Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:17:56 GMT

وضعیت آب‌های سطحی و قنوات مهرشهر بلاتکلیف است

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۷۶۰۱

وضعیت آب‌های سطحی و قنوات مهرشهر بلاتکلیف است

علی عدل روز شنبه در اولین نشست کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از رشد و گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در سال جاری افزود: با توجه به اهمیت خدمات رسانی به مهرشهر و جلوگیری از فرار جمعیتی، شهرداری از سال گذشته ۶۰ درصد اقدامات را منعکس به این بخش کرده است اما متاسفانه برخی از موارد روند خدمات رسانی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این مدت سعی شده با اعتبارات کم آسفالت مهرشهر به نتیجه برسد و اگر دستگاه‌های مربوطه زمینی را برای بازارچه محلی واگذار کنند امکان انتقال بازارچه محلی ابوذر به این منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود وجود دارد.

معاون شهردار بیرجند با بیان اینکه در حوزه فضای سبز مهرشهر با توجه به نداشتن زمین با مشکل مواجه هستیم اظهار داشت: دستگاه‌ها نسبت به واگذاری زمین برای ایجاد فضای سبز همکاری مطلوبی ندارند و در صورت واگذاری، مواردی را درخواست می کنند که شهرداری طبق قانون اجازه همکاری ندارد.

وی افزود: طرح پارگ جنگلی و بازارچه صنایع دستی با طرح المان قلعه بیرجند در دست بررسی است و با توجه به اینکه خدمات در مهرشهر حداقلی است امیدواریم فضایی را فراهم کنیم که شاهد فرار جمعیتی از این نقطه نباشیم.

هزینه اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی در طرح فرزان بیرجند

معاون امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک شهردار بیرجند گفت: با توجه به اهمیت بازگشایی معبر فرزان، شهرداری بیرجند ۱۳ میلیارد تومان هزینه کرده اما هنوز در تامین زیرساخت‌هایی همچون آب، تامین شبکه های فاضلاب و تاسیسات با مشکل مواجه است.

وی ادامه داد: بلاتکلیفی برخی املاک نقطه ای شرکت مادرتخصصی با محوریت راه و شهرسازی یکی از دیگر مشکلات موجود در این منطقه است که این املاک تخریبی و نیمه تخریب شده، خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده است.

عدل گفت: در محدوده موسی بن جعفر مشکلات ترافیکی حل شده و با اتصال خیابان کارگران به شعبانیه در این منطقه هم با مشکلی مواجه نخواهیم بود اما در طرح پیاده روسازی خیابان جمهوری یک پارکینگ طبقاتی فعال است که سعی خواهیم کرد به زودی کلنگ‌زنی ۲ پارکینگ دیگر را در منطقه عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه پیاده روسازی به معنای حذف پارکینگ ها نخواهد بود افزود: بیش از ۱۰۰ پارکینگ خودرو به صورت مقطعی جاگذاری شده تا بازاریان با مشکلی مواجه نباشند.

وی درخصوص کمربند سبز بیرجند با توضیح اینکه تاکنون ۲۴.۵ هکتار مورد اقدام و ۱۴ هکتار به بهره برداری رسیده است گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته کمربند سبز بیرجند در ۶۰ هکتار اجرا خواهد شد.

معاون شهردار بیرجند افزود: فاز اول این پروژه از میدان سفیر امید تا دانشگاه آزاد بیرجند ادامه دارد که به بهره برداری رسیده و فاز دوم شرق همین مسیر اجرا خواهد شد که امیدواریم با جاگذاری امکانات رفاهی و ورزشی رضایتمندی خوبی را به همراه داشته باشد.

وی درختکاری، افزایش سرانه، تلطیف هوا، سکونتگاه موقت بحران و جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری را از مهمترین مزایای کمربند سبز عنوان کرد.

عدل از لوله گذاری ۱۰ کیلومتری آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا تمامی نیروها بسیج شده اند اما تحقق آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب نیازمند همکاری بین بخشی ادارات مربوط از جمله آب منطقه ای است.

در این نشست در قالب دستورالعمل مقرر شد مکاتبه‌ای با دستگاه‌ها نسبت به ثبت اراضی تحت مالکیت ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد بازارچه محلی و تکمیل کمربند سبز در دستور کار شهرداری قرار گیرد و دستگاه‌ها به روزترین اقدامات پیشگیرانه برای حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت را به کارگروه ارایه دهند.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب خراسان جنوبی شهرداری بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس

‌استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس استان تاکید کرد‌ و گفت: یکی از اصلی دغدغه های مدارس این است که یا اینکه نماز خانه ندارند و یا اینکه نمازخانه آنها نیاز به مرمت دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد امروز صبح در جلسه شورای اقامه نماز استان با عرض تبریک روز سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه پاسداران یکی از ستون های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که نقش ویژه ای در تحکیم و استحکام نظام داشته است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه تمام توان و تلاش ما باید در برپایی هرچه بهتر نماز باشد افزود: این به عنوان تکلیف الهی خودمان است که باید در بهبود این امر کمک کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه شورای اقامه نماز استان برنامه های خوبی را در این راستا انجام داده است اظهارداشت: آیین نامه ای ابلاغ شد که مشتمل بر 26 ماده است که برای همه وزارت خانه ها وظیفه ای را مشخص کرده که از بین همه تاکید ویژه ای بر روی وزارت آموزش و پرورش شده است.

 وی با بیان اینکه تاکید ویژه ای بر روی وزارت آموزش و پرورش شده، تصریح کرد: این ابلاغ برای مجموعه دانشگاه ها هم برنامه هایی را پیش بینی کرده است که اقدامات لازم باید صورت گیرد.

قاسمی فرزاد در ادامه افزود: آموزش و پرورش موظف است که برنامه های خودش را در بخش کودکستان و مهدهای‌کودک ها مورد توجه قرار دهد و اقدامات لازم را انجام دهد.

 استاندار همدان با بیان اینکه کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز یکی از مراکز مهم برای بحث نماز است اظهار داشت: کانون ها هم باید اقدامات فرهنگی لازم خود را برای بحث نماز از جمله پخش و توزیع کتب مربوط به نماز، برنامه های تفریحی مربوط به نماز انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی دغدغه های مدارس این است که یا اینکه نماز خانه ندارند و یا اینکه نماز خانه های آنها نیاز به مرمت دارد بیان کرد:  نوسازی مدارس باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشد و اقدامات لازم برای بهبود وضع نمازخانه ها در سطح استان در مدارس پیگیری کند.

 قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه مساجد از ستون های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند تصریح کرد: باید تمام توان خود را برای مرمت و تجهیز مساجد به کار بگیریم و به بهترین نحو احسن این کار باید انجام شود و در یک کلام همه دستگاه ها مکلف هستند که به بهبود وضع نماز در سطح استان کمک کنند و توجه ویژه داشته باشند.

 ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود نماز به کار گیرند 

معاون سیاسی امنیتی استانداری نیز با اشاره به اهمیت نماز گفت: در حوزه فرهنگی باید به نماز توجه ویژه شود و تمام ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود این عمل،به کار بگیرند.

 حسن رضانیا با تبریک روز سپاه پاسداران اظهار داشت: سپاه پاسداران نقش ویژه ای در تمام زمینه ها داشته است که خود اتقاق بزرگی است.

رضانیا با اشاره به اینکه نماز ستون اصلی این نظام است تصریح کرد: باید تمام توان و تلاش خودمان را به کار گیریم که این فریضه الهی به بهترین نحو احسن انجام شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگی باید به نماز توجه ویژه شود و تمام ادارات باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود این عمل،به کار بگیرند.

رضانیا با بیان اینکه باید هدفمند برنامه‌هایی در این راستا انجام شود تصریح کرد: ما باید ظرفیت های خودمان را بازخوانی کنیم تا آن انتظاری که است و آن اثر گذاری که مورد انتظار ما است بدست آورد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در کمیسیون اجتماعی بلاتکلیف ماند
  • تاکید استاندار همدان بر بهبود وضعیت نمازخانه‌‌ مدارس
  • کلافگی اهالی روستای تلوری سفلی از عدم دفع آب‌های سطحی + تصاویر
  • برای انتقال آب‌های سطحی باید علمی و اساسی وارد عمل شویم
  • تاکید شورا بر مخالفت با بازگشایی خیابان عدل