Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هوشنگ فولادی در نشست خبری با رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: دو بیمارستان در سنندج و سقز، پلی‌کلینیک تخصصی سنندج، مراکز درمانی مریوان، قروه و بیجار و دو درمانگاه عمومی بانه و کامیاران در بحث درمان مستقیم به افراد زیر پوشش خدمات‌ رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت درمانگاه عمومی دیواندره هم از ابتدای امسال شروع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان اذعان کرد: در حال حاضر این مدیریت در موضوع مراکز ملکی درمانی چه در بخش کمی و چه کیفی در کشور شرایط مطلوبی دارد و با اتمام درمانگاه دیواندره، کردستان تنها استانی خواهد بود که در تمامی شهرستان‌ها دارای مراکز درمانی است.

فولادی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند که معادل ۱۳۵ میلیارد تومان در درمان آنها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار مراجعه به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی از قبیل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و پزشک عمومی و متخصص، ۱۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۲۳ نفر در بیمارستان‌های سنندج و سقز بستری شده‌اند ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۱۶۹ عمل جراحی صورت گرفته است.

وی متوسط اقامت بیمار در مراکز درمانی کردستان را ۲.۳۹ روز و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی را ۸۳.۳۶ درصد ذکر کرد.

فولادی همچنین گفت: نسبت سزارین به زایمان طبیعی در کردستان ۳۲ درصد است که به دلیل کاهش آمار سزارین مورد تشویق مرکز قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان، توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان سنندج تا سطح استانداردهای بین‌المللی و افزایش تخت‌های آن تا ۲۲ تخت، خرید و نصب ۵ دستگاه رادیولوژی، دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵ توسط ستاد مدیریت درمان، پلی‌کلینیک تخصصی سنندج و درمانگاه قروه و کسب رتبه بیمارستان سنندج در میان ۶۹ بیمارستان سازمان را از دستاوردها و اقدامات این مدیریت در کردستان ذکر کرد.

وی در پایان افزود: آغاز پروژه طرح سامانه تولید نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی، کسب رتبه دوم مدیریت بحران در میان ۲۹ مدیریت و کسب رتبه اول بیمارستان سنندج در شاخص درصد سزارین به کل زایمان در میان ۶۹ بیمارستان مرکز از دیگر دستاوردهای این مدیریت است.

46

کد خبر 1281543

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان کردستان تامین اجتماعی درمان بیمه ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا دونالد ترامپ باشگاه پرسپولیس ایران و انگلیس خلیج فارس انگلیس نفتکش سپاه پاسداران پهپاد هواپیمای بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف قرارداد این سازمان در سوم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه جاری در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان ازجمله داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز در آینده نزدیک ازتوسط سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

بر اساس این گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۷ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت