Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  الله‌مراد عفیفی‌پور درباره نفتکش انگلیسی توقیف شده در آب‌های بندر شهید رجایی اظهار داشت: این کشتی با پرچم انگلیس در خلیج‌فارس تردد می‌کرد ضمن اینکه مخازن این نفتکش، خالی و به مقصد یکی از بنادر عربستان در حرکت بود.

 

وی ادامه داد: نفتکش توقیف شده در بندرعباس ۲۳ خدمه دارد که از تابعیت‌های لتونی، فیلیپین و هند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناور مذکور در حال حاضر در بندرعباس لنگر انداخته است و به‌زودی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بررسی‌های خود را در این خصوص آغاز خواهد کرد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد: این نفتکش با نفتکشی که اخیراً توقیف شد و حامل سوخت قاچاق بود، تفاوت دارد؛ نفتکشی که دیشب توقیف شد، دارای مخازن خالی بوده که به قصد بارگیری به سمت عربستان در حرکت بوده است.

 

عفیفی‌پور درباره علت توقیف این نفتکش تأکید کرد: نفتکش انگلیسی با یک شناور صیادی برخورد کرده اما به تقاضای شناور صیادی و نیروهای اطراف آن برای رسیدگی به علت حادثه و تعیین میزان خسارات پاسخ نداده است و مسیر خود را نیز تغییر می‌دهد و درخواست‌های سایر شناورها نیز بی‌پاسخ می‌ماند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات شناور انگلیسی احتمال ایجاد خطر برای سایر شناورهای منطقه را در پی داشته است، به درخواست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و با همکاری نیروهای نظامی و سپاه مستقر در منطقه، این شناور به سمت آب‌های بندرعباس هدایت شد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره اخذ جریمه از این نفتکش انگلیسی برای توقف در آب‌های بندرعباس گفت: بر اساس قوانین بین المللی، شناورهای توقیف شده مسئول پرداخت خسارت زیست‌محیطی به منطقه و به شناور حادثه‌دیده، بوده و هزینه‌های توقف نیز از آنها اخذ خواهد شد.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نفتکش انگلیسی آب اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد