریکایی را می‌گیرد، طیف وسیعی از عوامل از واکنش به داروها گرفته تا اشتباهات فاحش در حوزه جراحی از جمله انجام عمل های جراحی اشتباه را در بر می‌گیرند.

آن طور که این تیم انگلیسی می‌گوید، نیمی از این صدمات، تروماهای روانی، عفونت‌ها و دیگر خطاهای مشابه، قابل پیشگیری بوده و هستند.

جزئیات این مطالعه در مجله (British Medical Journal (BMJ منتشر شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه گفت: زنده یاد لیلی سماواتی، ۶۱ ساله، اهل و ساکن شهرستان اردبیل که بدنبال سکته مغزی در بخش ICU بیمارستان علوی اردبیل بستری شده بود علیرغم مراقبت‌های درمانی و وجود علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتور‌های واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان، ساعت ۲/۳۰ روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهت اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی/ جدول افزایش قیمت نسخه‌ها
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • درخواست رییس نظام پزشکی از داروسازان
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی